سوء رفتار شوهر و نحوه گرفتن طلاق بدلیل سوء معاشرت توسط وکیل خانواده چگونه است ؟

 سوءرفتار شوهر و نحوه گرفتن طلاق بدلیل سوء معاشرت توسط وکیل خانواده چگونه است 

یکی از سوالات اساسی بانوان سوء معاشرت زوجه یا شوهر است که باعث طلاق می شود که البته نقش وکیل خانواده در آن بسیار مهم است یک وکیل خانواده می تواند با تدارک دلایل کافی بعنوان وکیل طلاق ویا وکیل پایه یک دادگستری بهترین نقش را در این میان بازی کند . سوء رفتار شوهر ویا همسر می تواند یکی از موارد بارز دقیق عسر و حرج باشد و از این میان مبنای صحیحی برای تدارک دادخواست طلاق یکطرفه ویا طلاق توافقی میان زوجین می باشد اما واقعا چه سو ء معاشرتی مبنای طلاق ویا صدور حکم کیفری در دادسرا قرار می گیرد آیا هر ادعایی از طرف زن می تواند مبنای سو ء معاشرت باشد ویا هر ضرب وشتم ویا فحاشی می تواند مبنای طلاق باشد لازم به تذکر است منظور ما آسان جلوه نمودن هتاکی به همسر تیست بلکه بعنوان وکیل خانواده معتقدم بایستی سوءمعاشرت یک مبنای دقیق برای برخورد انتظامی و کیفری ویا طلاق داشته باشد وبر همین مبا نیز هیچ دادگاه خانواده ایی هر دلیل ساده واصطلاحا ابکی را برای طلاق نمی پذیرد . 

تعریف سوء رفتار به بیان وکیل خانواده ویا وکیل طلاق طبق قانون حمایت خانواده ویا رویه دادگاه خانواده چیست 

اولا طبق قانون سوء رفتار به رفتاری گفته می شود که خارج از عصبانیت های معمول زن وشوهری و مبنای عامدانه داشته و رفتار عمدی را شامل می شود . نه هر رفتار سهوی و غیر عمدی را که افراد بدان تمسک می جویند . پس عصبانیت های معمول و منطبق با پذیرش عرف هر چند غیر معمول و مذموم است اما سوء معاشرت محسوب نمی شود اما سو معاشرت ء چیست و چه تعرفی دارد ببینید سوء معاشرت یعنی رفتار غیر متعارف مستمر و دایمی با همسر گاهی سکس از پشت می تواند سوء معاشرت محسوب شود گاهی رفتار منجر به ضرب و جرح ویا فحاشی شبانه به همسر منتها در همه این افعال و رفتار استمرار عمدی بودن کاملا مشهود است . و شامل یک رفتار معمولی نمی شود واین دقیقا اشتباهی است که افراد مشاوره شونده در مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری در مشاوره خانواده ضمن پرسش سوالات حقوقی خود متوجه آن می شوند لذا بر همگان است که تعریف صحیحی از سوء معاشرت در ذهن داشته باشند . 

حتما بخوانید : آیا گرفتن رضایت متهم از شاکی در کلانتری مورد قبول دادگاه است .

پس سوءمعاشرت را متوجه شده فهمیدیم شامل یکسری رفتارهای غیر متعارف عمدی دایمی است که جنبه مجرمانه دارد تا جنبه غیر اخلاقی و زشت حالا که باتعریف سو ء معاشرت آشنا شدیم باید دید که آیا یکبار رفتار هتاکانه جرم است یا چند بار رفتار هتاکانه فذا در قسمت بعد روی این موضوع مانور کرده و آن را توضیح خواهم داد . 

چند بار عمل هتاکانه نسبت به همسر مشمول سو معاشرت می شود ؟ 

یکی از سوالاتی که معمولا از بنده می شود این است که برای تحقق سو ءمعاشرت آیا تکرار عمل مجرمانه لازم است یا خیر بنده نیز بعنوان وکیل خانواده معتقدم که تعداد دفعات برای جرم دانستن سوء معاشرت لازم نیست بلکه کیفیت عمل مجرمانه مهم تر است مثلا مردی که یکبار هم زن خود را مورد ضرب و شتم جدی قرار دهد بنظر بنده مرتکب سوء معاشرت شده واز این حیث نیز قابل پی گیری برای طلاق است بشرط آن که عمل مجرمانه جدی وقابل پی گیری در دادسرا باشد ومدارک وشهود هم بتوان برای ان دست وپا کرد البته گزارش کلانتری هم لازم و مهم است . ضمننا در مورد این جرم حداقل باید ۲ بار حکم قضایی بتوان گرفت تا به طلاق و قضایای ان فکر کرد .

چگونه بعد از اثبات سوءمعاشرت می توان طلاق گرفت 

بعنوان وکیل خانواده معتقدم ابتدا سعی کنید که برای طلاق حتما وکیل داشته باشید وکیل دادگستری به فراخور وظایفش با همه مسایل طلاق و دادگاه خانواده آشناست و از این رو همیشه روش درست را به شما برای طلاق اگر قصد طلاق داشته باشید پیشنهاد می کند فلذا طلاق در دادگاه خانواده یک امر کاملا تخصصی است و نمی توان برای آن بدون دلیل اقدام کرد حال برگردیم بر سر اصل مطلب در صورت اثبات سوءمعاشرت واقعا چه باید کرد نظر بنده اینست که بگذارید حکم سوء معاشرت ابتدا صادر شود سپس بعد از صدور حکم از آن در دادگاه خانواده استفاده کنید به این نحو که حکم مربوطه را طی یک لایحه به دادگاه رسانده و آن در دادگاه خانواده بعنوان دلیل سوءمعاشرت استفاده کنید . در این صورت برای بررسی دلایل شما تشکیل جلسه خواهد شد واز این منظر مورد شما بررسی کامل خواهد شد . در جلسه دادرسی در دادگاه خانواده ابتدا قاضی دادگاه خانواده به بیانات وکیل دادگستری هر ۲ طرف گوش می دهد و دقیقا در این زمان لازم است تا مدارک سوءمعاشرت تقدیم دادگاه خانواده شود . در این زمان اگر شما از خدمات وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی استفاده کنید ایشان بعنوان وکیل طلاق گام بعدی را برخواهد داشت و هم بطور شفاهی و هم بطور کتبی از شما در مورد سوءمعاشرت از شما دفاع خواهد کرد . یک وکیل خوب در این مرحله خود را نشان داده وبا تمسک به دلایل رای مورد نظر را برای شما خواهد گرفت در این مرحله توضیحی بدهم که فکر مشاوره تلفنی رایگان ویا وکیل خانواده رایگان را از سر بیرون کنید که این فریب ها شما را به خاک سیاه خواهد نشاند مشاوره رایگان وکیل یک حقه بازی کثیف بیش نبوده و کار شما قطعا به مشکل بر خواهد خورد لذا حتما با یک وکیل خوب برای کار خود قرارداد بسته و را ه خود را با یک وکیل خانواده معروف و متبحر ادامه دهید چراکه خدمات حقوقی یک وکیل ناشی از تجربه اوست و کسی تجربه بدست آمده سالیان را به زحمت را به سادگی وبه رایگان وبا عناوینی چون مشاوره حقوقی تلفنی ۲۴ ساعته ویا سوالات حقوقی رایگان ویا شماره تلفن وکیل رایگان در اختیار شما قرار نمی دهد . 

حتما مطالعه کنید وبخوانید : بهترین وکیل خانواده تهران 

در پایان ذکر می کنم وکیل اکبر فتح اللهی با بیش از ۱۷ سال سابقه وکالت پایه یک دادگستری و بعنوان نویسنده بیش از ۵۰ مقاله در روزنامه ابتکار و مصاحبه با خبر گذاری های ایسنا و ایرنا و دعوت به شبکه ۲ سیما بعنوان وکیل معروف خانواده آماده ارایه بهترین مشاوره حقوقی با تعیین وقت قبلی به شما هموطن عزیز است .

 

وکیل اکبر فتح اللهی 

وکیل پایه یک دادگستری