رابطه ی نامشروع

رابطه ی نامشروع چگونه ثابت می شود 

اینکه جرم رابطه نامشروع چگونه ثابت می شود بدین صورت است که یعنی بین دو نفر که حلقه ی زوجیت وجود ندارد عمل منافی عفت غیر از زنا صورت گیرد و مجازات رابطه ی نامشروع تا ۹۹ ضربه ی شلاق تعزیری می باشد و اگر در تهران هستید می توانید در دادسرای ناحیه ۲۱ ارشاد تهران طرح دعوا کنید. و همچنین داشتن وکیل برای اینکه بدانید جرم رابطه نامشروع چگونه ثابت می شود بشدت لازم است وباید حتما از آن بهره کافی و وافی برد . برای اینکه بدانیم جرم رابطه نامشروع چگونه ثابت می شود لازم است رابطه نامشروع در قانون رو خوب بدانیم چون براساس قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ در این باره حکم می شود که امری مبین و لازم است . البته رابطه نامشروع در اسلام از حیث تشریفات تقریبا همان است که در قانون مجازات اسلامی آمده است . وبرای اینکه بدانیم رابطه نامشروع چه حکمی دارد باید هم قرآن  وهم فقه و هم قانون مجازات اسلامی را خوب بدانیم . مثلا باید بدانیم رابطه نامشروع درجه چند است و در قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ چه حکمی دارد . تا بتوانیم بفهمیم جرم رابطه نامشروع چگونه ثابت می شود . 

فیلم و عکس و گرفتن استعلام پرینت مخابرات برای اثبات این جرم می تواند به شما کمک کند حال اگر در این مورد باعث تهدید و توهین پیامکی شدید و شما را از طریق پیامک باعث رعب و ترس شما شود می توانید با گرفتن پرینت پیامک های ارسالی به

دادسرای مربوطه مواجهه و شکایت خود را طرح کنید.

این مقاله را حتماً مطالعه فرمائید: شماره تلفن بهترین وکیل خانواده تهران 

معنای لغوی:

همان طور که می دانید توهین در لغت به معنای خوار کردن، سبک داشتن، خواری و خفت آمده است.

جرم توهین دارای اقسامی است: توهین ساده و توهین مشدد.

عبارت است از توهین و اهانتی که علی رغم دارا بودن وصف مجرمانه هیچ کیفیت مشدده ای ندارد.

توهین مشدد به اعتبار مقام مخاطب قانون گذار در برخی موارد به اعتبار مقام و شخصیت طرف اهانت شد همچنین توهین به مقام معظم رهبری و بنیان گذار جمهوری و توهین به صاحبان حرفه ها و مشاغل خاص برای مرتکب مجازات بیشتری تعیین نموده است.

توهین و فحاشی از منظر قانون مواد قانونی که به توهین و اهانت در قانون مجازات اسلامی می پردازند عبارت است از: هر کسی که به وسیله ی اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله ی مرجع در روزنامه و جرایم یا منطق در مجامع یا به هر وسیله ی دیگر به کسی

امری را صریحاً نسبت دهد یا آن را منتشر نماید که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می شود و نتواند صحت آن را ثابت نماید و جز در مواردی که موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق با یکی از آن ها حسب مورد محکوم خواهد شد. و

تبصره در مواردی که نشر آن امراث عدی فحشا مصوب گردد. هر چند می تواند صحت اسناد را ثابت نماید مرتکب به مجازات مذکور خواهد شد.

یک مقاله جذاب و کاربردی:   ۱۲ سوال مهم در مورد طلاق توافقی 

موسسه حقوقی بالیوا  مفتخر است با به کار گیری وکیل و وکلای پایه یک دادگستری و وکیل خانم و آقا که هریک در حوزه ای خاص اعم از وکیل کیفری و وکیل خیانت در امانت ، حقوقی، خانواده، ثبتی، وکیل ثبتی امور چک، طلاق توافقی، وکیل ملکی و وکیل سرقفلی و وکیل ارث ، وکیل غرب تهران و وکیل شرق تهران تخصص و تجربه ی کافی دارند و سالهاست که در این حوزه فعالیت می نمایند این انتخاب را آسان نموده و پس از مراجعه به موسسه حقوقی و تنظیم قرارداد وکالت و ارائه مشاوره حقوقی و بررسی اسناد و مدارک پرونده در کمیسیون ویژه که در یک هیئت ۷ نفره پرونده را به وکیل متخصص ارجاع داده و تا روز اجرا پیگیری وکیل ادامه دارد . موسسه حقوقی بالیوا  نیز تا روز آخر به همراه وکیل پیگیر خواهد بود و تا جاییکه ممکن است حضور موکل منتفی است و همه ی کار ها از ابتدا تا انتها با وکیل است و موکل با در اختیار داشتن شماره تلفن وکیل دادگستری و باتوجه به در دسترس بودن وکلای موسسه در صورت هرگونه ابهام می تواند شماره تلفن وکیل را داشته و با وکیل خود تماس بگیرد. تجربه موفق موکلین پیشین ما و مراجعات متعدد ایشان و معرفی موسسه به دیگران باعث شد ما اقدامات و فعالیت های خویش را با هدفی بزرگ و با شعاری که پایبند آن بوده ایم ادامه دهیم:

ارتباط نامشروع، از تخیل تا واقعیت

مردی قصد دارد از همسرش جدا شود. مهریه همسر او بسیار سنگین است. او برای رهایی از پرداخت این مهریه و نیز سرکیسه کردن همسرش، موقعیتی را فراهم می‌کند که مردی غریبه با همسرش رابطه نامشروع داشته باشد و با فیلمبرداری از این موقعیت، همسرش را تهدید می‌کند که در صورت عدم رضایت به طلاق و نپرداختن مبلغی پول به او، این فیلم را منتشر خواهد کرد. همسر مرد راضی به طلاق و پرداخت پول می‌شود، اما نمی‌داند این نقشه‌ای است که همسرش به واسطه آن تا به حال چند بار اقدام به کلاهبرداری‌های مشابه کرده است.

این خلاصه داستان فیلمی‌ به نام نقاب است که دو سال قبل نسخه کوتاه شده آن در سینماهای ایران به نمایش درآمد اما مدت کوتاهی پس از آن، نسخه کامل فیلم از طریق شبکه غیرقانونی پخش فیلم‌های سینمایی به دست مخاطبان رسید. این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده بود اما هنوز هم مردانی هستند که تصور می‌کنند اگر بتوانند برای همسر خود پاپوشی از این نوع درست کنند، راحت و بی‌دردسر از آنها جدا می‌شوند و به سراغ زندگی خود مـی‌رونـد.

بسیاری از این مردان در دادگاه‌های خانواده، همسر خود را تهدید می‌کنند که اگر راضی به طلاق نشود، با جور کردن ۴ شاهد و طرح دادخواستی با عنوان رابطه نامشروع در دادسرای ارشاد، آبروی آنها را می‌برند. اغلب این مردان نمی‌دانند که حتی اگر چنین جرمی‌ نیز در مورد همسرشان به اثبات برسد، این مساله بحث مهریه را منتفی نمی‌کند.

چون مهریه مالی است که پیش از وقوع خیانت و در همان زمان عقد به زن تعلق گرفته است و در چنین حالتی ممکن است دادگاه تخفیف اندکی را برای گرفتن مهریه قائل شود و مهریه در هر شرایطی به زن تعلق می‌گیرد و فقط اثبات خیانت می‌تواند سبب شود مرد بتواند براحتی همسرش را طلاق دهد.

در مورد زنانی هم که تمایل به طلاق دارند، ممکن است برخی از آنها به سراغ زنی بروند و او را ترغیب کنند از طریق تماس تلفنی و تله‌گذاری، همسر آنها را به دام بیندازد تا در نهایت پس از اثبات خیانت همسرشان بتوانند بسادگی طلاق بگیرند.

اینها راه‌حل‌هایی است که برخی افراد در دادگاه در پیش می‌گیرند، اما شرایط همیشه مانند فیلم‌های سینمایی نیست و بسیاری از افراد در این مسیر دچار مشکلات عجیب و غریبی می‌شوند.

در شرع مقدس اسلام و تمام مذاهب آسمانی خیانت عملی حرام تلقی شده و ارتکاب آن از سوی هرفردی با کیفر و جزای سنگین همراه است .

در تمامی جوامع مدنی به محض این‌که زن و شوهر با خطبه عقد یا بنابر رسوم و فرهنگ خودشان با هم ازدواج می‌کنند و رابطه زن و شوهری میان آنها پیش می‌آید و زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند، میان آنها حریم و رابطه‌ای ایجاد می‌شود که در تمام جوامع بشری به رسمیت شناخته می‌شود و مردم آن جوامع برای آن قداست و حرمت قائل هستند. به همین دلیل وارد شدن شخص یا اشخاص دیگر به این حریم قبیح و زشت تلقی شده و با آن بشدت برخورد می‌شود.

در بعد تاریخی حتی در قدیمی‌ترین قوانین بشری مثل قانون حمورابی برای کسانی که مرتکب جرائم خانوادگی شوند مجازات سختی پیش‌بینی کرده بودند. مثلا زنی که به شوهرش خیانت می‌کرد یا مردی که به زنش خیانت می‌کرد به مجازات حبس، تبعید و شلاق محکوم می‌شد که این موارد بسته به نوع جرم و کیفیت آن تقسیم‌بندی‌های خاص خود را داشت و این مجازات در مواردی منجر به صدور حکم مرگ مجرم می‌شد.

رابطه نامشروع
خیانت و داشتن رابطه نامشروع یکی از اولین اتهام‌هایی است که همسران هنگام اختلاف، یکدیگر را به آن متهم می‌کنند. در قانون نیز شکایتی با عنوان روابط نامشروع به رسمیت شناخته شده و از سوی قضات مورد رسیدگی و صدور حکم قرار می‌گیرد.

این مقاله را حتما بخوانید : قانون جدید مهریه ۱۱۰ سکه در دادگاه خانواده به چه صورت است ؟

تعریف زنا از نظر قانون چیست؟

در ماده ۶۳ قانون مجازات اسلامی‌ در تعریف جرم زنا آمده است: «جماع مرد با زنی که بر او ذاتا حرام است.»

در کتاب دوم از باب اول قانون مجازات اسلامی‌ نیز راه‌های اثبات این جرم و انواع آن مشخص شده است. زنای محصنه، زنای به عنف و زنای غیرمحصنه مواردی است که انواع و اقسام آن در دین اسلام پیش‌بینی و شرح داده شده و مجازات آن مشخص است.

رابطه نامشروع چگونه در دادسرا مطرح می‌شود؟
همسران هنگام بروز اختلاف‌های خانوادگی برای رسیدگی به شکایت‌هایشان یا به دادگاه خانواده مراجعه و دادخواست حقوقی ارائه می‌دهند یا در مواردی خاص سراغ دادسرا و طرح شکایت کیفری می‌روند.

جرم رابطه نامشروع شکایتی است که می‌توان در تمام ‌دادسراها آن را طرح و پیگیری کرد.

همسران هنگام بروز اختلاف‌های خانوادگی برای رسیدگی به شکایت‌هایشان یا به دادگاه خانواده مراجعه و دادخواست حقوقی ارائه می‌دهند یا در مواردی خاص سراغ دادسرا و طرح شکایت کیفری می‌روند. جرم رابطه نامشروع شکایتی است که می‌توان در تمام ‌دادسراها آن را طرح و پیگیری کرد.

 

اکبر فتح اللهی 

وکیل پایه یک دادگستری 

کارشناس دعوت شده به شبکه ۲ سیما