سوالات حقوقی خانواده ایرانیان مقیم لندن

ثبت طلاق دو جانبه یا طلاق توافقی ( با توافق مرد و زن ) در لندن 

یکی از مباحث مطرح شده نزد وکیل خانواده در ایران طلاق توافقی در دادگاه خانواده است که متاسفانه علی رغم خواست زوجین طبق قانون جدید حمایت خانواده بیش از یکماه طول می کشد ولی طلاق توافقی در لندن ترتیب دیگری دارد که ناشی از حقوق بین الملل خصوصی افراداست . والبته احکام طلاق مبتنی بر قانون انگلیس خواهد بود که این روش طلاق توافقی را راحتر از ایران می کند . روش ذیل توسط وکیل خانواده اطلاع رسانی می شود .

حتما ببینید : برنامه های جناب وکیل اکبر فتح اللهی در شبکه ۲ سیما ایران کلیک کنید 

• با توجه به حجم بالاي درخواست هاي كنسولي هموطنان، به مدارك ارسالي ناقص ترتيب اثر داده نخواهد شد و مدارک عیناً عودت خواهد شد تا پس از تکمیل مجدداً اقدام فرمایید.
• لطفاً توجه شود مدارک ذکر شده فقط جهت عموم هموطنان محترم ميباشد و در موارد خاص احتمال درخواست مدارک بيشتر وجود دارد.
• لطفاً با در دست داشتن مدارک مربوطه جهت ثبت طلاق به نمایندگی مراجعه فرمایید تا با امضای اسناد مربوطه ،مراحل کار جهت ثبت در شناسنامه ایجاد شود.
• در زمان حضور شما در نمایندگی تاریخ ثبت طلاق درشناسنامه ( در صورت امکان) به شما اعلام خواهد شد. در این موارد هر یک از زوجین می توانند، یک عدد پاکت پستی SPECIAL DELIVERY با آدرس خود همراه با مدارک تحویل دهند تا پس از درج نسبت به ارسال شناسنامه جهت شما اقدام گردد.
ثبت طلاق دو جانبه ( با توافق مرد و زن )
متقاضیان دارای طلاق انگلیسی و طلاق شرعی)
برای ثبت طلاق ، صدور حکم طلاق محلی از سوی مقامات انگلیس وجاری شدن صیغه طلاق شرعی در یک مرکز اسلامی معتبر و مورد تایید و حضور مرد وزن مقیم انگلستان یا وکلای رسمی آنان در بخش کنسولی سفارت الزامی است.
* چنانچه نوع طلاق شرعی صادر شده رجعی است ، ثبت طلاق پس از سپری شدن ۳ ماه و ۱۰ روز از تاریخ صدور طلاق شرعی و احراز عدم رجوع زوج به زوجه امکان پذیر می باشد.
* پس از دریافت مدارک و بررسی آن در بخش مربوطه، طرفین از وقت تعیین شده برای ثبت طلاق در بخش کنسولی سفارت مطلع خواهند شد.
* با ثبت طلاق در شناسنامه ها و ارائه سند رسمی طلاق به طرفین ، طلاق طرفین رسمیت می یابد.
*حضور زوجین يا وكلای رسمی آنان که وکالتنامه آنها توسط دفاتر دولتی ایران تائید شده باشد ، برای امضاء دفاتر ثبت طلاق در سفارت الزامی است.*
مدارك لازم:
۱- درخواست تکميل شده ثبت طلاق
درصورت عدم امكان حضورزوجین در کنسولی در زمان اخذ مدارک، زوج و زوجه با مراجعه به سامانه تاک ( انتخاب وکالت نامه طلاق) نمونه و ميتوانند به يکديگر يا شخص ثالثی برای امضاء مدارک وکالت دهند. حضور موکل جهت امضاء وکالتنامه در یکی از دفاتر اسناد رسمی در داخل کشور ویا سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور الزامیست.
۲- اصل حكم طلاق صادره از دادگاههای انگلیسی به انضمام یک برگ کپی‌ از آن
۳- گواهی جاری شدن صيغه طلاق شرعی زوجین صادره مراکز اسلامی مورد تایید سفارت به انضمام یک سری کپی‌ از طلاق شرعی
۴- اصل شناسنامه زوجین
۵- دو قطعه عکس جدید ( پاسپورت سایز) تمام رخ،رنگی ، بدون کلاه و عینک و با زمینه سفید که مشخصات صاحبش در پشت آن نوشته شده و عکس بانوان با حجاب اسلامی باشد
۶- هزینه ۴۰ پوند به صورت نقدی دریافت می گردد. ( در صورت ثبت طلاق از طریق وکالت هزینه متفاوت خواهد بود. هزینه هر وکالت ۱۵ پوند می باشد).

 

حتما ببینید : برنامه های جناب وکیل اکبر فتح اللهی در شبکه ۲ سیما ایران کلیک کنید