شما از تهران برای مشهد لایحه دفاعیه تنظیم می کنید ؟

شما از تهران برای مشهد لایحه دفاعیه تنظیم می کنید ؟ 

با سلام  جناب دکتر اکبر فتح اللهی من خانمی هستم از مشهد که بدنیال بهترین وکیل خانواده در مشهد نی نی سایت و بهترین وکیل خانواده مشهد بودم البته به من وکیل خانواده خانم در مشهد معرفی کردند که خوشم نیومد شماره وکیل خانواده در مشهد رو خواستم که با سایت شما آشنا شدم ! چون که وکیل خوب در مشهد برای طلاق نتوستم پیدا بکنم . اکثر وکیل طلاق در مشهد بی سواد هستند وکیل طلاق توافقی در مشهد هم بهترین وکیل خانم در مشهد نیستند . فلذا میخواستم لایحه دفاعیه برای طلاق خودم که تنظیم می کنم برای تنظیم حقوقی به شما بدم میخواستم بدونم شما از تهران برای مشهد لایحه دفاعیه تنظیم می کنید ؟ من میخوام لایحه دفاعیه برای دادگاه مشهد تنظیم بکنم که در اونجا یعنی دادگاه خانواده مشهد پرونده طلاق دارم ! یکی از مراجعین شما که قبلا از نیشابور مزاحم شما شده بودند برای تنظیم لایحه دفاعیه برای دادگاه خانواده شما رو به من معرفی کردند ! 

نمونه نوشتن لایحه دفاعیه | نمونه لایحه دفاعیه دادگاه تجدیدنظر 

تنظیم لایحه دفاعیه یک امر کاملاً تخصصی است به این معنا که هرچند هر یک از طرفین دعوا می توانند اقدام به ثبت لایحه دفاعیه نمایند بهتر از مشاوره حقوقی و خدمات وکلای دادگستری ماهر در این خصوص استفاده کنند در حال حاضر نحوه تنظیم و ثبت لایحه دفاعیه به صورت کاملاً الکترونیکی ودر سامانه عدل ایران انجام می‌شود که راهنمای تصویری مراحل ثبت نام در ادامه ذکر شده است . 

علاوه بر اینکه طرفین دعوا می توانند در جلسات رسیدگی توسط دادگاه حاضر شوند و به صورت شفاهی از خود دفاع کنند ، به لحاظ قانونی این حق را هم دارند که مطالب و مستندات خود را که نقش مهمی در سرنوشت رسیدگی به دعوا و صدور حکم توسط قاضی دارد ، به صورت لایحه دفاعیه یا لایحه قضایی به دادگاه ارائه نمایند .

در گذشته تنظیم و ثبت لایحه قضایی و لوایح دفاعی از طریق اوراق قضایی چاپ شده انجام می گرفت ؛ اما در حال حاضر نحوه ارائه این خدمت با توجه به الکترونیکی شدن فرآیند رسیدگی به دعوا در قوه قضاییه دگرگون شده و تنظیم و ثبت لایحه دفاعیه به صورت کاملا الکترونیکی انجام می شود . به همین مناسبت در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که نحوه تنظیم و ثبت لایحه دفاعیه به چه صورت است ؟

برای پاسخ دادن به این سوال ، ابتدا به توضیح نحوه تنظیم لایحه دفاعیه و نحوه ثبت لایحه دفاعیه می پردازیم و پس از آن ، نکات مربوط به تنظیم و ثبت لایحه دفاعیه را به صورت مختصر مورد اشاره قرار خواهیم داد .

نحوه تنظیم لایحه دفاعیه  

به طور کلی لوایحی که اشخاص می توانند به دادگاه ها و مراجع قضایی ارائه نمایند ، انواع و اقسام مختلفی دارد که یکی از مهم ترین این لوایح ، لایحه دفاعیه است . لایحه دفاعیه یا لایحه قضایی ابزار قضایی مناسبی است که هر یک از طرفین دعوا اعم از خواهان و خوانده ، می توانند با استفاده از آن ، ادله اثبات دعوی ، مدارک ، مستندات ، توضیحات و هر آنچه که نقش مهمی در رسیدگی به دعوا توسط قاضی دادگاه دارد را ارائه نمایند .

هر چند که تنظیم لایحه دفاعیه الزامی نمی باشد ، مستند و مستدل بودن مطالب لایحه دفاعیه قاعدتا در صدور حکم تاثیر بسزایی دارد و به همین دلیل نحوه تنظیم لایحه دفاعیه باید به گونه ای باشد که در صدور حکم توسط قاضی به نفع شخص تاثیر گذار بوده و در واقع در اقناع وجدان دادرس و علم قاضی موثر باشد ؛ البته در تنظیم دادخواست قضایی نیز همین مطالب باید مورد توجه قرار گیرد .

بر همین اساس یکی از نکات مهم در خصوص نحوه تنظیم لایحه دفاعیه این است که در عین منسجم بودن و ارائه کامل مطالب ، از بیان مطالب حاشیه ای و زاید خودداری شود . در عین حال ، لایحه دفاعیه باید به گونه ای تنظیم شود که حق مورد ادعا اثبات شده و یا از اثبات حقی که علیه شخص ادعا شده ، جلوگیری کند . به این منظور ، می توان از مشاوره لایحه نویسی نیز استفاده کرد .

این موضوع باعث می شود که در تنظیم لایحه دفاعیه حتما از مشاوره های حقوقی تخصصی استفاده شود ؛ به ویژه در دعاوی کیفری که نقش قانون و ادله اثبات دعوی پر رنگ تر است ، می بایست شخصی که امر تنظیم مراحل ثبت لایحه دفاعیه را بر عهده دارد ، با قوانین و مقررات مربوطه آشنایی کاملی داشته باشد .

نحوه ثبت لایحه دفاعیه شکایت واهی 

در قسمت قبل توضیح داده شد که نحوه تنظیم لایحه دفاعیه به چه صورت است . با این حال سوال مهمی که در ارتباط با لایحه دفاعیه وجود دارد آن است که ثبت لایحه دفاعیه به چه صورت است و اگر اشخاص قصد داشته باشند دفاعیات خود را به صورت لایحه به دادگاه حقوقی ارائه نمایند چگونه می توانند آن را ثبت کنند و مراحل ثبت لایحه دفاعیه به چه شکل است ؟

در گذشته ، مراحل و نحوه ثبت لایحه قضایی و لایحه دفاعی به این صورت بود که هر یک از طرفین دعوا و یا وکلای دادگستری که برای دعوا انتخاب شده بودند ، اظهارات و مستندات خود را که در ارتباط با پرونده بود ، بر روی اوراق فیزیکی می نوشتند و به صورت حضوری آن را به دادگاه ارائه می دادند تا در پرونده به ثبت برسد .

اما در حال حاضر با توجه به اینکه سامانه عدل ایران راه اندازی شده است ، بسیاری از خدمات قضایی همچون ثبت اظهارنامه قضایی به صورت غیر حضوری و به شیوه کاملا الکترونیکی انجام می شوند و دیگر نیازی به تنظیم و ثبت لایحه به صورت فیزیکی نیست ؛ بلکه طرفین دعوا و حتی وکلای پایه یک دادگستری با مراجعه به این سامانه و ثبت نام در آن ، می توانند لایحه قضایی مد نظر خود را ثبت کنند . به همین منظور :

۱در صورتی که وکلای دادگستری قصد داشته باشند به وکالت از طرفین دعوا لایحه دفاعیه ای ثبت کنند ، می بایست به سامانه خود کاربری وکلا در سامانه عدل ایران مراجعه نماید و پس از وارد کردن اطلاعات کاربری خود و ورود به سامانه ، از قسمت تنظیم لوایح قضایی اقدام به ثبت لایحه در خصوص پرونده نمایند و در صورت لزوم ، مستندات لازم را به آن ضمیمه نمایند .

۲در صورتی که هر یک از طرفین دعوا قصد داشته باشند به صورت شخصی اقدام به ثبت لایحه دفاعیه نمایند و وکیل نگرفته باشند ، می توانند به هر یک از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند و با پرداخت هزینه مربوطه ، پس از انجام ثبت نام در سامانه ثنا ، لایحه دفاعیه خود را از طریق کارشناسان دفاتر خدمات قضایی در سامانه ثبت کنند . البته امکان ثبت لایحه دفاعیه توسط اشخاص عادی در سامانه لایحه remission.adliran.ir نیز وجود دارد که راهنمای مراحل ثبت لایحه دفاعیه به این شرح است :

به منظور ثبت لایحه قضایی ، می توانید مستقیما وارد سایت remission.adliran.ir شوید . همچنین می توانید مطابق تصویر زیر ، عبارت ” سامانه ثبت لایحه قضایی ” را در مرورگر خود جستجو نموده و وارد اولین سایت به نشانی remission.adliran.ir شوید . برای دفاعیه نوشتن توسط وکیل پایه یک دادگستری مواردی لازم است که ذیلا به آنها می پردازم اول اینکه لایحه دفاعیه را برای کجا مینویسید ویا برای چه مرجعی مینویسید این مهم است که ثبت و اعتراض برای دادگاه توسط وکیل دادگستری بررسی شود . 

روش تنظیم لایحه حقوقی

یکی از مباحث مهم در محاکم حقوقی تنظیم لوایح حقوقی مناسب جهت دفاع در دادگاه می باشد اما چراما نیازمند تنظیم لایحه دفاعیه برای دادگاه حقوقی و یا دادگاه کیفری هستیم ویا در دادگاه خانواده برای مقابله با همسر ویا وکیل او لایحه دفاعیه تنظیم می کنیم علت آنست که دفاعیه مناسب که به عنوان لایحه دفاعیه تنظیم شود می تواند برای شما نجات بخش باشد و از زندان ویا مجازات کیفری نجات دهد مجازات کیفری در اکثر موارد زمانی اتفاق می افتد که تنظیم لایحه حقوقی ماسب توسط خود فرد ویا وکیل او صورت نگرفته است و وضعیت طرف با گذشت زمان ورود پرونده از دادسرا به دادگاه با مشکل مواجه شده است ! 

لایحه دفاعیه برای پرونده خیانت توسط بهترین وکیل خانواده 

یکی از مشکلات مراجعیین در دفتر وکالت بنده بعنوان بهترین وکیل خانواده در سعادت آباد این است که لایحه دفاعیه را درست نمی توانند تنظیم نمایند مثلا موردی داشتم که لایحه دفاعیه برای پرونده خیانت در مشهد می خواست فرد مشاوره حقوقی شونده نه می دانست پرونده او در کدام دادگستری مشهد است و نه می دانست پرونده به کجا رسیده است و فقط می پرسید جرم خیانت جیست ؟ و بدنبال بهترین وکیل خانواده مشهد بود که در سرچ گوگل به بنده رسیده بود البته بنده در مشهد علاوه بر تهران دفتر وکالت دارم و مشاوره حقوقی خیانت هم می دهم فلذا لایحه دفاعیه را برای او تنظیم کردم . خیلی ها می پرسند که بهترین وکیل مشهد کیست ! ویا وکیل خوب در مشهد برای طلاق می خواهند که بنده را و دفتر وکالت بنده در تهران و مشهد معرفی می نمایند ! 

لایحه دفاعیه ملکی  

برای نوشتن لایحه دفاعیه ملکی چهار نکته را باید بدانید مثلا اگر می خواهید لایحه دفاعیه اثبات مالکیت تنظیم کنید حتما و حتما اشاره داشته باشید به موضوع صلاحیت دادگاه یعنی در نوشتن لایحه دفاعیه ملکی باید ابتدا به موضوعات ملکی بلحاظ شکلی دفاع کنید یعنی دفاعیه ملکی باید ابتدا در خصوص مسایل شکلی باشد یعنی در  لایحه دفاعیه ملکی سعی کنید ابتدا ایرادات شکلی دعوا را مورد اشاره قرار دهید و سپس مسایل ماهوی را مورد اشاره قرار دهید نکته دوم این که  لایحه دفاعیه ملکی باید مختصر و کوتاه و مستقیم به اصل مساله بپردازد و از طولانی کردن موضوع جدا پرهیز کنید و الا موفق نمی شوید . نکته سوم این که از نوشتن مسال کیفری و تهمت زدن در مسایل ملکی در  لایحه دفاعیه ملکی جدا پرهیز کنید و اگر نمی خواهید درگیری تازه ایی پیش نیایید حتما در نوشتن  لایحه دفاعیه ملکی بسیار دقت کنید .