متوجه خیانت همسرم شدم، چجوری رفتار کنم؟

این نوشته نوسط وکیل خانواده تنظیم شده است .تازمانی که از خیانت همسرتان مطمئن نشده اید نباید رفتاری شک برانگیز انجام دهید ولی بعد از ثابت شدن رفتار او بایستی برای حفظ خود و انجام بهترین عکس العمل در برابر او سنجیده عمل کنید.
متوجه خیانت همسرم شدم، چجوری رفتار کنم؟
همیشه خیانت موضوعی بسیار دردناک است و برای زوجین ساده نیست که بعد از خیانت کنار هم بمانند. خیانت آسیب بزرگی را به پیکره زندگی زناشویی شما وارد می کند و می تواند بنیاد خانواده را از هم بپاشد . اگر سری به دادگاه های خانواده زده باشید متوجه خواهید شد که آسیب خیانت تا چه حد گسترده است .
همه ما با امیدواری و داشتن یک زندگی مشترک عاشقانه در آینده ازدواج می کنیم اما وقتی پی به خیانتکاری همسرمان می بریم نمی توانیم آن را تحمل کنیم و ترجیح می دهیم ساده ترین راه ممکن یعنی جدایی را انتخاب کنیم . اما گاهی برخی از زو ج ها ترجیح می دهند به جای جداشدن از هم بعد از خیانت زندگی خود را مجددا بسازند و حتی روابطشان را قوی تر از قبل کنند. اگر حس می کنید می توانید از خیانت همسرتان بگذرید ، این نکات مهم از بخش روابط عاطفی نمناک را مطالعه کنید تا بدانید چگونه بعد از خیانت با همسرتان رفتار کنید.

خیانت به همسر
رفتارهای مناسب بعد ازخیانت شوهر
زمانی که متوجه روابط پنهان همسر خود می شوید، وحشت، سردرگمی، رنج روحی و جسمی تمام وجود شما را فرا گرفته و شما را در وضعیتی تاریک و مبهم قرار می دهدو زندگی شما به شدت دستخوش تغییر می شود. پس از آنکه متوجه خیانت همسر خود می شوید، باید چکار کنید؟ و چه کاری نباید انجام دهید؟ مراحلی که برایتان خواهیم گفت شما را در این مسیر هدایت می کنند.

بعد از خیانت همسرم چه کنم؟
خیانت به همسر

بعد از خیانت همسرم چگونه رفتار کنم
۱ -هنگامی که متوجه روابط پنهان همسر خود می شوید، علاوه بر مشکلات روحی دچار مشکلات جسمی مانند :۱ حالت تهوع و استفراغ، ۱ اسهال، مشکلات مربوط به خواب (۱ بی خوابی و یا پر خوابی)، لرزش، اختلال حواس، کم غذایی و کم اشتهایی نیز می گردید که باید در این شرایط از خود بیشتر مواظبت کنید.
۲ -نباید به سرعت واکنش نشان دهید و از همسرتان جدا شوید ابتدا باید درباره این موضوع کمی فکر کنید و زمان کافی برای فکر کردن و تصمیم گیری را به خود بدهید و همه فکر خود را به خیانت همسر معطوف نکنید بلکه مسایل دیگر را نیز بسنجید.
۳ -مقداری از اوقات خود را صرف دیدن فیلم های خنده دار تلویزیونی کنید و با افرادی بگذرانید که خنده بر لب شما می آورند زیرا زندگی هنوز ادامه دارد و خندیدن طبیعی و نشانه سلامتی فرد است.

خیانت به همسر
بهترین برخورد بعد از خیانت با همسر
نحوه برخورد با خیانت همسر
۴ -برای مبارزه با آسیبی که به شما وارد شده ، به اندازه لازم استراحت کنید ، غذای سالم بخورید ، ورزش و تفریح کنید و به طورکلی تعادل را در زندگی خود ایجاد کنید و طبق برنامه پیش بروید.
۵- زمانی که متوجه خیانت همسرتان می شوید دچار احساسات مختلفی مانند خشم، ۵ عصبانیت، شک و تردید، شکه شدن، آشفتگی، ترس، درد و رنج، ۵ افسردگی، و پریشانی می شوید که کاملا عادی می باشد.
۶- اگر با خیانت همسرتان روبرو شده اید و بسیار غمگین هستید ، گریه کنید و برای گریه کردن می توانید آهنگ غمگین گوش دهید.
۷ -افکار و احساسات خود را که در این زمان به شما دست می دهد روی کاغذ بنویسید.

خیانت به همسر
بعد از آگاهی از خیانت همسرم چگونه رفتار کنم
مناسب ترین رفتارها بعد ازخیانت همسر
۸ -هنگامی که با خیانت همسرتان روبرو شدید دنبال مقصر نگردید ، این کار سبب می شود فقط وقت خود را تلف کنید و در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمی کند.
۹- اگر احساساتی مانند ، عصبانیت شدید ، عکس العمل های فیزیکی ، داد و فریاد بر سر مسائل کوچک را از خود بروز می دهید باید بدانید وضعیت روحی شما آشفته است و باید به پزشک مراجعه کنید.
۱۰-ضربه روحی وارد شده به خود را از فرزندانتان مخفی نکنید اما برای آن ها جزئیات خیانت همسرتان را شرح ندهید و به آن ها بگویید حالتان به مرور زمان خوب خواهد شد.
۱۱- درست بیاندیشید و واقع بین باشید . اگر جدایی تصمیم آخرتان است باید درآمد ، سرمایه اولیه برای رفع نیازهای مالی و وضعیت مسکنی که می خواهید به آن جا بروید را در نظر بگیرید و سپس به جدایی اقدام کنید.
خیانت به همسر
روش های برخورد درست بعد از خیانت همسر
نحوه برخورد مناسب با همسر خیانتکار
۱۲- در مورد این مساله با همسرتان صحبت کنید و تمام سوالاتی که دارید از او بپرسید تا بفهمید در لحظه ای که به شما خیانت می کرده چه فکری در رابطه با شما داشته و آیا هنگام ارتکاب این کار، اصلا فکر می کرده که به شما خیانت می کند؟
۱۳- به تنهایی مشکل خود را حل نکنید و برای مشورت حتما پیش یک مشاور خوب بروید و با کمک او برای زندگی تان تصمیم بگیرید.
۱۴- اگر همسرتان را بخشیدید و و خواستید مجددا با او رابطه جنسی برقرار کنید بهتر است ابتدا آزمایش HIV ایدز و تست سایر بیماری های آمیزشی را بدهید و تا دریافت نتیجه آزمایش رابطه جنسی محافظت شده داشته باشید.
۱۵- بعد از اینکه متوجه خیانت همسرتان شدید عجولانه تصمیم نگیرید و حداقل یک روز به خود زمان بدهید.
۱۶- حتی بعد از بخشش خیانت همسر حس آشفتگی، بی اعتمادی و عصبانیت شما از بین نمی رود و رهایی از این احساسات منفی نیازمند زمان است.

خیانت به همسر
بعد از خیانت همسرم چگونه او را تحمل کنم
توجه:
۱-برای وارد کردن خانواده ها به این مساله فکر کنید زیرا در بسیاری از موارد دانستن خانواده ها مشکل را دو چندان می کند زیرا آن ها می توانند کینه ها را برای مدت زمان بیشتری نگه دارند.
۲- باید بدانید وضعیت زندگیتان بعد از خیانت با گذشته فرق کرده و باید درصدد بهبود وضع زندگی خود برآیید.
۳- باید بدانید زندگی هنوز ادامه دارد و به مرور زمان زندگی شما نیز از این آشفتگی در می آید و این گونه باقی نمی ماند پس خشم، عصبانیت، کشمکش، افسردگی گذرا است و باید با آن کنار بیایید.

خیانت به همسر
با رفتارهای درست بعد از خیانت همسر آشنا شوید
۴- دلیل واضحی برای بی وفایی یک فرد نمی توان در نظر گرفت . ممکن است بی وفایی به علت تربیت نادرست ، مشکلات زناشویی و….باشد.
۵- دانستن نوع خیانت به درک مفهوم آن کمک می کند . برای فهمیدن نوع خیانت رسیدن به پاسخ این سوالات ضروری است . سوالاتی مانند اینکه آیا خیانت به یک شب ختم می شود و یا اعتیاد به برقراری رابطه جنسی بوده است ؟آیا خیانت به دلیل مشکلات زندگی بروز کرده؟ آیا خیانت صرفا برای خاتمه دادن به زندگی مشترک بوده؟

وکیل اکبر فتح اللهی 

کارشناس دعوت شده به شبکه ۲ سیما 

۸۸۷۲۲۳۳۶