وکیل خانواده +مشاوره تلفنی وکیل خانواده +وکیل خانواده غرب تهران

وکیل خانواده +مشاوره تلفنی وکیل خانواده +وکیل خانواده غرب تهران

یکی از سوالاتی که اکثر مراجعین از اینجانب بعنوان وکیل خانواده می پرسند که از سال ۸۴ دارای پروانه وکالت پایه یک هستم و بعنوان وکیل پایه یک دادگستری فعالیت دارم اینست که وظابف وکیل خانواده چیست ؟ و وظایف او مثلا با وکیل پایه یک دادگستری چه تفاوتهایی دارد ! آیا وکیل خانواده ویا وکیل طلاق تخصصا به وظایف مربوط به وکالت در دادگاه خانواده می پردازند ویا وکیل خانواده وظایف دیگری هم دارد و می تواند به انها هم بپردازد . بطور یکی از مراجعین سوال پرسیده اند حدود یکسال است شوهر نفقه معوقه من را نمی دهد ویا مبالغ حقوق من را به حساب خود وبستگان خود واریز می کند چه باید بکنم پاسخ این سوالات در صلاحیت وکیل خانواده است وظایف وکیل خانواده معمولا در حیطه دادگاه خانواده است ونه در صلاحیت دادگاه کیفری و حقوقی حال در انتهای مقدمه تاکید می کنم که وکیل خانواده همان وکیل پایه یک دادگستری است و فقط وبه وظایف دادگاه خانواده بعنوان وکیل می پردازد . در ادامه به بعضی سوالات توسط وکیل معروف خانواده جناب دکتر اکبر فتح اللهی پاسخ داده می شود که بارها بعنوان کارشناس وکیل خانواده به شبکه ۲ سیما دعوت شده اند و برخی از برنامه های ایشان در ابتدای سایت قرار داده شده است .

وکیل خانواده +مشاوره تلفنی وکیل خانواده +وکیل خانواده غرب تهران

از جناب استاد سوال پرسیده شده است که چگونه طلب خود را از شوهر دریافت و مطالبه کنم خانمی از جناب استاد فتح اللهی در مشاوره حقوقی بعنوان وکیل خانواده سوال کرده اند که مبلغ ۶۰ میلیون تومان در چند مرحله به حساب شوهر واریز کرده ام حال که که با شوهرم به اختلاف برخورد کرده ام آیا می توانم مبالغ واریزی را دریافت نمایم یا خیر ؟ بعنوان وکیل خانواده معتقدم که ابتدا باید خانم دادخواست مطالبه وجه مبالغ واریزی را به دفتر خدمات الکترونیک قضایی ارایه دهند سپس باید ثابت شود که مبالغ واریزی بعنوان پرداخت دین ویا اصل پول شوهر نبوده باشد در این صورت احتمال موفقیت در دادگاه و صدور رای وجود دارد . البته پرینت وجوه واریزی به حساب شوهر لازم است .

وکیل خانواده +مشاوره تلفنی وکیل خانواده +وکیل خانواده غرب تهران

از جناب  استاد وکیل اکبر فتح اللهی در مشاوره حقوقی بعنوان وکیل خانواده سوال پرسیده شده است که آیا می توانم در خواست لغو حضانت طفل رو که پسر هست بدهم ؟ یکی از مشکلاتی که پس از یا بهنگام  طلاق  توافقی  رخ می دهد توافق بر سر مساله حضانت است که باعث بروز مشکل بین زوجین می شود بطور مثال پاسخ سوال فوق اینست که در صورتی که مادر قصد ازدواج مجدد داشته ویا قصد خروج از کشور را داشته باشد مثلا در سوال فوق مطرح شده که همسر قصد خروج فرزند را به مقصد ترکیه دارد در این صورت می توان به دادگاه خانواده مراجعه و دادخواست سلب حضانت به دادگاه خانواده داد که البته نوع نگارش آن نیز بسیار مهم است و پشنهاد بنده اینست که در خصوص سلب حضانت حتما با وکیل خانواده با تجربه مشاوره حقوقی شود .

وکیل خانواده +مشاوره تلفنی وکیل خانواده +وکیل خانواده غرب تهران

از جناب  استاد وکیل اکبر فتح اللهی در مشاوره حقوقی بعنوان وکیل خانواده سوال پرسیده شده است که : دختر و پسری هستیم که به دفترخانه ازدواجی مراجعه کرده ایم و صیغه عقد موقت بین ما شفاهی خوانده شده است حال برایمان سوال است که عقد ما قانونی است و آیا صیغه موقت شفاهی جرم است یا خیر و چگونه می توانیم از هم طلاق بگیریم :: پاسخ اینکه اولا عقد صیغه موقت نیاز به ثبت ندارد البته بعضی دفترخانه ها از فرم چاپی عکس دار استفاده می کنند تا زن و شوهر بتوانند در مراکز اقامتی سکونت کنند ویا مراکز زیارتی پس نتیجه می گیریم که عقد صیغه موقت شفاهی جرم نیست ! دوم انکه عقد صیغه موقت طلاق ندارد یعنی اصلا صیغه موقت طلاق ندارد بلکه اصطلاحا پایان مدت دارد و اینکه اصطلاحا زن یا مرد با توجه به مندرجات صیغه نامه ویا شرط شفاهی صیغه موقت نیازمند بذل می باشد پس در عقد ازدواج صیغه موقت طلاق نداریم نکنه آخر اینکه در ۲ صورت طبق قانون جدید حمایت خانواده ثبت عقد ازدواج صیغه موقت الزامی است ۱ . باردار شدن زن از همسر دوم و تبدیل شدن عقد موقت به دایم .

وکیل خانواده +مشاوره تلفنی وکیل خانواده +وکیل خانواده غرب تهران

 

از جناب  استاد وکیل اکبر فتح اللهی در مشاوره حقوقی بعنوان وکیل خانواده سوال پرسیده شده است که : دختری هستم ۱۸ ساله پدر و مادرم حدود ۲ سال است که از هم طلاق گرفته اند و متاسفانه بنده توان اداره کردن خودم رو ندارم و پدرم مبلغی رو بعنوان نفقه به من پرداخت نمی کنن در صورتیکه برای برادرهام که با او زندگی می کنن مرتب خرج می کنه آیا می تونم از پدرم بابت نفقه گذشته شکایت کنم یا خیر ؟ پاسخ مختصر اینکه شکایت از پدر برای فرزند در خصوصه مطالبه نفقه برای گذشته قابل مطالبه نیست ولی می توان برای دوران حال از پدر شکایت کرد و نفقه در خواست کرد پیشنهاد می کنم برای مطالبه نفقه تقاضای جلب نظر کارشناس فراموش نشود . و حتما در خواست مبتنی با دلایل باشد . 

 

وکیل خانواده +مشاوره تلفنی وکیل خانواده +وکیل خانواده غرب تهران

از جناب  استاد وکیل اکبر فتح اللهی در مشاوره حقوقی بعنوان وکیل خانواده سوال پرسیده شده است که : آیا می توانم اعلام آمادگی نسبت به پرداخت اقساطی مهریه نمایم واینکه حکم جلب من ملغی می گردد ؟ جناب وکیل فتح اللهی  توضیح اینکه بنده در سال ۹۳ محکوم به پرداخت مهریه شدم و همان زمان حکم توقیف اموال بنده نیز صادر شد من که توانایی پرداخت مهریه رو نداشتم فرار کردم و متواری شدم و همسرم هم حکم جلب بنده رو نیز دارد حالا باید چه بکنم ؟ اکنون با توجه به بهبود وضع مالی توانایی تقسیط مهریه رو دارم چه باید بکنم ؟ بعنوان وکیل خانواده که خوشبختانه وکیل معروف خانواده می گویم شما در یک قدمی زندان هستید تقسیط در این مرحله پس از بازداشت شما صورت می گیرد چراکه در صورت حضور ابتدا جلب می شوید سپس از زندان تقسیط مهریه ویا تعدیل مهریه پذیرفته میشود . پس بهتر است حتما از طریق وکیل اقدام کنید تا او دادخواست تقسیط مهریه ویا تعدیل مهریه را تقدیم دادگاه خانواده کند . 

وکیل خانواده +مشاوره تلفنی وکیل خانواده +وکیل خانواده غرب تهران

ایا همسرم می توانند به رای تجدید نظر اعسار دادرسی هم اعتراض بزنند ؟ توضیح اینکه بنده در دادخواست مطالبه مهریه ۲۲۰ سکه و ۷۰ مثقال طلا تقاضای اعسار از هزینه دادرسی رو دادم که همسرم به این درخواست اعسار تجدیدنظر زدند و پرونده به دادگاه تجدید نظر فرستاده شده من یک خودرو به مبلغ حدود ۱۰۰ میلیون ازش توقیف کردم و ایشان در سال گذشته در حدود سیصد میلیون گردش مالی داشته و ماهیانه حدود ۱۵ میلیون حقوق می گیرن !

۱. رای تجدینظر از اعسار از هزینه دادرسی کی صادر میشه ؟

۲ .آیا همسرم می تونن به رای تجدی نظر اعسار دادرسی هم اعتراض بزنن ؟

۳. از زمان رسیدگی مهریه درخواست اعسار و تقسیط ایشون و تعیین پیش قسط مهریه و احتمالا اعتراض ایشون به در خواست پیش قسط مهریه چقدر زمان می بره 

۴ . ایا راهی برای پیشبرد پرونده بصورت سریع هست یا خیر ؟

در خصوص دعوای مهریه اولین توصیه من مشاوره حقوقی با وکیل خانواده است دوم انکه رای تجدی نظر قطعی است و نکته بعدی انکه با نوشتن لایحه می توان تقاضای تسریع پرونده رو کرد و دست اخر جلو افتادن شما نیازمند مشاوره حقوقی با وکیل خانواده بصورت مرتب است .

مطالب مرتبط 

وکالت وکیل خانواده در پرونده های خیانت به شوهر 

 

وکیل پایه یک دادگستری 

کارشناس دعوت شده به شبکه ۲ سما 

اکبر فتح اللهی