شوهرم میتونه پول پیش خونه و طلاها و ماشینی رو که خریده پس بگیره

شوهرم میتونه پول پیش خونه و طلاها و ماشینی رو که خریده پس بگیره

با سلام جناب وکیل دکتر وکیل اکبر فتح اللهی وکیل محترم دادگستری و استاد محترم حقوق خانواده من خانمی هستم که در منطقه مرزداران زندگی می کنم حدود ۱۸ سال است با مردی زندگی می کنم و متاسفانه دراین ۱۸ سال از ایشان طلاق عاطفی گرفته ام و متاسفانه از ایشان بچه دار نشدم منتهای مراتب ایشون یعنی شوهرم من رو طلاق نداده و نمی ده و هرچه ازش تقاضا طلاق کردم با مخالف ایشون مواجه شد و بمن گفت ۱۸ سال جوانی من رو برگردون تا من هم طلاقت بدم جناب وکیل مهریه من ۳۱۴ سکه طلا هست و از ایشون ۴ تا مغازه باقی مونده یکی در صالح آباد هست و یکی در بازار و یک ملک ۸۰ متری رو هم جداگانه در بازار عبدل آباد تهران اجاره تجاری داده جناب وکیل و چند واحد تجاری ۱۰۰ متری هم بصورت ملک ۴ طبقه در صالح آباد تهران داره منتها من میخواستم بدونم من اولا بنابر مشاوره حقوقی خانواده شما بصلاح هست دقیقا چیکار بکنم ! 

شوهرم میتونه پول پیش خونه و طلاها و ماشینی رو که خریده پس بگیره

پدر همسرم هم در قید حیات هست و من نمیتونم از سهم الارث ایشون استفاده بکنم حالا سوالاتی در مورد طلاق مهریه و حضانت و اجرت المثل ایام زوجیت و هبه و رجوع از هبه مهریه دارم فهرست سوالات حقوقی من این هست جناب دکتر شوهرم طلاهامو فروخته نی نی سایت مطالبه وجه بین زن و شوهر پس گرفتن ماشین از همسرپس گرفتن خانه قولنامه ایی از همسر پس گرفتن هدیه از همسر اگر خانه بنام زن باشد پس گرفتن ملک بعد از فوت همسر سوال در مورد پس گرفتن خانه از زن در دادراه بتازگی اولین سوال من این هست که اگر من مهریه رو در ثبت اسناد تهران اجراء گذاشته باشم شوهرم میتونه مهریه رو بعد ار توقیف ثبت کنتقل بکنه ویا خیر و این موضوع جرم فرار از دین محسوب میشه ویا خیر ! 

شوهرم میتونه پول پیش خونه و طلاها و ماشینی رو که خریده پس بگیره

البته من ۶ سال قهر کردم و بعد از مدتی برگشتم منتهای مراتب حالا قصد دارم اقداماتی رو در رابطه با حقوق مالی خودم انجام بدم مثل این که مهریه رو به مرحله اجرای احکام برسونم و اما سوالات حقوقی بنده این هست که اولا طلاهای خریداری شده توسط شوهرم در ایام زندگی در این بیست سال مال خودم هست ویا خیر و اگر هبه محسوب میشه میتونه پس بگیره چون ادعا کرده برای همه طلاها فاکتور دارم و فاکتورهای طلاها رو نگه داشتم و برای استرداد طلاها حتما دادخواست استرداد طلاجات رو به دادگاه حقوقی و یا خانواده توسط وکیل خانواده خودم تقدیم می کنم .

شوهرم میتونه پول پیش خونه و طلاها و ماشینی رو که خریده پس بگیره

اولین سوال حقوقی بنده این هست که ماشین ۲۰۶ که زیرپای من هست و حتی سند قطعی اون رو بنامم زده رو میتونه بعنوان دادخواست استرداد هبه پس بگیره و یا خیر ویا این که من سریع ماشین ۲۰۶ رو بفروشم جناب وکیل من نمیخوام طلاق بگیرم چون طلاق ما عاطفی هست و جنسی سوال دوم این که پول پیش خونه رو این آقا پرداخت کرده یعنی به اون به حساب صاحبخونه واریز کرده و لی قولنامه بنام من هست و من میخوام پول رو پس بگیرم بعدا میتونه این پول رو دادخواست استرداد بده و ازش در دادگاه پذیرفته می شه ویا خیر ! 

شوهرم میتونه پول پیش خونه و طلاها و ماشینی رو که خریده پس بگیره

سوال دیگه من این هست پول پیش خونه و ماشین شخصی طرف جزو مثتثنیات دین هست و یا خیر ! و اگر من توقیف کنم از توقیف در میاد ویا خیر ! و نکته بعد این که اگر شوهرم دادخواست تقسیط بدهد من باید چیکار کنم میتونم ادعا کنم دروغ می گوید ویا خیر !اگر ملک قولنامه ایی داشته باشد بازهم موفق میشه از من شکایت کنه که من افتراء زدم ضمننا اگر من بچه دار نشم بازهم مهریه به من تعلق می گیرد ویا خیر در خصوص استعلام این که ایشون مالک ملکی هست چطور از ثبت اسناد استعلام بگیرم جناب وکیل باید برم ثبت ویا با فیش برق و آب و گاز اینها هم میتونم استعلامات لازم رو بگیرم و مشخص بشه ایشون مالک ملکی هستند اگر ایشون مالک ملک سرقفلی باشن چطور بازهم بعنوان مهریه قابل توقیف هست ویا خیر ! 

 

شوهرم میتونه پول پیش خونه و طلاها و ماشینی رو که خریده پس بگیره

اگر همسرم ادعا بکنه که وسایل منزل مثل طلاجات و یا سکه های طلایی رو که برای سرمایه گذاری خریده بود من برداشتم قاضی کیفری دادسرا میتونه من رو بازدداشت کنه و تهمت سرقت بر علیه من اجرایی میشه جناب وکیل ویا خیر بعد میخواستم بدونم سرقت تعزیری یعنی چی وبا سرقت حدی فرق می کنه و پرونده این سرقت خانوادگی به دادگاه خانواده میره ویا به دادگاه کیفری بعثت در نزدیکی ترمینال جنوب تهران جناب وکیل ! من میخواستم اسامی قضات مجتمع قضایی بعثت رو بدونم به کجا مراجعه بکنم در سایت شما این اسامی وجود دارد . نزدیکترین ایستگاه به مجتمع قضایی بعثت کجاست ؟ نزدیکترین ایستگاه مترو به مجتمع قضایی بعثت ایستگاه مترو ترمینال جنوب است که بمحض خروج مجتمع قضایی در سمت شمال کنار ایستگاه بی ارتی قرار دارد . 

 

شوهرم میتونه پول پیش خونه و طلاها و ماشینی رو که خریده پس بگیره

مجتمع قضایی بعثت ترمینال جنوب دارای شعبات حقوقی و شعبات دادگاه کیفری و دادسرا و به دعاوی خانوادگی رسیدگی نمی کند بلکه به دعاوی خانواده منطقه ۱۶ و جنوب تهران رسیدگی می کند دادسرای آن در طبقه زیرزمین و همکف قرار دارد . اگر بدنبال وکیل دادگاه بعثت هستید حتما به دفتر وکالت دکتر اکبر فتح اللهی وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنید نشانی دفتر وکالت ایشان در لینک ذیل آمده است . وکیل دادگاه بعثت باید در منطقه ۱۶ شناخته شده باشد . پس اگر بدنیال وکیل دادگاه بعثت هستید حتما برای موضوع پرونده پس گرفتن هبه و هدایای نامزدی به ایشان مراجعه کنید . 

 

شوهرم میتونه پول پیش خونه و طلاها و ماشینی رو که خریده پس بگیره

در خصوص ساعت کار دادسرای بعثت باید بگوییم اگر هنوز در حال مشاوره حقوقی هستید و برای شروع کار به آنجا می روید ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱ عصر ساعت مناسبی است اما اگر دارای ابلاغیه از دادگاه بعثت هستید بهتر است در هماهنگی با وکیل دادگاه بعثت راس ساعت مشخص شده در ابلاغیه در دادسرای عمومی و انقلاب بعثت در آنجا حاضر شوید تا بموقع در جلسه رسیدگی در دادگاه حضور پیدا بکیند وکیل دادگاه بعثت در این خصوص بسیار کمک کننده است ! 

در ادامه بخوانید : وکیل تضمینی کیفری تهران

در ادامه بخوانید : بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر |شکستن رای تجدیدنظر