وکیل تجدیدنظر کیفری

وکیل تجدیدنظر کیفری

یکی از سرچ های مراجعیین در مورد عبارت وکیل تجدیدنظر کیفری است اما این عبارت به چه معنی است و چرا سرچ شده است متاسفانه در سالهای اخیر حجم پرونده های کیفری بدلیل مسایل اقتصادی و همچنین عدم آگاهی حقوقی روبه افزایش است همچنین به تبع آن رای های صادره از دادگاههای کیفری یک و دو هم در حال افزایش با این وضع کار محاکم تجدیدنظر کیفری دوچندان شده و رای های کیفری مثلا در پرونده های زندان تهدید و تهمت و روابط نامشروع هم افزایش پیدا کرده است . اینجاست که وکیل تجدیدنظر کیفری می تواند کمک موثری در این پرونده ها به شما بکند . اما واقعا چه کمکی از دست وکیل تجدیدنظر کیفری ساخته است  . 

وکیل تجدیدنظر کیفری

اعلام وکالت مطالعه پرونده در دادگاه تجدیدنظر برای  مرحله اول 

روال کاری وکیل تجدید نظر کیفری اینست که ابتدا نوع پرونده کیفری شما را با کمک خودتان مشخص می کند سپس در مورد پرونده های مشابه بررسی انجام می دهد و با یاری خودتان بهترین لایحه را برای پرونده شما بعنوان وکیل تجدیدنظر کیفری تنظیم می کند . البته قبل از تنظیم لایحه لازم پرونده شما که احتمالا مسیری طولانی را طی کرد مطالعه کند پس وکیل تجدیدنظر کیفری از شما یک وکالت گرفته و به دادگاه مراجعه می کند یعنی دادگاه تجدیدنظر شعبه کیفری که پرونده شما به آن ارجاع شده است . سپس پرونده را مطالعه وبایاری خودتان بهترین لایحه را برای شما تنظیم می کند . پس مطالعه پرونده یعنی پرونده اول که مربوط به دادگاه بدوی است و پرونده مربوط به دادگاه تجدیدنظر بسیار مهم است . 

وکیل تجدیدنظر کیفری 

اعلام وکالت براساس پیشرفت کار و ارایه دفاعیه مناسب پرونده تجدیدنظر مرحله دوم 

در مورد مرحله دوم بعنوان  وکیل وکیل تجدیدنظر کیفری وارد پرونده شده و دلایل لازم و مورد نیاز شما را از پرونده استخراج می کند و احتمالا برعلیه طرف مقابل ادعانامه در قالب لایحه می نویسد . و اگر لازم باشد در قالب وقت احتیاطی لازم برای شما با قاضی مربوطه حضوری صحبت می کند تا اورا بعنوان فرد تصمیم گیرنده از وقایع درست پرونده مطلع کند . فلذا دقت کنید هر صحبتی و در هر زمانی با قاضی پرونده درست و صحیح نیست رسمی که معمول شده و متاسفانه کاملا غلط است و باید وکیل شما بعنوان وکیل تجدیدنظر کیفری در زمان و مکان لازم با ادبیات کاملا حقوقی با قاضی دادگاه تجدیدنظر صحبت بکند و نه هر دفاع مناسبی که متاسفانه مرد عجولانه انجام می دهند . 

وکیل تجدیدنظر کیفری

اگر کسی  تبرئه شد هم می تواند به رای صادره اعتراض کند ویا فقط متهم می تواند به رای اعتراض کند ! 

یکی از سوالات پرتکرار اینست که فرد متهم ویا شاکی کدام یک می توانند به رای دادگاه تجدیدنظر اعتراض کنند فایده این بحث مجاست مثلا شما بعنوان شاکی در رای دادگاه تجدیدنظر رای دلخواه را نگرفته اید و پرونده به دادگاه تجدیدنظر و یا بالاتر می رود آیا حق اعتراض دارید ویا خیر ! یا گاهی اوقات شما از زندان خلاص شدید ولی به جزای نقدی محکوم شده اید و قصد اعتراض دارید اعتراض از شما به دادگاه تجدیدنظر کاملا پذیرفته است . 

 

 

 

در ادامه بخوانید : بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر |شکستن رای تجدیدنظر

 

در ادامه بخوانید : مشاوره حقوقی