دادگاه خانواده طلاق چیست ؟ ودادگاه طلاق چند جلسه است !

دادگاه خانواده طلاق چیست ؟ ودادگاه طلاق چند جلسه است !

یکی از سوالات حقوقی مردم و سوالات حقوقی خانواده ویا سوالات حقوقی رایگان همگی وقتی در مورد دادگاه خانواده باشند یک معنی میدهند و آن اینکه دادگاه خانواده طلاق چیست ؟ و دادگاه طلاق چند جلسه است ! در پاسخ باید گفت بنده همیشه در گروه پرسش حقوقی سوالات حقوقی به دانشجویان در پاسخ به این سوال که دادگاه خانواده طلاق چیست ؟ و دادگاه طلاق چند جلسه است !اینطور بیان می کنم که اول باید دید سوالات حقوقی را از کجا بپرسیم ! و مشاوره حقوقی فوری آنلاین رایگان دقیقا از ما مساله ایی حل می کند ویا خیر ! و وکیل آنلاین رایگان ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات حقوقی خانواده ما هست ویا خیر ! جواب اینست که سوالات حقوقی خانواده مهم و پیچیده هستند ! پس برای شروع عرض می کنم دادگاه خانواده طلاق توافقی همان دادگاه خانواده طلاق است و فرقی بین طلاق توافقی و طلاق یکطرفه از حیث دادگاه رسیدگی کننده نیست ! 

دادگاه خانواده طلاق | مشاوره دادگاه خانواده  

دادگاه خانواده طلاق به کلیه دعاوی حقوقی خانواده در خود دادگاه خانواده رسیدگی می کند دعاوی خانوادگی مثل مهریه اجرت المثل و نفقه و حضانت و طلاق یکطرفه از سمت زن و دادخواست طلاق از طرف مرد ویا دادخواست طلاق از طرف زن . پس دادگاه خانواده طلاق به کلیه دعاوی اصل بیست و یک قانون اساسی و کلیه دعاوی قانون جدید خانواده و قانون حمایت خانواده مصوب سال ۹۲ رسیدگی می کند البته باید اضافه کرد نسبت به گذشته دادگاه خانواده طلاق تغییرات زیادی داشته است مثل اضافه شدن مشاوره دادگاه خانواده که به واحد داوری دادگاه خانواده اضافه شده است . اما این که آدرس دادگاه خانواده طلاق را چگونه پیدا بکنیم اول باید ببینم که محل زندگی زوج و زوجه کجاست و کدام دادگاه خانواده به پرونده دعاوی خانواده شما می خورد و اصطلاحا صلاحیت رسیدگی دارد . البته باید بگوییم که ما سایت دادگاه خانواده نداریم پس بدنبال  سایت دادگاه خانواده طلاقنباشید چراکه سایت دادگاه خانواده معمولا اداری و معمولی است و تمامی کارها از طریق دفتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود و سایت عدلیران که اختصارا به آن دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثنا هم می گویند . پس دادگاه خانواده آدرس باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی ویا کلانتری محل مراجعه نمود تا  دادگاه خانواده طلاق صلاحیت دار مشخص شود و مشاور دادگاه خانواده هم درون همان دادگاه خانواده واحد دارد اگرچه برای بعضی مشاوره دادگاه خانواده باید به مراکز روانشناسی منتخب رفت تا نتیجه گرفت بخصوص برای دعاوی طلاق توافقی که مشاوره دادگاه خانواده لازم است ! 

دادگاه خانواده طلاق | نمونه پرونده های دادگاه خانواده 

در دادگاه خانواده باید از قبل آمادگی داشت یعنی نمونه پرونده های دادگاه خانواده را از پیش باید مورد بررسی قرارداد بگذارید مطلبی بعنوان وکیل پایه یک دادگستری حانواده عرض بکنم پرونده های دادگاه خانواده متنوع هستند پرونده های مهریه پرونده های اجرت المثل و حضانت و نفقه همگی مسایلی هستند که یک وکیل دادگستری با سابقه و با تجربه باید بعنوان تجربه از قبل به  نمونه پرونده های دادگاه خانواده  در موضوع های مختلف دسترسی کامل داشت . دقت کنید که تجربه کافی زمانی برای یک وکیل دادگستری بوجود می آید که از قبل در موضوعات مختلف  نمونه پرونده های دادگاه خانواده را وکالت کرده باشد و به ۲ تجربه دسترسی داشته باشد اول رویه قضایی مناسب را بداند دوم معلومات وکالتی برای موفقیت در پرونده حقوقی خانواده را داشته باشد دسترسی به اطلاعات اولیه در  نمونه پرونده های دادگاه خانواده بسیار مهم هستند و از اشتباه شما جلوگیری می کنند . 

دادگاه خانواده طلاق | ابلاغیه دادگاه خانواده چیست ؟ 

برای شرکت در جلسات دادرسی دادگاه خانواده باید زمان حضور جلسه دادگاه خانواده از طریق قاضی دادگاه خانواده مشخص شود برای این موضوع ابلاغیه دادگاه خانواده لازم است .  ابلاغیه دادگاه خانواده در گذشته برای افراد کاغذی و دستی و از طریق پست قضایی ارسال می شد و لی امروزه اینطور نیست بلکه  ابلاغیه دادگاه خانواده در سامانه ثنا ثبت شده و یا از طریق کامپیو.تر شخصی ویا از طریق کافی نت و یا بهترین حالت ایینکه از طرق دفتر خدمات الکترونیک قضایی قابل بدست آمدن است که شما پس از اطلاع می توانید حتی از آن پرینت هم بگیرید و برای ورود به دادگاه از  ابلاغیه دادگاه خانواده هم استفاده کنید و هم برای ورود و اطلاع از جلسه دادرسی هم از آن اطلاع داشته باشید . در  ابلاغیه دادگاه خانواده همه مشخصات طرفین دادگاه و دادرسی ذکر شده و افراد را از مان و مکان جلسه دادگاه آگاه می کند . 

دادگاه خانواده طلاق |دادگاه خانواده تهران 

دادگاه خانواده تهران مهم ترین دادگاه رویه قضایی دعاوی خانوادگی کل کشور است یعنی رویه قضایی دادگاه خانواده و دعاوی خانوادگی معمولا در تهران مشخص می شود . دادگاه خانواده تهران بر خلاف گذشته در یکجا متمرکز نیست بلکه در چند نقطه تهران است یعنی حداقل در نقطه تهران یکی دادگاه خانواده محلاتی ویا دادگاه خانواده شماره ۱ است و دومی دادگاه خانواده ولنجک و یا ونک سابق است که دادگاه خانواده شماره ۲ نام دارد . پس دادگاه خانواده تهران به دادگاه خانواده ولنجک و محلاتی تقسیم می شود به دعاوی خانوادگی شمال تهران در دادگاه خانواده ولنجک رسیدگی می شود و در دادگاه خانواده شماره ۱ یا محلاتی به دعاوی خانوادگی ساکنین جنوب تهران رسیدگی می شود . 

دادگاه خانواده طلاق |آدرس دادگاه خانواده طلاق 

در مورد آدرس دادگاه خانواده طلاق همان طور که گفتیم همه چیز به ادرس شما بستگی دارد . یعنی در تهران و یا شهرستان باشید  آدرس دادگاه خانواده طلاق فرق می کند اگر بدنبال  آدرس دادگاه خانواده طلاق تهران هستید که یا در منطقه محلاتی ویا در محله ولنجک است که به آنها دادگاه خانواده شماره ۱ ویا دادگاه خانواده شماره ۲ می گویند برای اطلاعات بیشتر در مورد  آدرس دادگاه خانواده طلاق می توانید به کلانتری محل ویا دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید تا  آدرس دادگاه خانواده طلاق را که به پرونده شما می خورد به درستی متوجه شوید . در مورد دادگاه خانواده این که دادگاه خانواده شهرری هم مخصوص منطقه شهرری است که پرونده های دادگاه خانواده شهرری را رسیدگی می کند . 

دادگاه خانواده طلاق |سوالات قاضی در دادگاه طلاق 

یکی از سوالات حقوقی مردم و مراجعیین به دفتر وکالت بنده اینست که سوالات قاضی در دادگاه طلاق چیست و قاضی دادگاه خانواده چه سوالاتی می پرسد ! معمولا سوالات قاضی در دادگاه طلاق بستگی به تعداد جلسات دادگاه و تعداد دفعات تشکیل شدن جلسات دادگاه دارد . l معمولا در جلسه اول دادگاه رسیدگی به پرونده و دعاوی خانواده سوالات قاضی در دادگاه طلاق شامل سه بخش می شود بخش اول بررسی مدارک بخش دوم بررسی اسناد صلاحیت طرفین و بخش سوم استعلامات که قاضی دادگاه خانواده از طرفین انجام می دهد . پس سوالات قاضی در دادگاه طلاق بستگی به این ۳ مورد دارد . که همگی مهم هستند و اگر سوالات حقوقی پرسیده شود در این خصوص هست . دقت بفرمایید که سوالات حقوقی همگی تخصصی هستند و اگر از وکیل بی بهره هستید یا بدون وکیل در دادگاه حاضر می شوید دقت بفرمایید . سوالات قاضی در دادگاه طلاق را از قبل چک کنید و برای آنها پاسخ مناسب داشته باشید تا در صورت لزوم با دقت بیشتری موفقیت کسب کنید . قطعا مشاوره حقوقی در مورد سوالات قاضی در دادگاه طلاق می تواند تاثیر گذار باشد . ضمننا دقت کنید به سوالات حقوقی قاضی دادگاه خانواده تا آخر دادگاه هر چقدر که طول بکشد باید درست و دقیق پاسخ بدهید تا قاضی دادگاه خانواده رای مناسب را به شما بدهد و موفقیت شما در دادنامه طلاق قطعی شود که در دادگاه تجدید نظر طلاق به مشکلی برنخورید . ضمننا سوالات قاضی در دادگاه طلاق در هر دادگاه فرق می کند جلسه اول ویا جلسه آخر دادگاه طلاق ویا دادگاه بدوی ویا دادگاه تجدیدنظر ویا دادگاه فرجام خواهی هر کدام نوعی از سوالات حقوقی و قضایی را می پرسند که کاملا تخصصی هستند . 

 

دادگاه خانواده طلاق |اولین جلسه دادگاه طلاق 

همیشه اولین جلسه دادگاه طلاق مهم ترین جلسه دادگاه است در این جلسه نظر قاضی مشخص می شود که با مسیر کلی خواسته شما موافق هست و یا خیر ! 

نکته اول  برای درخواست طلاق، پس از ثبت دادخواست طلاق و گذراندن مراحل ثبت اینترنتی و در صورتی که طلاق به صورت توافقی نباشد، حضور در جلسه اول دادگاه می باشد.

اما در صورتی که طلاق به صورت توافقی باشد، زوجین باید در جلسات مشاوره شرکت نمایند، و در صورتی که مشاور تشخیص دهد که امکان ادامه زندگی وجود ندارد، گواهی عدم امکان سازش صادر می شود. این گواهی حدود ۳ ماه مهلت دارد و زوجین باید با در دست داشتن این گواهی بعد از صدور حکم دادگاه به طلاق، به دفاتر طلاق مراجعه نموده و طلاق خود را ثبت نمایند.

در جلسه اول دادگاه طرفین باید اظهارات خود را بیان داشته و کسی که خواهان طلاق است باید دلایل خود را برای طلاق بیان نماید و در صورتی که برای ادعای خود دلیلی خاص و یا شهود داشته باشد آن را برای دادگاه ارائه نماید. شهود باید در زمان مقرر طبق نظر دادگاه، در جلسه حضور یابند.

بنابراین جلسه اول دادگاه  طلاق، می تواند یک از مهم ترین جلسه آن می باشد و بر سرنوشت اطراف دعوا تاثیرگذار است. البته بنده پرونده هایی داشتم که دادخواست طلاق بدون دلیل از طرف قاضی رد شده ودر دادگاه تجدیدنظر طلاق توانستم رای طلاق را بادلیل کافی حقوقی برای موکل بگیرم وکیل خوب خود در طی این فرایند بسیار مهم است . پس همیشه جلسه اول دادگاه  طلاق مهم هست ولی قطعی در صدور رای نیست ! 

مطالب مرتبط

چگونه طلاق در دادگاه خانواده انجام می شود از زبان وکیل معروف طلاق

وکیل خانواده ونقش موثر او در پرونده های دادگاه خانواده

طلاق غیابی و مراحل رسیدگی به آن در دادگاه خانواده چگونه است؟

دادگاه خانواده و دعاوی که در آن رسیدگی می شود