سوالات قاضی دادگاه در دادگاه تمکین چیه و من چطور دفاع بکنم ؟

سوالات قاضی دادگاه در دادگاه تمکین چیه و من چطور دفاع بکنم ؟

ابتدا باید در مورد معنی تمکین برای شما صحبت بکنم بعنوان وکیل دادگستری معتقدم بعد از سالها وکالت اکثر مردم معنی درست تمکین را نمی دانند و از سوالات قاضی در جلسه تمکین کمترین اطلاعی ندارند وبا اشتباهات خود جلسه دادگاه را می بازند ویا از بنده بعنوان وکیل خانواده مرتب از گواهی تمکین سوال می کنند واین که در دادگاه تمکین چه بگوییم و چطور صحبت بکنیم که رای دادگاه بنفع ما صادر شود ! 

در دادگاه تمکین چه بگویم ! 

اولین مطلب که در دادگاه تمکین مهم است این است که شما زن هستید ویا مرد شما دادخواست تمکین دادید یا طرف مقابلتان شما ادعای عدم تمکین دارید یا همسرتان و این که چه کسی تمکین نکرده زن ویا شوهر پس مهم است که در دعوای تمکین ویا دادخواست تمکین ویا دادخواست عدم تمکین زن باشید ویا شوهر خوانده باشید ویا خواهان واین که چگونه بخواهید در این دادگاه از خود دفاع کنید و چه دلایلی برای عدم تمکین ویا تمکین داشته باشید پس نگران نباشید وقتی با دقت تشخیص مناسب دادید می توانید به خواسته قانونی خود برسید ! دفاع زوجه در دادگاه الزام به تمکین ویا آزمایش عدم تمکین هم موید همین موضوع است ! 

راههای اثبات عدم تمکین زن

راههای اثبات عدم تمکین زن چیست و چطور می توان اثبات عدم تمکین زن  را از دادگاه خانواده خواست اثبات عدم تمکین زن یک امر تخصصی خانواده است که هر وکیلی نمی تواند ان را انجام دهید اثبات عدم تمکین زن در دادگاه خانواده ۳ مرحله اساسی دارد مرحله اول مرحله تهیه و تدارک دلایل می باشد مرحله دوم اثبات تدارک دلایل حقوقی است در پاسخ به سوالات حقوقی و در مرحله سوم اثبات عدم تمکین زن توسط نوشتن لایحه دفاعیه حقوقی است که کاملا یک امر تخصصی است و باید در ۲ مرحله جلسه اول دادگاه و جلسه دوم دادگاه انجام شود .

شاهد برای عدم تمکین 

یکی از مسایل مربوط به رسیدگی های دادگاه خانواده بحث شهادت شهود است بطور مثال شاهد برای عدم تمکین می تواند نماد خاصی از شهادت شهود باشد که طرفین در دستیابی به خواسته خود به آن استناد حقوقی می کنند شاهد برای تمکین ویا شاهد برای عدم تمکین را باید فرق گذاشت در شاهد برای تمکین شما باید اثبات کنید شهادت شهود موید تمکین شما می باشد اما در شاهد برای عدم تمکین شهادت شهود شما باید مبتنی بر عدم تمکین باشد که البته این مهم راهکار تخصیی دارد که وکیل شما آن را به شما آموزش می دهد ! پس درموضوع  شاهد برای عدم تمکین باید قواعد شهادت شهود در آیین دادرسی مدنی رعایت شود ! 

فواید اظهارنامه تمکین 

یکی از سوالات حقوقی مراجعین در مورد فواید اظهارنامه تمکین و نحوه ارسال آن می باشد هر فردی بنحوی با مسایل تمکین و دادگاه تمکین در دادگاه خانواده سروکار دارد می خواهد بداند که فواید اظهارنامه تمکین چیست و چه آثار و اثری دارد که بتواند از آنها در دادگاه خانواده استفاده بکند تا در دادگاه تمکین موفقیت بهتری نزد دادگاه خانواده داشته باشد در مورد فواید اظهارنامه تمکین حرفهای مختلفی زده می شود که اکثرا غلط هستند مهم ترین اثر و از جمله فواید اظهارنامه تمکین و ارسال آن رسمیت بخشیدن به خواست خود مطابق با آیین دادرسی مدنی در دادرسی خانواده می باشد که از جمله فواید اظهارنامه تمکین تمکین است . دومین مهم از فواید اظهارنامه تمکین این میاشد که ارسال اظهارنامه تمکین برخی مطالب مهمه را روشن می کند که البته تنظیم آن حنما توسط وکیل پایه یک دادگستری صورت بگیرد تا نتیجه عکس نداشته باشد . 

نحوه نوشتن اظهارنامه تمکین 

نحوه نوشتن اظهارنامه تمکین یکی از مسایلی است که می تواند دردسرساز باشد چراکه نحوه نوشتن اظهارنامه تمکین بسیار تاثیرات فراوانی دارد بر پرونده حقوقی ویا دادگاه خانواده شما وقتی نحوه نوشتن اظهارنامه تمکین را بلد نیستید هرگز دست به تنظیم این اوراق نزنید و شکل و ماهیت کار خود را خراب نکنید نحوه نوشتن اظهارنامه تمکین ۳ مرحله اساسی دارد تنظیم ماهیت اظهارنامه تمکین تنظیم شکل اظهارنامه تمکین و تنظیم اصول اظهارنامه تمکین از فواید اظهارنامه تمکین می باشد که البته اقتضای نحوه نوشتن اظهارنامه تمکین رعایت تمامی اصول نحوه نوشتن اظهارنامه تمکین می باشد . پس دقت کنید که نوشتن اظهارنامه تمکین یک تخصص است . تخصصی حقوقی که کار هر کس نیست بجز وکیل دادگستری ماهر و باتجربه که وکالت خانواده انجام می دهد پس نحوه نوشتن اظهارنامه تمکین یک تخصص حقوقی است 

 نوشتن اظهارنامه طلاق 

یکی از مسایل مربوط به طلاق نوشتن اظهارنامه طلاق است بنده اصولا بانوشتن هر نوع اظهارنامه دادگستری برای مطالبه حق موافق نیستم مگر قانون چنین اجازه ایی داده باشد ویا مجبور به ارسال اظهارنامه باشیم . نمونه اظهارنامه را قبلا در سایت حقوقی خود آورده و نحوه تنظیم آن را توضیح داده ام که البته اظهارنامه تعیین تکلیف زندگی با متن پیامک دادخواست طلاق فرق می کند فلذا  نوشتن اظهارنامه طلاق یک امر تخصصی حقوقی بوده و فقط وکیل پایه یک دادگستری مجاز به تهیه و تنظیم و نگارش آن است . اظهارنامه دادگاه خانواده می تواند در موضوعات مختلف از طرف زن وشوهر ارسال شود و بین زن و شوهر فرقی نیست . و  نوشتن اظهارنامه طلاق می تواند یک از آنها باشد . طرح شکایت طلاق لازم نیست حتما بعد از ارسال  نوشتن اظهارنامه طلاق باشد . 

دادگاه تمکین چقدر طول می کشد 

یکی از سوالات حقوقی از اینجانب بعنوان وکیل خانواده اینست که دادگاه تمکین چقدر طول می کشد و در صورت طولانی بودن چه اقداماتی انجام دهیم اینکه دادگاه تمکین چقدر طول می کشد بستگی به این دارد که دادگاه تمکین شما چه مقدار به طول بیانجامد یک جلسه یا ۲ جلسه اما اینکه دادگاه تمکین چقدر طول می کشد در اصل به ارایه مدارک طرف مقابل به دادگاه خانواده بستگی دارد و بس و اینکه وکیل او از چه ترفند هایی استفاده کرده باشد که بتوان جلسات دادگاه تمکین را کم و زیاد کرد پس اینکه  دادگاه تمکین چقدر طول می کشد بستگی به ماهیت دعای نفقه و تمکین دارد تا شکل دعوا و آیین دادرسی مدنی پس هزین وکیل برای عدم تمکین می تواند شما را ازدردسر خلاص کند و به نتیجه برساند جلسه اول دادگاه الزام به تمکین تاثیر بالایی در اینکه دادگاه تمکین چقدر طول می کشد دارد . مدارک لازم جهت اثبات عدم تمکین نیز تاثیر زیادی در اینکه  دادگاه تمکین چقدر طول می کشد دارد عدم حضور زوجه در دادگاه تمکین نیز باعث می شود که دادگاه تمکین چقدر طول می کشد . پس بعنوان وکیل تمکین و وکیل الزام به تمکین و وکیل تمکین برای زوجه استدعا دارم دادگاه تمکین را شوخی نگیرید که شکست در دادگاه حقوقی و خانواده مقدمه شکست های بعدی است . 

سفر بدون اجازه شوهر 

یکی از سوالات حقوقی مردم در مورد تمکین سفر بدون اجازه شوهر است در این باره بعنوان وکیل پایه یک دادگستری متخصص خانواده باید بگویم که یکی از اختلافات زن و شوهر بعد از درگیری لجاجت خروج همسر از منزل بدون اجازه شوهر است که این مهم می تواند شامل سفر بدون اجازه شوهر بشود واقعیت این است که این موضوع را باید در ۲ نکته اساسی مورد بررسی قرار داد اول اینکه دیگر همانند گذشته زنان پایبند امور مذهبی و اخلاق مذهبی نیستند و به اخلاق سکولار اعتقاد دارند و سفر بدون اجازه شوهر نوعی نماد آزادیخواهی و فمنیسم است که البته دادگاه خانواده هم توان چندانی در جلوگیری از آن ندارد . سفر بدون اجازه شوهر اساسا ربطی به تمکین نداشته و معمولا برای آن در رویه قضایی دادگاه خانواده حکم نشوز صادر نمی شود تا بتوان بر اساس آن حکم تمکین زن را بعلت سفر بدون اجازه شوهر دریافت کرد فلذا بهترین کار اینست که با حوصله منتظر یک فرصت حقوقی بود تا بلکه بتوان با یک نگاه مثبت رای تمکین را در موضوعات بعدی بعنوان وکیل خانواده ویا وکیل طلاق گرفت . سفر بدون اجازه شوهر خود یک نماد عدم تمکین است اما با دادن اظهارنامه تمکین شاید بتوان به نتایج بهتری رسید . 

 

در ادامه بخوانید : بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر | وکیل تضمینی دادگاه تجدیدنظر برای پرونده قضایی