بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر |شکستن رای تجدیدنظر

بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر  |شکستن رای تجدیدنظر 

حضور وکیل در دادگاه تجدیدنظر 

در رابطه با حضور وکیل در دادگاه تجدیدنظر بارها سخن گفته ام این امر بسیار مهم است چون احتمال موفقیت بدون حضور وکیل زیر ۳۰ درصد است مگر اینکه رای اول رو توانسته باشید بنفع خود کسب کنید یعنی رای اول بنفع شما صادر شده باشد در این سالها در دادگاه این مهم را فهمیده ام که رای اول در تایید ویا نقض رای دادگاه تجدیدنظر بسیار مهم است . پس تاثیر رای بدوی در دادگاه تجدیدنظر به ۳ عامل بستگی دارد رای دادگاه اول بنفع شما بوده ویا خیر دوم این که رای تجدیدنظر وشکستن رای تجدیدنظر برای شما توسط چه وکیلی انجام شود ونوشتن لایحه نیز عامل مهم سوم است . 

وکیل تجدیدنظر کیفری  دکتر وکیل اکبر فتح اللهی بسیاری از افراد در مشاوره حقوقی با وکیل زمانی که رای خود را در دادگاه اول ویا بدوی باخته اند در دادگاه تجدیدنظر اصلا بدنبال ریسک نیستند و فقط و فقط بدنبال وکیل خوب برای دادگاه تجدیدنظر می گردند تا در اولین فرصت رای دادگاه تجدید نظر را بشکنند فلذا بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر را جستجو می کنند ویا بدنبال وکیل تضمینی برای دادگاه تجدیدنظر هستند تا رای دادگاه اول را شکسته و مثلا آنها را اززندان و مجازات حبس تعزیری نجات دهد ویا تقسیط مهریه آنها را سبک تر کند ویا بخشش مهریه روی کاغذ عادی را قبول کنند ویا ملک از دست رفته در دادگاه بدوی ویا اولیه را جکم فسخ بگیرند ویا ممنوع الخروجی ویا حضانت اشان را لغو ویا برقرار کنند رای دادگاه تجدیدنظر قطعی است و رای دادگاه اول را نیز تحت الشعاع قرار می دهد ! فلذا یک وکیل تضمینی می تواند با حق الوکاله مناسب شما را از نگرانی برای همیشه برهاند ! 

در ادامه بخوانید : تهدید به پخش عکس در فضای مجازی | حکم تهدید به آبروریزی !

احتمال تغییر رای در دادگاه تجدیدنظر چقدر است ؟ 

احتمال تغییر رای دادگاه تجدیدنظر محاکم دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۲ عامل اساسی بستگی دارد حکم قضایی شما اولا چیست ؟ و در ثانی وکیل شما برای تجدید نظرخواهی کیست ! و چگونه از شما در مرحله دوم دادگاه دفاع می کند آیا لایحه دفاعیه خوب و دقیقی می نویسد آیا به دادگاه بصورت حضوری مراجعه می کند ویا خیر !در این میان سوالات حقوقی پیش می آید و آن اینست که برای تجدید نظرخواهی رای شما کیفری است ویا حقوقی یعنی رای دادگاه بدوی ویا اولیه شما مربوط به امور حقوقی است ویا جزایی ! 

آیادادگاه تجدیدنظر حضوری است و جلسه رسیدگی تشکیل می دهد !

در پاسخ به اینکه دادگاه تجدید نظر حضوری است یا جلسه رسیدگی تشکیل میدهد باید به این مسئله توجه کرد اول آن که دادگاه تجدید نظر استان تهران به این موضوع رسیدگی می کند که پرونده شما مهم است و یا خیر اگر پرونده شما چه حقوقی و کیفری مهم باشد احتمال تشکیل جلسه رسیدگی حضوری بسیار وجود دارد اما اگر دادگاه تجدید نظر به این نتیجه برسد که  شما از جمله پرونده های مهم و غیر ضروری است و با تبادل لوایح می‌تواند نتیجه لازم را بگیرد و مناسب را برای شما صادر کند قطعاً جلسه رسیدگی تشکیل نخواهد داد حال بایستی وکیل شما در این مرحله با تیزهوشی لازم به قضات تجدید نظر بفهماند که مسئله شما بسیار مهم بوده و نیازمند تشکیل جلسه رسیدگی به علاوه تبادل لوایح در تجدید نظر می باشد اینجاست که ما از وکیل با نفوذ و تضمینی صحبت می کنیم وکیلی که می تواند در مرحله دادگاه تجدیدنظر به قضات بفهماند که مسئله شما و پرونده قضایی شما چه پرونده حقوقی باشد یاچه پرونده کیفری بسیار مهم بوده و بایستی برای رسیدگی به آن جلسه حضوری تشکیل داده شود 

ارسال لایحه به دادگاه تجدیدنظر چقدر مهم است ؟ 

دادگاه تجدید نظر چقدر مهم است این یکی از سوالات حقوقی است که اکثر مراجعین به دفتر وکالت بنده که پرونده آنان در دادگاه تجدید نظر استان تهران مورد توجه و رسیدگی می باشد  از اینجانب سوال می‌نمایند ارسال لایحه به دادگاه تجدید نظر زمانی مهم است که شما بتوانید در لایحه خود مطالب مهم را با زبان حقوقی و به شدت مختصر و کافی و گویا همه موارد را ذکر نماییددر رابطه بادادگاه تجدید نظر آن چیزی که بسیار به ذهن متبادر می‌شود این است که نباید کسی به لایحه ارسالی دفتر خدمات الکترونیک قضایی بسنده کرد و آن را کافی دانست چرا که لایحه دفتر خدمات الکترونیک قضایی فرم از پیش تعیین شده میباشد و قطعاً کفایت از موضوع و مسئله شما را نمی کند پس لازم است یک وکیل با تجربه و خوب لایحه دادگاه تجدید نظر شما را تنظیم نماید و حتماً و حتماً بایستی این لایحه متناسب با پرونده شما در دادگاه بدوی و مسائل شما باشد و از کلی گویی و زیاده گویی نیز پرهیز شود

طولانی شدن دادگاه تجدیدنظر برای چیست ؟ و چقدر طول می کشد ! 

یکی از علل طولانی شدن پرونده در دادگاه تجدید نظر این است که پرونده شما به شعبه ایی احاله شده که آن شعبه پرونده‌های زیادی برای رسیدگی در دادگاه تجدید نظر پیش روی خود دارد پس اولین عامل طولانی شدن دادگاه تجدید نظر بررسی این است که به لحاظ شکلی پرونده های بسیار زیادی در آن شعبه تعیین وقت شدند و قطعاً تا زمان رسیدن زمان رسیدگی به پرونده شما قطعاً زمان زیادی لازم میباشد تا زمان طولانی سپری شود تا زمان رسیدگی به پرونده شما در دادگاه تجدیدنظر اتفاق بیفتد علل دیگر طولانی شدن پرونده در دادگاه تجدید نظر این است که پرونده شما پرونده خاصی می باشد و نیازمند بررسی های حقوقی جدی و حتی لازم است که برای رسیدگی به پرونده شما جلسه حضوری تشکیل شود تا طرفین  مطالب  خود را بازگو نمایند   فلذا این امر باعث می‌شود که بعضاً پرونده های دادگاه تجدیدنظر تا دو سال طول بکشد ! ضمننا پس از رسیدگی در دادگاه دوم ویا تجدید نظر لازم است احتمالا برای اعاده دادرسی آماده شوید ! 

جلسه رسیدگی دادگاه کیفری

یکی از مباحث مهم در دادگاه کیفری ۲ ویا دادگاه کیفری یک در ۲ بخش قابل بحث و رسیدگی است یکی در مبحث شکل زسیدگی که برای قاضی مسایل آیین دادرسی کیفری مهم است یکی مسایل مربوط به ماهیت دعوا فلذا دقت داشته باشید شما ویا وکیل دادگستری شما باید در ۲ شکل آماده دفاع در دعوا باشید مهم ترین مبحث دعوای حقوقی و یا کیفری تبحر کافی وتجربه لازم در لایحه نویسی برای دادگاه کیفری است ونه الزاما گزارش کلانتری ویا مرجع انتظامی فلذا پی گیری مسایل کیفری نکات مهمی دارد که رعایت آنها بسیار مهم بنظر می رسد ! 

فاصله ابلاغ تا جلسه رسیدگی در دادگاه کیفری چه کاری باید انجام دهیم ؟ 

در فاصله ابلاغ تا جلسه رسیدگی در دادگاه کیفری عملاً باید چه کاری انجام دهیم یکی از کارهای مهم که معمولاً وکیل دادگستری در پرونده های کیفری به عنوان وکیل کیفری انجام می دهد این است که در فاصله ابلاغ تا جلسه رسیدگی در دادگاه کیفری نسبت به مطالعه پرونده کیفری اقدام می‌کند تا در روز جلسه دادگاه و در روز جلسه محاکمه بتواند از موکل خود به خوبی دفاع کند برای وکیل کیفری فاصله ابلاغ تا جلسه رسیدگی بسیار مهم است چرا که می‌تواند دلایل لازم را جمع آوری کند و قبل از آنکه قاضی وارد ماهیت دعوا شود نسبت به اطلاع قاضی اقدام کند و این دلایل را به اطلاع قاضی برساند زمان در فاصله ابلاغ تا جلسه رسیدگی لازم است که وکیل بتواند تضمین لازم را برای صدور قرار فراهم نماید چه بسا وکیل شما اگر اطلاع کافی از نوع قراری که قرار است برای شما صادر شود به عنوان متهم اطلاعات کافی و کامل داشته باشد می‌تواند نقش موثری در رهایی شما از بند دادگاه کیفری ایفا کند فاصله ابلاغ تا جلسه رسیدگی بسیار بسیار مهم است البته خیلی ها هم سوال می کنند که دادگاه کیفری در چه مواردی شروع به رسیدگی می کند و مدت زمان صدور رای دادگاه کیفری به چه صورت است آیا مهلت صدور رای بعد از اعلام ختم دادرسی دقیقاً چه زمانی است اینکه دادگاه کیفری به چه جرایمی رسیدگی می کند معمولا دادگاه کیفری به چه جرایمی رسیدگی می کند به عنوان مجازات و آنها بار می شود یعنی اگر فرد مرده که به فعل یا ترک فعل شده باشد مستوجب مجازات است ابلاغ رای دادگاه کیفری نیز معمولاً از طریق سامانه ثنا صورت می‌گیرد اما ابلاغ اجرای حکم توسط اجرای احکام صورت میگیرد که بسیار باید درخواست اجرای احکام دقت کرد انواع رای دادگاه کیفری بسته به نوع دادگاه کیفری می تواند متفاوت باشد گاهی پرونده شما در دادگاه کیفری یک است و گاهی پرونده شما در دادگاه کیفری ۲ مورد رسیدگی قرار می‌گیرد .

مهلت اعاده دادرسی و احتمال قبول اعاده دادرسی به چه صورت است !

دیوان عالی کشور در تهران مستقر است و شعب آن از رییس و ۲ مستشار تشکیل می شود و مرجع اعاده دادرسی و فرجام خواهی در جرایم کیفری هستند دیوان عالی کشور به تعداد لازم عضو معاون دارد که می تواند وظابف مستشار ویا رییس را برعهده بگیرد جهات اعاده دادرسی ویا فرجام خواهی به قرار ذیل است . که البته باید این موارد مستدل و مستند مورد اثبات قرار بگیرد . وبرای قضات دیوان عالی کشور روشن شود !

۱- ادعای عدم رعایت قوانین مربوط به تقصیر متهم و مجازات قانونی او 

۲- ادعای عدم رعایت اصول دادرسی با درجه ایی از اهمیت منجر به بی اعتباری رای دادگاه 

اعمال ماده ۴۷۷ بدلیل خلاف بین شرع بودن حکم صادره از دادگاه تجدیدنظر {پرونده رابطه نامشروع }

یکی از مشاوره حقوقی هایی که در دادگاه تجدید نظر استان تهران داشتم مربوط به موضوع پرونده رابطه نامشروعی بود که در دادگاه اول حکم صادره مربوط به آن به جزای نقدی تبدیل شده بود و مبلغ بیست میلیون تومان بود اما پس از آمدن پرونده کیفری رابطه نامشروع به دادگاه تجدیدنظر با اعتراض شاکی نسبت به این حکم نه تنها حکم صادره تشدید نشده بود یعنی به زندان تبدیل نشده بود بلکه اساسا رای بی گناهی برای متهم و مجرم صادر شده بود و شاکی پس از مطلع شدن از رای قطعی دادگاه تجدیدنظر قصد خودکشی داشت یکی از همکاران به او پیشنهاد اعاده دادرسی داد اما این مرحله هم به نتیجه نخواهد رسید . اما چرا ؟ دلیل اصلی این بود که پرونده از ابتدا راه غلطی را رفته بود و پرونده وکیل کیفری زبده و ماهر نداشت این قبیل پرونده های کیفری نکات خاصی دارند که اثبات آنها کار هرکسی نیست ! 

احضار طرفیین در دادگاه تجدیدنظر 

یکی از سوالات حقوقی مردم در خصوص احتمال تغییر رای در دادگاه تجدیدنظر است که البته در این متن توضیحات لازم را خواهم داد . اما انچه که مهم است احضار طرفیین در دادگاه تجدید نظر است . که البته با توجه به ماهیت این دادگاه که رسیدگی کننده مرحله دوم است و معمولا بصورت تبادل لوایح است کمی بعید است مگر آنکه رییس دادگاه ویا یکی از قضات دادگاه تجدید نظر نظر به حضوری بودن دادگاه داشته باشد که البته از طریق مدیر دفتر شعبه رسیدگی کننده دادگاه تجدید نظر مورد رسیدگی لازم صورت می گیرد و اطلاع رسانی در مورد احضار طرفیین در دادگاه تجدید نظر حتما بنحو مقتضی صورت خواهد گرفت پس دقت کنید همان طور که قبلا گفتم نیاز به حضور با رییس دادگاه است و نه با طرفین البته طرفییین می توانند این نیاز ذهنی را در ذهن قضات تجدیدنظر ایجاد کنند که البته کار سختی است و فقط از عهده وکلای با تجربه بر می آید . قطعا برای احضار طرفیین در دادگاه تجدید نظر نقش وکیل دادگاه تجدید نظر بسیار مهم است که می تواند موثر در مقام رسیدگی کننده باشد . وکیل خوب ویا وکیل پایه یک باتجربه قطعا نقش مهمی دارد . در دادگاه تجدیدنظر و احضار طرفیین در دادگاه تجدید نظر پس سعی کنید اگر کار را در مرحله دادگاه بدوی به وکیل نداده اید این اشتباه را در دادگاه بعدی یعنی در دادگاه تجدیدنظر تکرار نکنید . 

هزینه نوشتن لایحه تجدیدنظر 

یکی از موضوعات مهم پس از صدور دادنامه بدوی نوشتن لایحه تجدیدنظر است یا شما محکوم پرونده هستید ویا برنده پرونده چه شاکی باشید ویا متهم ویا خواهان باشید ویا خوانده باید بفکر تکمیل موفقیت در دادگاه تجدیدنظر باشید و یاجبران شکست باشید پس اگر کمی عاقل باشید بدنیال وکیل تجدیدنظر خواهید بود اما اینجا موضوعی پیش می آید و آن هزینه نوشتن لایحه تجدیدنظر که بسیار مهم است .  هزینه نوشتن لایحه تجدیدنظر بسته به نوع وکیل انتخابی شما در دادگاه بالاتر فرق می کند و از حداقل ها شروع میشود یعنی حدود ۶ میلیون تومان وتا ۵۰ میلیون برای پرونده های بسیار مهم که فرقی نمی کند . پرونده طلاق باشد ویا پرونده ملکی و یا حقوقی باشد . ویا پرونده کیفری البته که  هزینه نوشتن لایحه تجدیدنظر است برای پرونده کیفری بسیار بالا است . مثلا برای پرونده کیفری تحصیل مال از طریق نامشروع  هزینه نوشتن لایحه تجدیدنظر  می تواند تا ۶۰ میلیون تومان باشد البته  هزینه نوشتن لایحه تجدیدنظر است به این که وکیل شما وکیل بانفوذ ویا وکیل تضمینی باشد ویا وکیل باسابقه بیش از بیست سال فرق می کند بهرحال در پرونده های مهم حقوقی و ملکی ویا کیفری اصلا نباید بفکر  هزینه نوشتن لایحه تجدیدنظر بود هزینه نگارش لایحه می تواند به دادگاه به دادگاه فرق کند . البته دقت داشته باشید هزینه نوشتن دادخواست توسط وکیل با هزینه نوشتن لایحه تجدیدنظر کاملا فرق می کند وبه چون سطح سواد حقوقی هر کدام با هم فرق می کند . وکیل برای نوشتن لایحه همان ابتدا باید هزینه نوشتن لایحه تجدیدنظر را به موکل اعلام کند چه وکیل برای پرونده دادگاه بدوی باشد و چه دادگاه تجدید نظر . 

وکیل تجدیدنظر

یکی از وظایف اصلی وکیل تجدید نظر تجدید نظرخواهی از پرونده هایی  است که احتمال موفقیت در آن را به صفر رسیده است یعنی احتمال دارد در مرحله بدوی و در دادگاه اول شما نتوانید رای مناسب و دلخواه خود را بگیرید از دادگاه در این خصوص وکیل تجدید نظر اقدامات لازم و اولیه را برای موفقیت در مرحله دادگاه تجدید نظر انجام می‌دهد وکیل تجدید نظر این است که دلایل و مدارکی را که شما نتوانستید در مرحله اول و بدوی پیدا کنید و به آنها دسترسی داشته باشید به عنوان وکیل تجدید نظر به دست آورده و در مقابل قاضی دادگاه تجدید نظر قرار داده تا بتواند بلکه رای دادگاه اول شما را برگرداند و نقض نماید معمولا وکیل تجدید نظر وکیل پایه که دادگستری است که بسیار با تجربه‌تر از وکلایی است که در دادگاه بدوی و اولیه وکالت می‌کنند وکیل تجدید نظر معمولاً وکیلی است که دارای سابقه قضایی و قضاوت است یا اینکه ۲۰ سال حداقل وکالت نموده است و در دادگاه تجدید نظر دارای تجربه می‌باشد و پرونده‌های تجدید نظر بسیاری را وکالت کرده است پس هر کسی را نمی‌توان وکیل تجدید نظر نامید

وکیل تجدیدنظرکیفری 

وکیل تجدیدنظر کیفری باید ۸ مورد را رعایت بکند اول آنکه وکیل تجدیدنظر کیفری باید حتما کیفری کار باشد . یعنی در مورد پرونده های جرم دار و جنایی اطلاعات کافی داشته باشد . نکته دوم آنکه برای پرونده های باید وکیل تجدیدنظر کیفری ابتدا دلایل نقض کننده را جمع آوری بکند . و سپس موضوعات جدید را جمع آوری کرده و احتمال شکستن رای تجدید نظر را بیشتر بررسی بکند . وکیل تجدیدنظر کیفری باید ۳ نکته را رعایت بکند اول این که اگر پرونده مثل نزاع دسته جمعی از نوع کیفری جمعی بود باید بدنبال رضایت از متهمین و شاکیان بعنوان وضعیت متقابل باشند . دوم آنکه برای پرونده کیفری شکستن رای در تجدیدنظر بستگی به دلایل جدید دارد و الکی نمی توان پرونده را در دادگاه تجدیدنظر به نتیجه رساند . سوم انکه وکیل تجدیدنظر کیفری باید دادگاه تجدیدنظر را بخصوص برای متهم حضوری بکند تابیشترین شانس برای او امتحان شود . نمونه تجدیدنظرخواهی کیفری در پرونده های بنده بعنوان وکیل تجدیدنظر کیفری نشان می دهد احتمال تغییر رای در دادگاه تجدیدنظر در صورتی که بی هدف جلو بروید بسیار کم است . 

شکستن رای تجدیدنظر

شکستن رای تجدیدنظر و تجدید نظر با ارسال لایحه به دادگاه تجدید نظر میسر می‌شود یعنی که شما بایستی بعد از اینکه از رای دادگاه اول یا دادگاه بدوی تجدید نظر خواهی کردید نسبت به ارسال لایحه به دادگاه تجدید نظر اقدام کنید و لایحه مفصلی بنویسید و دلایل تجدیدظرخواهی خود را در آن مکتوب کنید احتمال تغییر رای در تجدید نظر تنها در صورتی امکان دارد که شما دلایل جدیدی فراهم کرده باشید و در دادگاه تجدید نظر تکرار مکررات نکرده باشید تجدید نظرخواهی خیال کنید رای دادگاه تجدید نظر به نفع شما صادر خواهد شد خیال باطلی است یکی از طرق عادی اعتراض به آراء صادره از دادگاه اولیه و یا همان دادگاه بدوی است که در این صورت دادگاه تجدید نظر با توجه به قوانین موجود نسبت به بررسی رای شما که از دادگاه اول صادر شده است اقدام کرده و از طرف لایحه می‌خواهد و وکلای طرفین اقدام لایحه نموده و لوایح خود را به دادگاه تجدید نظر تقدیم می‌کنند و در لوایح خود موارد تجدید نظرخواهی و مواردی را که فکر می‌کنند لازم است رای دادگاه تجدید نظر به نفع آنها صادر شود را در لایحه خود می‌گنجانند پس شکستن رای تجدیدنظر به این راحتی ها هم که فکر می کنید نیست ! 

دلایل شکستن رای تجدیدنظر

دلایل شکستن رای در تجدید نظرتجدید نظرخواهی صحبت می‌کنیم اول باید مشخص بکنیم که تجدید نظرخواهی ما حقوقی است یا تجدید نظرخواهی کیفری است اگر تجدید نظرخواهی ما حقوقی باشد بر اساس ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی و موادی که در آن به کار رفته و مسائلی که در آن به کار رفته می‌توانیم برای شکستن رای تجدید نظر فکری بکنیم با ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی دقیقاً چه می‌گوید که در خصوص شکستن رای تجدید نظر در این ماده به آن اشاره شده عدم اعتبار مستنداتی است که دادگاه آنها را مبنای صدور رای قرار داده است یعنی موضوعاتی که اعتبار نداشته ولی به اعتبار آنها قاضی دادگاه رای صادر کرده است دومین موضوعی که در بسیاری از تجدید نظرخواهی‌ها و برای شکستن رای تجدیدنظر به آنها استناد می‌شود این است که قاضی به حرف شما توجهی نکرده است یعنی اثبات عدم توجه قاضی به دلایل ابرازی شما یعنی دلایلی که شما به دادگاه تجدید نظر برای شکستن رای تجدید نظر ارائه کرده‌اید مورد توجه قاضی تجدید نظر یا مستشار دادگاه تجدید نظر قرار نگرفته است نکته بعدی که می‌تواند در شکست رای تجدید نظر مورد توجه قرار گیرد این است که صلاحیت دادگاه قاضی صادر کننده رای تجدید نظر را زیر سوال ببرید یعنی مشخص کنید که قاضی دادگاه تجدید نظر نظرخواهی شما رسیدگی کرده صلاحیت لازم را برای تجدید نظرخواهی نداشته است البته این موضوع بایستی در دادگاه عالی انتظامی قضات اثبات بشود و رای مورد تایید نظرخواهی مخالف با موازین شرعی و یا قانونی صادر شده باشد برای منظور ابتدا بایستی در دادسرای انتظامی قضات از قاضی مربوطه شکایت کنید که البته ما این موضوع را به شما اصلاً پیشنهاد نمی‌کنیم چون در اکثر موارد با مشکل منع تعقیب روبرو می‌شوید و قاضی می‌تواند از شما به اتهام افترا شکایت کند پس اول باید خیالتان راحت باشد که قاضی مرتکب تخلفی شده است و سپس در دادسرای انتظامی قضات شکایت نموده که بتوانید در نهایت از مخالفت با موازین شرعی یا قانونی استفاده کنید .

 

 

در ادامه بخوانید : بهترین وکیل دیوان عالی کشور کیست ؟

 

در ادامه بخوانید :  بخشیدن مهریه در پیامک