بهترین وکیل مهریه در تهران

مشاوره حقوقی با بهترین وکیل مهریه در تهران در زمینه مهریه و طلاق توسط وکیل معروف خانواده و مهمان شبکه ۲ سیما 

از نظر بهترین وکیل مهریه اولین ومهمترین اشتباه رایج در این رابطه این است که مردم فکر می کنند که اگر زوجه به زوج خیانت کرد از مهریه محروم می گردد در صورتی که حتی اگر زوجه زوج را بکشد نیز از مهریه محروم نمی گررد چه رسد به اینکه خیانت کند پس در هر صورت زوج باید مهریه همسرش را بدهد.

دومین اشتباه از نظر بهترین وکیل مهریه این است که میگوییند اگر زوجه باکره باشد فقط مستحق نصف مهریه است که این نیز اشتباه است چرا که فقط در صورت طلاق و باکره بودن زوجه ، زوجه مستحق نصف مهریه می باشد و در صورت مطالبه و عدم طلاق ، اگر زوجه باکره نیز باشد باز هم مستحق دریافت تمام مهریه است.

سومین اشتباه از نظر بهترین وکیل مهریه  نیز این است که فکر می کنند اگر زوجه ناشزه باشد ( از زوج تمکین نکند ) مهریه به وی تعلق نمی گیرد این نیز اشتباه است چرا که در صورت ناشزه بودن و عدم تمکین زوجه و در صورت فراهم بودن تمام شرایط تمکین فقط نفقه به وی تعلق نمی گیرد و مهریه را می تواند مطالبه کند.

تعریف مهریه از نظر بهترین وکیل مهریه در تهران با توجه به دادگاه خانواده 

مهریه مالی است که مرد همزمان با انعقاد نکاح در سند رسمی ازدواج متعهد می شود به همسر خود بپردازد. مهریه باید چیزی باشد که در بین مسلمانان مالیت داشته باشد، مثلا شراب را نمی توان مهریه قرار داد، زیرا در بین مسلمانان مالیت ندارد، بنابراین مهریه می تواند پول نقد، سکه و طلا، اموال منقول و غیر منقول و حتی انجام کار خاصی بر ذمه شوهر باشد، مثلا اینکه شوهر به عنوان مهریه متعهد شود که سوره یاسین را به همسرش بیاموزد. مهریه باید کاملا مشخص و معین باشد و مبهم نباشد مثلا اینکه زوج بگوید یکی از خانه هایم یا زمین هایم یا سه دانگ از خانه ای که در آینده میخرم را به عنوان مهریه به زوجه می دهم صحیح نیست. مهریه بعد از نکاح و ثبت در سند ازدواج به عنوان دین و بدهی بر ذمه زوج قرار می گیرد.مهریه بیش از ۱۱۰ سکه از نظر بهترین وکیل مهریه ویهترین وکیل خانواده در تهران بشرح ذیل است :
با توجه به قانون محکومیت مالی ۱۳۷۷ امکان بازداشت زوج برای هر میزان مهریه مانند دیگر محکومان مالی فراهم بود اما با صدور رای وحدت رویه مبنی بر امکان طرح ادعای اعسار، فراهم شده، به این معنا به صرف ادعای زوج تا زمان نتیجه حکم اعسار بازداشت نمی شود و در نهایت اگر حکم برای اعسار زوج داده می شد مهریه به صورت اقساط پرداخت می شود و در صورت عدم مهریه بالای ۱۱۰ سکه فراهم است. البته به طور کلی اکنون رویه دادگاه ها به صرف ادعای زوج نسبت به اعسار در صورتی که خلاف آن ثابت شود حکم به مهریه اقساطی داده می شود.

اکبر فتح اللهی 

وکیل پایه یک دادگستری