آیا طلاق ایرانیانی که خارج از کشور انجام شده در ایران اعتبار دارد ؟

یکی از مراجعین که در امارات زندگی می کند از بنده بعنوان مدیر موسسه حقوقی و همچنین وکیل خانواده که بعنوان وکیل طلاق هم فعالیت می کند بشرح ذیل سوال پرسیده اند سوال از وکیل خانواده :سلام جناب وکیل اکبر فتح اللهی من ۳ ماه است که در امارات زندگی می کنم و اکنون از شوهر م جدا زندگی می کنم و توسط وکیل طلاق طلاق به حساب اینجا و بر اساس قانون اینجا گرفتم .و لی ایشون حاضر به طلاق ایرانی نیستن و مدام دارن منو اذیت می کنن و تهدید می کنن و مدارک منو برداشتن و شناسنامه و طلا ها ممیشه بعنوان وکیل طلاق ووکیل خانواده معروف خانواده منو راهنمایی کنید من برنامه تلویزونی شما را در شبکه ۲ سیما دیدم .

پاسخ اجمالی از وکیل خانواده وکیل معروف خانواده مهمان شبکه ۲ سیما جناب اکبر فتح اللهی 

طبق قوانین فعلی کشور و مشخصا ماده ۶ قانون مدنی ایران طلاق کلیه اتباع ایرانی حتی اگر مقیم در خارج از کشور باشند بر طبق قانون ایران خواهد بود حتی ایرانیان غیر شیعه باید مطابق قوانین اقلیت خود که در ایران جاری می باشد اقدام نمایند .چراکه طلاق یکی از مسایل نظم عمومی است و هیچ کشوری در دنیا قوانین کشور دیگر را نمی پذیرد .

چه شروطی را می توان به عنوان شروط عقد ازدواج در سند ازدواج درج کرد ؟

توضیح نموداری طلاق ایرانیان خارج از کشور توسط وکیل خانواده 

۱-زن و شو هر ایرانی اگر هر ۲ قصد طلاق توافقی داشته باشند بهتر است هر ۲ به سفارت ایران ویا کنسولگری های ایران مراجعه کنند و پس از دریافت نشانی مراکز جاری نمودن صیغه طلاق به انجا مراجعه و پس از دریافت گواهی جاری شدن صیغه طلاق به کنسولگری مراجعه وتقاضای ثبت گواهی طلاق توافقی نمایند .

۲ – دادن وکالت در طلاق به وکیل دادگستری در ایران که بعنوان وکیل طلاق ویا وکیل خانواده جهت طی مراحل طلاق در دادگاه خانواده اقدام کند و رای را برای شما ارسال نماید که البته این روش بهترین راه ممکن است تا در اینده رفت و امد به ایران برای زوجه مشکل نشود .

۳ . در هر صورت طلاق دادگاه های خارجی در دادگاه های ایران پذیرفته نیست که این اصل بر اساس اصل نظم عمومی ناشی از حقوق بین الملل خصوصی می باشد .

حتما ببینید : برنامه های جناب وکیل اکبر فتح اللهی در شبکه ۲ سیما کلیک کنید