حکم زنای مرد با زن شوهر دار

بعنوان وکیل پایه یک دادگستری گاهی اوقات در مراجعات حضوری با عبارات ذیل روبه رو می شویم که مراجعه کننده سعی دارد از وکیل مشاوره دهنده اطلاعات لازم را در مشاوره حقوقی از وکیل کسب کند !در این مقاله سعی خواهم کرد بطور مفصل حکم زنای مرد با زن شوهر دار را برای دوستان توضیح داده وتا حد امکان تصورات غلط حقوقی از حکم زنای مرد بازن شوهر دار را رفع نمایم .وکیل خانواده وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادسرا هر ۳ مجاز به قبول پرونده های کیفری رابطه نامشروع و پرونده های زنای مرد بازن شوهر دار هستند .دقت کنید در این پروندها بجای تشویش سریع با یک وکیل پایه یک دادگستری کیفری کار قرار ملاقات بگذارید مشکل شما حاد تر از ان است که اقدام شتابزده بکنید ویا بر اساس مشاوره دیگران به دردسر بیافتید .
حکم زنای مرد مجرد با زن شوهر دارچیست ؟
حکم زنای مرد متاهل با زن شوهر دارچیست ؟
حکم زنای با زن شوهردارچیست ؟
مجازات زنای مرد مجرد با زن شوهردارچیست ؟     

نکات شرعی و حکم شرعی زنای محصنه به بیان وکیل پایه یک دادگستری                                                                       

زنای زن شوهردار با مرد متاهل (زنای محصنه) باعث حرمت ابدی زن و مزد زناکار نسبت به هم می شود. حکم زنا با زن شوهردار در صورت اثبات اعدام یا سنگسار است.البته در صورت اثبات جرم در دادگاه کیفری صالح کشور 
زنا خصوصا با زن شوهردار (زنای محصنه) یکی از گناهان بزرگ است که بسیاری از مراجع معظم تقلید زنا با چنین زنی را موجب حرمت ابدی او بر شخص زانی دانسته اند.لذا توصیه می شود حتما با وکیل مشاوره حقوقی شود .

زنا با زن شوهردار باعث حرام ابدی می شود
وکیل فتح اللهی در مشاوره حقوقی اذعان می دارد :اگر العیاذ بالله زن شوهر دار با مردی زنا کند، حتی اگر قصد داشته باشد از شوهرش بعدا جدا بشود مثلا در مراحل پایانی دادگاه برای طلاق هستند، یا زن در عده (ازدواج دائم، یا موقت یا عده طلاق یا وفات) باشد و یا شوهر مدت زیادی است که عمل زناشویی را ترک کرده، در تمام این موارد زن همسر شرعی شوهر خود می‌باشد و حق ندارد با مرد دیگری غیر از شوهر خود رابطه داشته باشد. اگر با مرد دیگری رابطه جنسی داشته باشد با مرد زناکار «حرام ابد» می شود حتی اگر عقد ازدواج بخوانند این حکم حرمت جاری است و عقد هم باطل می باشد. «حرام ابدى» یعنى اینكه اگر شوهر این زن او را طلاق دهد و یا از دنیا برود، زناكار نمى تواند با او ازدواج كند.

زنا با زن شوهردار زن شوهردار+رابطه
آیت الله مکارم شیرازی

اگر با زن شوهرداری (نعوذ باللّه) زنا کند آن زن برای همیشه بر او حرام می‌شود یعنی اگر از شوهرش طلاق بگیرد نمی‌تواند با او ازدواج نماید.

هرگاه کسی با زن شوهر داری (نعوذ باللّه) زنا کند، برای توبه کردن لازم نیست به آن مرد بگوید، بلکه باید در پیشگاه خدا توبه حقیقی کند.

آیت الله خامنه ای

اگر مردى با زن شوهردار زنا كند، بعد از طلاق (زن و شوهر) جایز نیست که با زن ازدواج كند حتی اگر حکم را نمی دانسته است.

آیت الله سیستانی

اگر با زنی که در عده طلاق رجعی است زنا کند، آن زن (بنا بر احتیاط واجب) بر او حرام می‌شود، و اگر در عدّه متعه یا طلاق بائن، یا عده وفات یا عده وطی شبهه باشد، بعداً می‌تواند او را عقد نماید.

آیت الله شبیری زنجانی

زنا با زن شوهردار موجب حرمت ابدى نمى‌شود و همچنین اگر با زنى كه در عده است زنا كند، آن زن بر او حرام ابدى نمى‌شود. لذا بعد از عدّه مى‌تواند با او ازدواج كند، البتّه اگر این كار در عدّه طلاق رجعى رخ داده احتیاط مستحبّ مؤكّد آن است كه دیگر با این زن ازدواج ننماید.

آیت الله بهجت

اگر با زنی که در عدّه طلاق رجعی است زنا کند، آن زن بر او حرام می‌شود، و اگر با زنی که در عدّه طلاق بائن، یا عدّه وفات است زنا کند، بعداً می‌تواند او را عقد نماید.

آیت الله فاضل لنکرانی

اگر با زنى كه در عدّه طلاق است زنا كند باعث حرمت ابدى نمى شود لذا مى تواند بعد از گذشت عده با او ازدواج كند هرچند احتیاط در ترك این ازدواج است و اگر با زنى كه در عده است عقد كند (چه موقت چه دائم) هر چند این عقد باطل است ولى باعث حرمت ابدى مى شود.

زنا با زن شوهردار رابطه زن شوهردار با مرد متاهل

حکم اعدام و سنگسار برای زنا با زن شوهردار
لازم به ذکر است اگر زنای زن شوهر دار با شرایط شرعی آن اثبات شود، مجازات زنا برای آنان اعدام یا سنگسار می باشد. در هر حال باید توبه کنند و از گناه خود روی برگردانند و زمینه های گناه و ارتباط حرام را از بین ببرند. همین که خداوند آن ها را رسوا نکرده یا قهر خداوند آن ها را نگرفته یک نوع مهلت برای توبه از این اعمال شنیع می باشد.

حکم زن زناکار برای شوهرش به بیان وکیل پایه یک دادگستری 
در صورت خیانت زن به شوهرش او بر شوهر خود حرام نمی‌شود هر چند چنین کاری خیانتی بزرگ می باشد. در روایات آمده خداوند بدترین عذاب ها را برای زنی قرار می دهد که در غیاب شوهرش به او خیانت کند و خود را در اختیار مرد دیگری قرار بدهد. زن شوهردار اگر زنا بدهد بر شوهر خود حرام نمی‌شود و چنانچه توبه نکند و بر عمل خود باقی باشد، بهتر است که شوهر، او را طلاق دهد ولی باید مهرش را بدهد.

آیت الله خامنه ای

زنى كه شوهر دارد، اگر به دیگرى زنا دهد؛ لازم نیست که شوهر از او جدا شود.

آیت الله سیستانی

زن شوهردار اگر زنا کند، بر شوهر خود حرام نمی شود، و چنانچه توبه نکند و بر عمل خود باقی باشد، بهتر است که شوهر، او را طلاق دهد، ولی باید مهرش را بدهد.

ازدواج با زن شوهردار
اگر انسان بداند زنی شوهر دارد و با او ازدواج کند ازدواج با او حرام است و باید از او جدا شود و بعداً هم نمی‌تواند او را برای خود عقد کند و اگر نداند که زن شوهر دارد و با او ازدواج کند، عقد باطل است و اگر با او همبستر نشده باشد، موجب حرمت ابدی نمی‌شود. اما چنانچه با او نزدیکی کرده است احتیاط واجب آن است که دیگر با او ازدواج نکند.

زنا با زن شوهردار حکم زنای زن شوهردار با پسر مجرد
حد زنا با زن شوهردار
آیت الله مکارم شیرازی

اگر طبق ضوابط شرعی زنای مرد مجرد با زن شوهردار برای حاکم شرع ثابت شود، حد او یکصد تازیانه است و رضایت و عدم رضایت شوهر آن زن تاثیری در این حکم ندارد.

حد زناى محصنه چیست؟
آیت الله مکارم شیرازی

حد زناى محصنه سنگسار است، ولى در شرایطى که محذورات مهمى بر این امر مترتب شود مى توان اعدام را به نحو دیگرى انجام داد و شبیه حکم فرار از حفیره در صورت اقرار در این جا نیز جارى است.

ازدواج موقت با زن شوهردار
آیت الله مکارم شیرازی

ازدواج موقت کردن با زنی که علم به شوهردار بودنش هست جایز نیست.

زنا با زن شوهردار حکم زنای دختر باکره

حکم زنا با زن شوهردار در قانون ایران
بنابر تعریف قانون مجازات اسلامی جدید، موارد مربوط به زنا بر این قرارند:

ماده ۲۲۵ قانون مجازات اسلامی: حد زنا برای زانی محصن و زانیه محصنه رجم است. در صورت عدم امکان اجرای رجم با پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه ی قضاییه چنان چه جرم با بینه ثابت شده باشد، موجب اعدام زانی محصن و زانیه محصنه است و در غیر این صورت موجب صد ضربه شلاق برای هر یک می باشد.

ماده ۲۲۶ قانون مجازات اسلامی: احصان در هر یک از مرد و زن به نحو زیر محقق می شود:

احصان مرد عبارت است از آن که دارای همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده از طریق قُبُل با وی در حال بلوغ جماع کرده باشد و هر وقت بخواهد امکان جماع از طریق قُبُل را با وی داشته باشد.

احصان زن عبارت است از آن که دارای همسر دائمی و بالغ باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده، با او از طریق قُبُل جماع کرده باشد و امکان جماع از طریق قُبُل را با شوهر داشته باشد.

ماده ۲۲۸ قانون مجازات اسلامی: در زنا با محارم نسبی و زنای محصنه، چنان چه زانیه بالغ و زانی نابالغ باشد مجازات زانیه فقط صد ضربه شلاق است.

اکبر فتح اللهی وکیل پایه یک دادگستری 

نویسنده روزنامه ابتکار 

کارشناس شبکه ۲ سیما برنامه عصر خانواده