خاطرات خیانت به همسر

یکی از مشکلات مردم خیانت به همسر است که در زندگی زناشویی متاسفانه پیش می اید در ابتدا سعی کردیم بعنوان وکیل خانواده و همچنین مشاورحقوقی خانواده توضیحاتی پیرامون مشکلات خیانت به همسر دهیم و سپس بعنوان وکیل پایه یک دادگستری دلایل خیانت را توضیح داده ونحوه رفتار با همسر خیانت کار را توضیح خواهیم داد .دقت کنید در دادگاه خانواده پرونده های خیانت همسر که باعث طلاق توافقی می شوند کم نیستند .ودر بسیاری از موارد دفتر مشاوره حقوقی و مشاوره قضایی رایگان جلوی مشکلات را می گیرد .

بیان یک خاطره تلخ خیانت به همسر از وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در مشاوره طلاق 

حدودای ساعت ۱۰ صبح بود داشتم تو چند تا کوچه بالاتر از خونمون قدم میزدم ؛

از سر بی حوصلگی هر چیزی توجه منو به خودش جلب میکرد !

یهو چشم به حجله عزایی که کنار در یکی از خونه ها برپا شده بود افتاد !

اصولا از این لحظه ها خوشم نمیومد و همش با عجله صحنه رو ترک میکردم . . .

اما اینبار با بقیه دفعات یه فرقایی داشت !

رو حجله عکس یه جوون ۱۶ / ۱۷ ساله چسبیده بود !

دوروبر حجله چهار پنج نفر از رفیق هاش که اونام کم سن و سال بودن زانو غم گرفته بودن !

دلم نیومد ساده بگذرمو برم !

رفتم نزدیک تر باهاشون دست دادمو تسلیت گفتم . .

بعد از خوندن فاتحه برای شادی روحش،یکی از رفیقاش رو کشیدم کنارو پرسیدم چطور فوت کرده؟تصادف کرده؟!

اونم با یه نگاه به حلقه ی توی دستم ازم پرسید متاهلی داداش؟گفتم آره،چطور؟

گفت ایشالا خوش بخت بشی؛گفتم فدات . . .

بعد از چند ثانیه سکوت بهم نزدیک تر شد و گفت:قرص خورد،۶۰ تا ترامادول انداخت بالا و مارو تنها گذاشت!

کمی خودمو عقب کشیدمو پرسیدم آخه چرا؟!

گفت:۱سالی میشد به یه دختر علاقه شدیدی پیدا کرده بود جوری که حاضر بود براش جونشم فدا کنه . . .

چند باری بخاطر دختره با خونوادش بحثش شده بود،یکی دو بار هم با پدر دختره دهن به دهن شده بود . . .

خلاصه نه خونواده خودش راضی بودن که این دو تا عاشق به هم برسن و نه خونواده دختره . . .

من سرمو به نشانه ناراحتی تکون دادمو سکوت کردم تا ادامه حرفاشو بزنه،رفیقش آهی کشید و ادامه داد:

چند هفته پیش که با رفقا از سر الافی تو پارک جمع شده بودیم میگفت که اگه بهم ندنش خودمو میکشم(اما همه ما از کنار حرفش با چند تا نصیحت کوچیک و چند تا خنده ساده گذشتیم)!

بچه بدی نبود،همه ازش کم و بیش راضی بودن،اما حالا بخاطر کاری که کرده نظر مردم نسبت بهش عوض شده!حالا بگذریم که چه بلاهایی رو سر دختره اومده و میخواد بیاد!

روی آگهی ترحیمش نوشته بود که امروز سومین روز درگذشتشه و ساعت ۳ بعدظهر مراسمی تو مسجد محلشون براش گرفتن . . .

با رفیقش خداحافظی کردمو به قدم زدنم ادامه دادم،بعد از چند دقیقه اشکم دراومد و خدا رو شکر کردم که منو به عشقم رسونده.

ساعت ۳ یه پیرهن تیره تنم کردمو رفتم داخل مراسمش،بعد از تموم شدن مراسم به سمت رفیق “دوست مرحوم که صبح باش حرف زده بودم” رفتم و باهاش رو بوسی کردم . . .

ازم تشکر کرد که تو مراسم دوستش شرکت کردم و ازم خواست که برای آمرزشش دعا کنم و بعد هم خداحافظی کردیمو از مجلس خارج شدم.

با خودم تو دلم حرف میزدم،میگفتم چه فایده ای داره که براش فاتحه بخونم!چه فایده ای داره که برای بخشش دعا کنم!

. . . و آیا خدا او را مورد آمرزش و رحمتش قرار میده یا نه؟!

وقتی زمزه های افرادی که تو مراسمش شرکت کرده بودن تو گوشم میپیچه از همه چی بدم میاد . . .

برای شادی روحش صلوات میفرستادن اما بعد از تموم شدن ذکراشون شروع به جانماز آب کشیدن میکردن . . .

واقعا خیلی دلم گرفت از پچ پچاشون!

* من هرگز نمیگم کار این پسره ۱۷ ساله درست بوده،خودکشی به هر دلیلی هم که باشه حرام و مجازات سختی در پی داره اما کاش بجای حرف زدن پشت مرده و تریپ مرجع تقلیدی ورداشتن،قبل از وقوع این حادثه راهی جلو پای این جوون میذاشتید!

کاش چند تا ریش سفید جمع میشدن و این نوجوون رو که تو دام عاشقی افتاده بود با زبون خوش نصیحت میکردن!و یا حتی “کاش” بجای سخت گیری های بجا و بی جا دست این دو تا عاشق رو بهم میرسوندن!

واقعا نداشتن کار و پول و سن مجاز ازدواج ارزش از دست دادن یه جوون رو داره؟!

باز هم اضافه میکنم که من هم مخالف حرکت اون پسر هستم اما حتما راهی جز خودکشی جلو پاش نمونده بود که دست به این عمل ناپسند زد!

واقعا آدم زبونش از کار میوفته!نمیدونه بگه “خدا بیامرزتش یا نیامرزتش” ؟!؟

این داستان در خصوص خیانت به همسر بنظر واقعی می رسد که از با حفظ منبع نقل شده است .وکیل خانواده مشاوره ازدواج تلفنی رایگان را به شما پیشنهاد می دهد .البته وکیل انلاین خانواده نیز همین طور .

دلم کلی گرفت موقع نوشتن این داستان غمگین و تلخ،امیدوارم درس عبرتی واس آینده شه نه اینکه مد شه هر کی عاشقه و به عشقش نرسیده بزنه تو خط خودکشی!

دلایل خیانت مردان وزنان وخیانت به همسر در مشاوره قضایی با وکیل پایه یک دادگستری 

دلیل بی وفایی مردان وخیانت به همسر چیست؟ شاید باور نکنید، اما این مسئله همیشه بخاطر روابط جنسی نیست. یک وکیل خانواده در مشاوره حقوقی خانواده پی به مسایل بسیاری می برد .طی مصاحبه ای با تعدادی مرد خیانتکار، تقریبا نیمی از آن ها در مشاوره انلاین خانواده علت خیانت به همسر  را  بی توجهی همسرانشان ذکر کردند، و تنها ۷% دلیل آن را گرایش جنسی به شخصی دیگر می دانستند.لذا مشاوره طلاق انلاین حتما به خانواده ها سفارش می شود .

چگونه می توانید همسرتان را به خود پایبند کنید؟ ما برای آن که دقیقا بفهمیم چرا مردان خیانت می کنند و شما چگونه می توانید آن ها را از این عمل بازدارید، به سراغ این افراد رفته و دلایل خیانت را از خودشان پرسیدیم.
۱ – احساس می کند جذابیت جنسی خود را از دست داده است.

«احساس می کردم دیگر برای همسرم جذابیتی ندارم. او دائما شکم مرا مسخره می کند و چهره ام را با جورج کلونی مقایسه می کند». خودتان را جای همسرتان بگذارید؛ اگر او دائما شما را با ستارگان سینما مقایسه کند و به شما حس غیر جذاب بودن دهد چه عکس العملی نشان می دهید؟ پس همیشه با همسر خود چنان رفتار کنید که گویی برای شما جذابترین است و بدین ترتیب برای شما جذاب باقی می ماند.

۲- فکر می کند می تواند قسر در رود.

برای بسیاری مردان جدی نگرفتن عواقب، کافی ست تا بی وفا شوند. «برای همسرم اهمیتی ندارد اگر تا دیروقت کار کنم یا حتی وقتی روز تولدش به تماشای فوتبال مشغول شوم. می دانستم اگر مچ مرا بگیرد دلش می شکند اما فکر نمی کردم در این حد باشد». بهتر است مرزهایی را برای هر دو تان تعیین کنید و در عین حال به همسر خود نشان دهید که او را بخشیده اید.

۳- خویشتن او آسیب دیده است.

گاهی یک تجریه تلخ موجب می شود همسرتان عزت نفس خود را از دست بدهد و بخواهد این کمبود را با خیانت جبران کند.

«همسرم بی نظیر است، اما با گذشت شش ماه از بیکاری ام که هر روز صبح شاهد سرکار رفتنش بودم بدنبال راهی بودم که به آن طریق از احساسی که نسبت به خودم داشتم فرار کنم، و بین اعتیاد و خیانت دومی را انتخاب کردم».

۴- احساسات شما برای او در اولویت نیست.

«من حریص بودم. یک زن بی نظیر برایم کافی نبود». این جوگیری او سال ها ادامه پیدا کرد تا اینکه همسرش به او گفت که از این رفتار او چه احساسی پیدا کرده است. «خودخواهیِ من به مهم ترین فرد زندگی ام آسیب می زد». همسر او باعث شد متوجه شود اگر احساسات او را نیز در نظر بگیرد، رفتار متفاوتی از خود نشان خواهد داد. حق با او بود. او همسر خود را بخشید و همسرش نیز دیگر به او خیانت نکرد.

۵- احساس می کند دیگر مثل قبل به او اهمیت نمی دهید

روزمرگی می تواند باعث شود به آسانی فراموش کنید که همسرتان چقدر برایتان اهمیت داشته است. نگذارید این اتفاق بیفتد. «در ابتدای زندگی مشترکمان همیشه به احساسات همدیگر توجه می کردیم. می دانستم این صمیمیت به طول نمی انجامد، اما چند سالی نگذشت که حس کردم دیگر برای او اهمیت چندانی ندارم، یعنی شاید اولویت دهُم او نیز به حساب نمی آمدم. دلیل خیانت او بیش از آنکه جاذبه ی جنسی به فردی دیگر باشد، اهمیت داشتن برای موجودی دیگر بود.

۶- عصبانی است اما نمی خواهد در مورد آن صحبت کند.

همسری که بجای صحبت درباره نگرانی هایش آن را در خود فرو می ریزد، از دیگر مواردی ست که برای تخلیه خشم خود در معرض خیانت است. از آنجایی که هیچ یک از شما توانایی خواندن ذهن هم را ندارید بسیار ضروری است که آشکارا و به نرمی درباره مشکلاتتان با یکدیگر صحبت کنید.

۷- احساس می کند به اندازه کافی قدر او را نمی دانید.

حتی اگر رابطه جنسی خوبی دارید، تحسین کردن همسر می تواند رابطه تان را عمیق تر کند. سعی کنید هر روز حداقل یک بار از همسر خود تعریف کنید، این رفتار باعث می شود به همسرتان یادآوری شود که هنوز هم برای او اهمیت دارید.

۸- شما دائما او را متهم به خیانت می کنید.

همیشه بخاطر بسپارید او همسری وفادار است مگر آنکه خلافش ثابت شود. «از ماه عسل به بعد همسرم فکر می کرد که به او خیانت می کنم. می دانستم بخاطر این است که پدر او یک خیانتکار بود، اما این چه ربطی به من داشت؟» از آنجایی که هیچ چیزی احساس او را بهتر نمی کرد، همسرش با خود اندیشید خیانت کردنش برای او اهمیتی نخواهد داشت، پس به همسر خود خیانت کرد. اگر شما به همسر خود مضنون هستید، حتما دلیلش را از خود بپرسید. آیا نوع خرج کردن یا ساعات کاری او ناگهان به طرز قابل توجهی تغییر کرده است، و یا شما احساس ناامنی می کنید؟ در مورد آنچه آزارتان می دهد صحبت کنید و از همسرتان بپرسید چه نیازهایی دارد. بی جهت مشاجره نکنید.

۹- می خواهد به شما نشان دهد که خوشحال نیست.

«ماه ها بود که به او می گفتم اوضاع چندان رضایتبخش نیست. حتی پیشنهاد کردم پیش مشاور ازدواج برویم اما او نپذیرفت». رابطه یک شبه اش با زنی دیگر، آخرین تلاش او بود برای آنکه همسرش ناراحتی اش را جدی بگیرد، و این کار به طرز معجره آسایی موثر بود. هر دو نزد روان درمان رفتند و به تدریج رابطه شان را محکم تر کردند. با توجه نشان دادن به همسرتان و گوش کردن به حرف هایش می توانید عمر، سرمایه و طبیعتا رابطه تان را بهبود بخشید. یک ازدواج و رابطه خوب دو جانبه است و لازم است هر دو طرف برای یگدیگر تلاش کنند.

با فرد خیانت کار چگونه رفتار کنیم؟
برای پذیرش ریسک شروع دوباره رابطه با همسر خیانتکار، با رعایت بایدها و نبایدهایی که در ادامه به آن اشاره می شود، تا حدودی به همسرتان کمک کنید که بتواند به خطایش پی ببرد و درصدد جبران برآید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،باید به این مسئله دقت کنیم از آنجایی که درون هر یک از ما بسیار پیچیده است، ممکن است آسیب هایی را در گذشته تجربه کرده باشیم. ترس ها و شکست هایی که در گذشته داشته ایم ممکن است پذیرشمان را برای اعتماد کردن کم کند، اما به هرحال همه ما مطمئنا این توانایی را داریم که خودمان را تغییر دهند و اعتماد و اطمینان را دوباره به رابطه خود راه دهیم.

حتی می توانیم اعتمادی را که از بین رفته است، دوباره زنده کنیم. بارها پیش آمده است از فردی که خیانت دیده و به مرکز مراجعه کرده، خواسته شده است تا برخی چیزها را عوض کند و این ریسک را بپذیرد که می تواند دوباره همه چیز را شروع کند. برای این امر باید با رعایت بایدها و نبایدهایی که در ادامه به آن اشاره می شود، تا حدودی به همسرتان کمک کنید که بتواند به خطایش پی ببرد و درصدد جبران برآید.

با فرد خیانت کار چگونه رفتار کنیم؟

بایدها و نبایدهایی که رعایتش برای فرد خیانت دیده بسیار مهم است:

۱- سریع و بدون فکر واکنش نشان ندهید: نباید عکس العمل انفجاری داشته باشید و ناگهان به خاطر خیانت همسرتان تصمیم به متارکه بگیرید. شما نیاز دارید کمی به خودتان زمان بدهید تا همه جوانب را بررسی کنید؛ درواقع لازم نیست تمام توجه خود را به خیانتی که بهتان شده است، جلب کنید.

۲- به هر فردی که از راه می رسد، نگویید همسرتان به شما خیانت کرده است: سرزنش دیگران در اغلب مواقع خوشایند نیست؛ اما چون موضوع را لو داده اید، مجبور هستید آن را تحمل کنید و دقیقا در این صورت است که حال شما بدتر می شود و بنابراین همین مسئله باعث می شود تا دیرتر مسائلتان حل شود.

۳- نقش افرادی را که هیچ اتفاقی برایشان نیفتاده است، بازی نکنید: اگر بخواهید منکر اتفاقی که برایتان رخ داده است بشوید، شک نکنید که اوضاع بدتر خواهدشد؛ چون با این کار تاثیرات منفی در روحیاتتان به وجود می آید که در آینده به وضوح قابل مشاهده خواهدبود. انکار اینکه همسرتان خیانت کرده است، باعث می شود او به ادامه این کار تشویق شود.

۴- تا موقعی که مطمئن نشدید، حکم صادر نکنید: افراد خیانتکار برای اینکه از خودشان دفاع کنند، به راحتی دروغ می گویند؛ پس ابتدا باید مطمئن شوید، سپس سوالات مرتبط با موضوعی که ذهنتان را مشغول کرده است، بپرسید تا مسئله روشن شود.

۵- سعی نکنید برای حل مسئله با فردی که همسرتان با او رابطه دارد، تماس بگیرید: کاملا طبیعی است که شما بخواهید با فردی که وارد زندگی تان شده است، برخورد کنید، اما باید بدانید که این کار مطلقا فایده ندارد و جز پایین آمدن وجهه شما چیز دیگری در پی نخواهد داشت. حال که متوجه شدید چه باید و نبایدهایی وجود دارد، بهتر است سراغ راهکارهایی برای فرد خیانت دیده برویم:

– پذیرش احساسات منفی: پذیرفتن اینکه احساس هایی مانند خشم، عصبانیت، شک، آشفتگی، ترس، درد، رنج و افسردگی برای کسی که شاهد خیانت همسرش بوده، کاملا طبیعی است. سعی کنید برای خودتان خلوت کنید و تمام افکار و احساساتی را که به دلیل خیانت همسرتان در شما ایجاد شده است، بر روی کاغذ بنویسید و تخلیه افکار منفی را به وسیله این کار انجام دهید.

– بررسی مسئله پیش آمده: سعی کنید با همسرتان در موقعیت مناسب در مورد خطایی که مرتکب شده است، صحبت کنید و تمام سوال هایی را که به ذهنتان می رسد، بپرسید؛ حتی برای این کار می توانید از قبل سوالاتی را که می خواهید بپرسید، آماده داشته باشید؛ شاید به این نتیجه برسید همسرتان هنگام انجام این کار به تنها چیزی که فکر نمی کرد، خیانت به شما بوده است. حواستان باشد زمانی که این کارها را انجام می دهید، در برابر همسرتان جبهه نگیرید یا حرف های او را برای خودتان تفسیر اشتباه نکرده و با دید منفی به آن نگاه نکنید.

– عشق مبتنی بر خود داشته باشید: عشق متعادل و دارای مرز داشته باشید؛ چرا که این عشق به راحتی می تواند اعتماد ایجاد کند؛ چون وقتی چنین عشقی را نسبت به فرد مقابل ابراز می کنید، فرد خود به خود می تواند حس کند که از سوی شما پذیرفته شده است و بنابراین با شما احساس راحتی خواهدداشت. در این شرایط فرد می تواند به راحتی احساساتش را با شما در میان بگذارد.

همچنین عشق بی قید و شرط می تواند باعث ایجاد عزت نفس در فرد شود و ترس از عدم پذیرش را به میزان بسیاری کاهش دهد و از ازن طریق به شریک زندگی مان اجازه می دهیم تا در ارائه احساساتش نسبت به ما صادق باشد و نظرات و عقایدش را به راحتی با ما در میان بگذارد. نتیجه چنین عشقی، اعتماد و اطمینان است. دلیلش این نیست که فرد مقابل انسان کاملی است، بلکه فقط دلیلش این است که با صداقت در این رابطه رفتار شده است.

– نقص های خودتان را نیز ببینید: باید بتوانیم در رابطه ای که در آن خیانت رخ داده منصفانه رفتار کنیم و تنها فرد خیانتکار را مقصر ندانیم، بلکه به دنبال مشکلات و نواقص خودمان هم باشیم. اگر بتوانیم در خودمان عمیق شویم، مطمئنا می توانیم نواقصی را بیابیم که باعث بروز خیانت شده است؛ البته این مسئله نیز قابل ذکر است که برخی از خیانت ها تنها به دلیل بوالهوسی رخ می دهد و علتش به خاطر وجود نواقصی در طرف مقابل نیست؛ چرا که اگر شریک زندگی از هر جهت هم کامل باشد، باز هم خیانت رخ می دهد.

اما در اغلب موارد دیده شده که بسیاری از خیانت ها تنها به دلیل نواقصی که در طرف مقابل رابطه وجود دارد رخ می دهد. اینکه به نیازهای فرد از طرف شریکش توجهی نمی شود و اصلا به آن اهمیتی داده نمی شود، دلیل بسیار مهمی برای سردشدن رابطه است و زمانی که این نیازها را شخص سومی ببیند و مورد توجه قرار دهد، یقینا بستر خیانت هم آماده می شود.

با فرد خیانت کار ازمنظر وکیل پایه یک دادگستری چگونه رفتار کنیم؟

طبق سفارش وکیل پایه یک دادگاه خانواده قبل از وقوع خیانت به همسر در رابطه شما  روابط با همسرتان را پراهمیت بدانید: علاوه بر مهم شمردن نیازهای عاطفی باید نیازهای دیگر را نیز درنظر بگیریم. متاسفانه در فرهنگ ما آموزش های لازم در مورد رابطه جنسی داده نشده و از ابتدای بلوغ این مسئله بسیار بد جلوه داده می شود و به صورت صحیح در مورد آن صحبت نمی شود؛ به طوری که افراد وقتی به سن ازدواج می رسند، نه تنها با نیازهای خود آشنا نیستند، بلکه صحبت درخصوص آن را یک امر بسیار قبیح می دانند؛ بنابراین نمی توانند از رابطه خود لذت ببرند و اغلب، این امر را تنها از سر وظیفه انجام می دهند.

طبق تحقیقات،وکیل پایه یک دادگاه خانواده  امروزه بیشترین نوع خیانت به همسر دلیل عدم سلامت رابطه با همسر است و به همین واسطه فرد به سمت افراد دیگر کشیده می شود؛ پس می توان گفت رابطه جنسی یکی از مهم ترین عواملی است که ضعف در آن موجب خیانت خواهدشد.

– زودهنگام تصمیم نگیرید: وقتی با چنین بحرانی مواجه می شوید، باید از روی عقل جلو بروید، احساسی برخورد نکنید و در تصمیم گیری عجول نباشید. سعی کنید به خودتان زمان بدهید و مسئله را از تمام جوانب درنظر بگیرید. مطمئن باشید وقتی بیشتر به مسائل پیش آمده فکر کنید، به نتایج منطقی تری هم می رسید؛ حتی ممکن است به این نتیجه برسید که بهتر است همسرتان را ببخشید و مطمئنا زمانی که با درنظر گرفتن همه چیز تصمیم گرفتید این کار را انجام دهید، قطعا احساس پریشانی، بی اعتمادی و عصبانیتتان نیز به راحتی از بین می رود؛ توجه داشته باشید که از بین رفتن درد و رنجی که برایتان از طریق خیانت به وجود آمده است، به زمان نیاز دارد.

– برای حل مشکلتان به روان شناس مراجعه کنید: گاهی این تجربه آن قدر برایتان گران تمام می شود که قدرت فکرکردن را از شما می گیرد؛ به طوری که به سادگی نمی توانید با آن کنار بیایید. درچنین مواقعی باید برای شروع مجدد و درست از یک روان شناس کمک بگیرید؛ خصوصا افرادی که بعد از ماجرای خیانت خشمشان زیاد باشد و بر سر هر مسئله کوچکی، کنترلشان را از دست بدهند و هر بار که به یاد خیانت همسرشان می افتند، عکس العمل های شدیدی از خود نشان می دهند.

ان طور که در پرسش های حقوقی انلاین گفته می شود طلاق را آخرین راه بدانید: اگر راهکارهای پیشنهادی را امتحان کردید و دریافتید که فرد مقابلتان در مورد تغییر جدی نیست و باز هم به دروغ گویی و خیانت ادامه می دهد، آن زمان است که می توانید به این فکر کنید که بهتر است به رابطه تان پایان دهید.

در نهایت باید بدانید خیانت کار ساده ای و هرکس می تواند به راحتی مرتکب آن شود، اما در مقابل، حفظ رابطه کار بسیار دشواری است. در حقیقت باید از رابطه خودمان مراقبت کرده و همه توجه خود را به آن معطوف کنیم. تا آنجا که می توانیم و می شود، باید سعی کنیم به یکدیگر اعتماد کنیم و به طور مداوم در مورد مشکلات ریز و درشتی که بینمان پیش می آید، صحبت کرده و آن ها را برطرف کنیم؛ چرا که این امر به رشد رابطه ما کمک خواهدکرد.در پایان جهت مشاوره حقوقی با وکیل خوب می توانید با دکتر وشماره تلفن ایشان که وکیل معروف خانواده هستند ودر تلویزون برنامه داشتند تماس بگیرید و وقت مشاوره حقوقی تلفنی بگیرید .

اکبر فتح اللهی 

وکیل پایه یک دادگستری 

نویسنده روزنامه ابتکار 

کارشناس شبکه ۲ سیما برنامه عصر خانواده