دادخواست اثبات ابراء مهریه | بیش از ۵ نکته درباره بذل مهریه

دادخواست اثبات ابراء مهریه |احتمال قبول  بخشش مهریه دستنویس در دادگاههای خانواده

یکی از مواردی که مراجعیین به دفتر بنده دارند که این روزها نیز کم نیست بخشش مهریه بصورت دست نوشته و در قالب ابراء مهریه می باشد یعنی حداقل موقع مراجعه به دفتر ادعا می شود که زوجه مهریه را مورد بخشش کامل قرار داده بی آنکه معنای صحیح ابراء ویا بذل مهریه ویا گرفتن مهریه را بدانند بنده سعی دارم بطور عملی در این نوشتار ایرادات فراوران مراجعه کنندگان در خصوص مهریه زوجه را برای شما در قالب پرونده های مورد مراجعه شرح دهم تا بدرستی متوجه عمق موضوع ابراء مهریه بشوید وتازه آن زمان است که متوجه می شوید دادخواست اثبات ابراء مهریه چیست ؟ وتایید ابراء مهریه را چگونه می توان از دادگاه خانواده  خواست ! و مطالبه کرد . 

دادخواست اثبات ابراء مهریه |داستان یک پرونده بخشش مهریه روی کاغذ عادی 

چندی پیش مراجعه کننده محترمی به همراه خانواده برای دریافت مشاوره حقوقی خانواده پیرامون ابراء مهریه به دفتر وکالت بنده مراجعه نمودند داستان از این قرار بود که : مردی مهریه مقرر شده برای خانمش رو طی یک صورتجلسه البته کاملا غیر رسمی و داخل منزل از طریق امضاء خانم مورد بخشش قرار داده بود واین نوشته رو که روی کاغذ عادی بود وروی اون نوشته شده بود مهریه خودم رو که ۱۱۴ سکه بهار آزادی بود به شوهرم ابراء کامل نمودم پیش خودشون نگه داشته بودند ظاهرا خانم مشکلاتی داشت که شوهر او می خواست از این طریق اگر در آینده کار به طلاق کشید بدون مطالبه مهریه و مدیونیت آن کار را یکسره بکند . که البته این ورقه بخشش مهریه روی کاغذ عادی رو پهلوی خود به مدت ۵ سال نگه داشته بود حالا این ورقه را برای مشاوره حقوقی پهلوی من اورده بود تا از صحت و سقم آن و اعتبار آن نزد مراجع رسمی حقوقی و قضایی دادگاه خانواده و یا اجرای ثبت مهریه اطمینان حاصل پیدا بکند که این ورقه رو بطور صحیح گرفته ویا خیر ! 

دادخواست اثبات ابراء مهریه |چه زمانی دادخواست بدهم در زمان اجرای ثبت ویا مطالبه مهریه در دادگاه یا زودتر ؟ 

یکی از سوالاتی که در مشاوره حقوقی دادخواست ابراء مهریه ویا دادخواست بذل مهریه از بنده توسط مشاوره گیرنده پرسیده شد این بود که جناب وکیل برای اینکه جلوی محکومیت مهریه دردادگاه خانواده را بگیرم بهتر نیست زودتر دادخواست تایید و اثبات ابراپ مهریه رو به دادگاه بدیم که دادگاه خانواده نگه مهریه رو چرا برای بذل و بخشش ان زودتر اقدام نکردی و چون خانمت سریع تر اقدام کرده پس اون موفق تر هست ! یعنی سوال حقوقی من این هست جناب وکیل الان جلوی خانم که در اجرای ثبت برای مهریه اقدام کرده دربیام ویا بعدا در دادگاه مطالبه مهریه ! 

 اثبات ابراء مهریه و تفاوت آن با بذل مهریه ! ؟ 

بذل مهریه معمولا در نوشته هایی بکار میرود که نشان از طلاق توافقی ویا گواهی عدم امکان سازش دارد بنده بعنوان وکیل پایه یک دادگستری ومشاور حقوقی خیلی موافق این عبارت نیستم چراکه نه دردی از زوجه دوا می کند ونه از مشکلی از زوج فلذا برای بخشش مهریه لفظ ابراء با بکار بردن شروط ۶ گانه آن بسیار مهم تر بنظر می رسد و بهتر لازم است که دادخواست ابراء مهریه براساس ابراء مهریه باشد تا بذل مهریه . در مورد مهریه و بخشش آن باید قبل از تنظیم اقرار نامه بخشش مهریه به وکیل دادگستری خوب مراجعه کرد و بخشش مهریه رو بصورت متن درست توسط وکیل ویا سردفتر تنظیم کرد تا با مشکل مواجه نشود و در آینده مورد توجه قاضی قرار بگیرد . یعنی قاضی دادگاه خانواده منطقه مورد سکونت شما که از طریق دفتر خدمات الکترونیک قضایی مشخص می شود .

 محکم ترین سند برای بخشش مهریه ! 

معمولا همیشه این سوال از بنده بعنوان وکیل پایه یک دادگستری انجام می شود که محکم ترین سند برای بخش مهریه چیست ؟ در پاسخ به این سوالات حقوقی بنده ابتدا به این امر می پردازم که مهریه اصولا یک سند مالی خاص دارد و به این راحتی ها مانند اسناد حقوقی طلب قابل بخشش نیست چراکه مهریه سند خاص و ممتاز است و قرار نیست براحتی پایمال شود فلذا بخشش آن نیز شرایطی دارد و تنظیم سند ان نکات خاص خود را دارد که ما به آن ابراء مهریه می گوییم بعنوان وکیل مهریه معتقد هستم بخشش مهریه فقط در دادگاه خانواده باید بررسی شود تا بخشش آن مورد قبول یا رد قرار بگیرد . حتی بهترین وکیل مهریه در تهران نیز بایستی این اصول بخشش مهریه را رعایت بکند فلذا بهترین وکیل برای گرفتن مهریه وکیلی است که با گرفتن مهریه ویا بخشش آن آشنا باشد و رویه دادگاه خانواده را بداند . 

ابطال سند رسمی ابراء مهریه چگونه صورت می پذیرد | روال دادگاه 

بعنوان وکیل مطرح خانواده در کشور معتقد هستم و همیشه در رسانه ها گفته ام معمولا بخشش مهریه ۲ حالت دارد یا دستی و طبق سند عادی است و یا محضری و بخشش مهریه در دفتر خانه اسناد رسمی صورت می پذیرد حال خارج از این ۲ شکل بخشش مهریه ما ۳ حالت ماهیتی و یا ماهوی داریم که یکی از انها ابراء مهریه می باشد ابراء مهریه معمولا بلحاظ حقوقی تخصصی تر است اما آیا باید دید از ۲ حالت بذل مهریه ویا اخذ مهریه هم بهتر هست ویا خیر دوستان عزیز دقت کنند ابراء مهریه اولا باید با سند رسمی باشد و سند عادی معمولا در دادگاه خانواده پذیرفته نمی شود مگر در شرایطی البته حالا روی سخنم با کسانی است که قصد دارند دادخواست ابطال سند رسمی ابراء مهریه به دادگاه خانواده تقدیم نمایند این افراد باید حتما وکیل بگیرند و در دادخواست خود به تمامی موراد ابطال و علل ان اشاره نمایند مثل این که فریبی در بخشش صورت گرفته باشد ویا اجباری در بخشش صورت گرفته باشد البته باید دقت کافی در دادن دادخواست به دادگاه خانواده انجام داد . 

نمونه رای رجوع از بذل مهریه | معنی قبول بذل 

یکی از مشکلات بذل مهریه عبارت خیلی سخت آن است که حتی وکلای تازه کار را نیز به اشتباه می اندازد و باعث می شود در مسایل حقوقی به اشتباه بیوفتند در دادگاه خانواده شما وقت زیادی برای انجام امور حقوقی خانواده ندارید باید حتما وحتما در متن طلاق نامه یا توافق طلاق عبارات درستی را بعنوان وکیل دادگستری ووکیل خانواده بکار ببرید تا موکل شما با مشکلات مالی مواجه نشود چراکه مشکلات مالی همیشه و همیشه دست و پاگیر بوده و می تواند حتی بعد از طلاق برای شما دردسر آفرین باشد بخشنامه جدید طلاق توافقی مسایلی را مطرح می کند که عدم رعایت آنها می تواند دردسر آفرین باشد . خیلی ها از بنده بعنوان وکیل این سوال را می پرسند که بعد از طلاق توافقی احتمال دارد زن مهریه بذل شده را دوباره به جریان بیاندازد و مهر خود را اجراء بگذارد ویا خیر ! اگر طلاق را با بذل مهریه در نظر بگیریم تکلیف طلاق و دادنامه طلاق چه خواهد شد! متن بذل مهریه همیشه مهم بوده است 

شرایط تعلق نصف دارایی مرد به زن 

 یکی از سوالات مهم حقوقی مردم  پیرامون شرایط تعلق نصف دارایی مرد به زن  می باشد . این سوال موقعی مطرح می شود که زن قصد دارد علاوه بر مهریه در خصوص نصف دارایی هم اقدامات لازم را انجام دهد . شرایط تعلق نصف دارایی مرد به زن شرایط خاصی است که در پی سوالات مربوط به هر آنچه در خصوص شرط نصف دارایی بدانید . واین که بجز مهریه چه چیزهایی تعلق می گیرد و مثلا طلاق بعد از ۲۰ سال زندگی چه امتیازات مالی مهمی دارد . و اینکه فرار از تنصیف اموال چه نکاتی دارد و چگونه امکان پذیر است همه این سوالات حقوقی در مشاوره حقوقی رایگان قابل گفتگو نیست .  شرایط تعلق نصف دارایی مرد به زن ۷ نکنه اساسی دارد که یک به یک باید رعایت شود مثلا گرفتن نصف اموال مرد بعد از طلاق ویا هنگام طلاق به این ۷ نکنه اساسی بستگی دارد . واین که در طلاق چه چیزهایی به زن تعلق می گیرد . 

در ادامه بخوانید : بهترین وکیل خانواده برای پرونده خیانت در ایران کی هست ؟