سامانه یکپارچه تخصیص خودرو | تحت نظارت سازمان حمایت

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو | تحت نظارت سازمان حمایت

در ادامه راهنمای تصویری استفاده از سامانه یکپارچه فروش خودرو به نشانی sale.iranecar.com ارائه شده است .

طبق دستور جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمامی فرایندهای فروشی که از طریق سایت های فروش شرکت های ایران خودرو و سایپا انجام می شوند باید متوقف شوند و برای افزایش رضایت مردم و شفاف سازی این فرایندها، نام نویسی و خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام شود که توسط سازمان حمایت از مصرف کننده طراحی و راه اندازی خواهد شد.

به همین دلیل در این مقاله سعی شده است تا به معرفی سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت پرداخته شود و جزئیات بیشتری از آن شامل نحوه ورود به سایت سامانه به نشانی sale.iranecar.com و ثبت نام در این سایت ارائه شود تا متقاضیان خرید خودرو از آن آگاه گردند.

سامانه یکپارچه فروش خودرو چیست
طبق روالی که در این مدت در حال اجرا بوده است، متقاضیان خرید خودروهای داخلی شرکت های ایران خودرو و سایپا باید به سایت فروش محصولات هر یک از این شرکت ها مراجعه کنند و در طرح مورد نظرشان نام نویسی نمایند تا پس از برنده شدن در قرعه کشی بتوانند با پرداخت هزینه تعیین شده، صاحب خودرو شوند. اما متاسفانه این روند با نارضایتی هایی نیز نیز همراه بوده است که اکنون این شکایات و گله مندی ها منجر به اتخاذ راهی جدید برای ثبت نام خودرو شده است.

طبق اطلاعیه فوری که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۱۲ اردیبهشت به سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارسال شده است، برای افزایش رضایت مردم و ایجاد شفافیت در فروش و ثبت نام خودرو، تمامی فروش ها و نام نویسی هایی که از طریق سامانه های فروش شرکت های خودرو سازی سایپا، ایران خودرو، بهمن موتور و … انجام می شوند باید متوقف شوند.

طبق این دستور وزارت صمت، دیگر ثبت نامی از طریق سامانه های فروش این خودرو سازها انجام نمی شود و برای خرید خودرو سامانه یکپارچه فروش خودرو در نظر گرفته خواهد شد که متقاضیان باید برای ثبت نام خرید خودرو مورد نظرشان، از طریق این سایت اقدام نمایند. سامانه یکپارچه فروش خودرو به نشانی sale.iranecar.com ارائه دهنده بستر خرید محصولات ایران خودرو و سایپا می باشد و در حال حاضر در حال راه اندازی می باشد و سازمان حمایت از مصرف کننده باید، شرایط و ابزار لازم برای راه اندازی این سامانه را مهیا کند.

همچنین با توجه به این دستور، سازمان حمایت از مصرف کنندگان موظف است از تاریخ ۱۸ اردیبهشت بر تمام فرایند های فروش خودروهای داخلی نظارت کند و هر گونه فروش خارج از سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت و بدون هماهنگی با این سازمان، مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.با توجه به اعلامیه تازه منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمامی فروش های خودروهای تولیدی باید از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو​ انجام گیرد و سازمان حمایت از مصرف کنندگان مسئول ایجاد بسترهای لازم است. به همین دلیل در ادامه این بخش، نحوه ورود به سامانه یکپارچه فروش خودرو sale.iranecar.com ارائه شده است.

نحوه ورود به سامانه یکپارچه فروش خودرو
آدرس sale.iranecar.com را در مرورگر خود بنویسید تا به صورت مستقیم به سایت یکپارچه فروش خودرو وارد شوید.

حال گزینه ورود/ثبت نام را انتخاب کنید تا به صفحه ورود منتقل شوید.

ورود به سایت یکپارچه خودرو

در این صفحه نام کاربری و رمز عبور خود را بنویسید تا وارد سامانه و صفحه شخصی خود شوید.

نحوه ورود به سامانه یکپارچه فروش خودرو sale.iranecar.com

تا قبل از به روی کار آمدن سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، ثبت نام خودروهای سایپا از طریق سایت ثبت نام سایپا انجام می شد که در مقاله زیر ارائه شده است.

نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو sale.iranecar.com
همانطور که گفته شد، دیگر ایران خودرو و سایپا مجاز نیستند تا محصولات خود را از طریق سایت خود به فروش برسانند و برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایت متقاضیان، تمامی فرایندهای ثبت نام و خرید خودروهای این دو شرکت به عهده سامانه یکپارچه فروش خودرو گذاشته شده است. با وجود اینکه سایت sale.iranecar.com به عنوان آدرس سامانه یکپارچه فروش خودرو معرفی شده است، اما در حال حاضر امکان ثبت نام در سامانه هنوز فعال نشده است و به محض فعال شدن آن، راهنمای تصویری ثبت نام نیز در این مقاله قرار خواهد گرفت.

نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو
ابتدا به سایت sale.iranecar.com بروید و روی گزینه ورود/ثبت نام کلیک کنید و در صفحه اصلی سایت، گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید.

نحوه ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو sale.iranecar.com

در برگه ثبت نام، اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن را وارد کنید و گزینه ثبت نام را بزنید.

ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو

حال به صفحه تکمیل اطلاعات ثبت نام می روید که باید مشخصات کامل خود را وارد نمایید و روی ذخیره کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه sale.iranecar.com

محصولات گروه بهمن موتور نیز در سایت یکپارچه خودرو عرضه می شوند که در گذشته از طریق سامانه فروش گروه بهمن عرضه می شدند که در مقاله زیر توضیح داده شده است.نحوه خرید خودرو در سامانه یکپارچه خودرو
تمام متقاضیان ثبت نام در قرعه کشی های طرح های موجود در سامانه یکپارچه خودرو، می توانند پس از ایجاد حساب کاربردی و ثبت اطلاعات خود در این سایت، به انتخاب خودرو مورد نظرشان بپردازند. به همین جهت در ادامه این بخش، نحوه خرید خودرو در سامانه یکپارچه خودرو ارائه شده است.

نحوه خرید خودرو در سامانه یکپارچه خودرو
ابتدا آدرس sale.iranecar.com را در مرورگر خود بنویسید تا به صورت مستقیم به سایت یکپارچه فروش خودرو وارد شوید.

در این مرحله و در صفحه اصلی، به بخش انتخاب خودرو بروید و از طریق گزینه های سمت راست سایت، خودرو سازی و طرح فروش مد نظر خود را انتخاب نمایید تا ماشین مورد نظر خود را راحت تر انتخاب نمایید.

خرید ماشین از سایت یکپارچه تخصیص خودرو

پس از انتخاب خودرو، به صفحه آن منتقل می شوید و بخشنامه فروش آن را مشاهده خواهید کرد.

اکنون در صورتی که وارد سامانه شده باشید، تمام اطلاعات ثبت شده به شما نشان داده می شود و باید در صورت صحت آن ها، اطلاعات را تایید و ثبت درخواست کنید. اما در صورتی که وارد سایت نشده باشید، به صفحه ورود منتقل می شوید.

ثبت نام قرعه کشی ماشین در سایت یکپارچه خودرو

پس از تکمیل مراحل گفته شده، یک کد رهگیری دریافت می کنید و ثبت نام شما در قرعه کشی به پایان می رسد.

ثبت نام خرید خودرو در سایت تخصیص خودرو

گروه مدیران خودرو یکی از شرکت هایی است که محصولاتش از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو sale.iranecar.com به فروش می رسد که سایت مدیران خودرو در مقاله زیر توضیح داده شده است.

بیشتر بخوانید : سایت مدیران خودرو
نحوه اطلاع از نتایج ثبت نام قرعه کشی در سامانه یکپارچه خودرو
پس از شرکت و ثبت نام در قرعه کشی هر یک از طرح های فروش فوق العاده، فروش فوری، پیش فروش و یا مشارکت در تولید، برای اطلاع از وضعیت نتایج ثبت نام باید به سایت یکپارچه فروش خودرو sale.iranecar.com مراجعه کنید و از طریق ورود به پنل کاربری اقدام نمایید. در این بخش، نحوه اطلاع از نتایج ثبت نام قرعه کشی در سامانه یکپارچه خودرو ارائه شده است.

نحوه اطلاع از نتایج ثبت نام قرعه کشی در سامانه یکپارچه خودرو
ابتدا به سایت یکپارچه فروش خودرو sale.iranecar.com مراجعه کنید و وارد پنل کاربری خود شوید.

پس از ورود به صفحه کاربری، به بخش قرعه کشی مراجعه کنید و طرح ثبت نام شده را مشاهده نمایید. در این بخش اطلاعات ثبت نام در طرح و وضعیت آن نیز قابل مشاهده هستند.

نتایج ثبت نام قرعه کشی سایت یکپارچه خودرو

متقاضیان شرکت در مزایده ایران خودرو می توانند به مطالعه مقاله زیر، اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب نمایند.

بیشتر بخوانید : سایت مزایده ایران خودرو
زمان ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو
طبق اطلاعیه سایت یکپارچه فروش خودرو، تمام متقاضیان ثبت نام در طرح های فروش خوروسازی های ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور، بهمن موتور، مدیران خودرو و آرین پارس موتور می توانند از ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت به مدت یک هفته، به سامانه sale.iranecar.com مراجعه نمایند و ثبت نام خود را در طرح های فروش فوق العاده، پیش فروش، فروش فوری و مشارکت در تولید مد نظر انجام دهند. البته باید به این نکته توجه کرد که ثبت نام در دقایق اولیه یا دقایق پایانی مهلت زمانی داده شده، تاثیری در شانس برنده شدن در قرعه کشی نخواهد داشت.

زمان ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو از ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت شروع می شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو
همان طور که شرکت های سایپا، ایران خودرو و بهمن موتور شرایطی را برای ثبت نام متقاضیان در طرح های فروش خود قرار دادند، برای ثبت نام در طرح های فروش موجود در سایت sale.iranecar.com نیز شرایطی در نظر گرفته خواهد شد. از آنجایی که طرح های موجود در سامانه یکپارچه خودرو، طرح های فروش محصولات این شرکت ها هستند، به احتمال زیاد، شرایط ثبت نام در آن ها نیز مانند شرایط ثبت نام در طرح های فروش برگزار شده در شرکت های سایپا، ایران خودرو و بهمن موتور است. در این قسمت، بخشی از شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو ارائه شده است.

شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو
کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت باید به نام شخص متقاضی ثبت نام باشد.

با هر کد ملی فقط یک خودرو می توان ثبت نام کرد.

متقاضی گواهینامه رانندگی خودرو داشته باشد.

سن ثبت نام کننده بالای ۱۸ سال باشد.

تا اطلاع ثانوی برای کلیه طرح ها، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید از سایر خودروسازها ۴۸ ماهه می‌باشد.

متقاضیان شرکت در طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش نباید پلاک فعال انتظامی به نام خود داشته باشند.

در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده مسترد می گردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودروساز نخواهد بود.

نبود امکان صلح در قراردادهای فروش

مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا صحت سنجی می شوند.

طبق دستور پلیس راهور ناجا، مشتریان باید اطلاعات فردی و آدرس خود را در سامانه سخا نظام وظیفه ثبت نماید و همچنین در صورتی که بیشتر از یک سال از آخرین تاریخ به روزرسانی اطلاعات فردی و نشانی محل سكونت گذشته باشد، مشتری باید این اطلاعات را در سامانه به روز کند.

در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه، گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل غیر فعال می شود.

آدرس درگاه پرداخت اینترنتی باید بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم فقط با کلمه https شروع و با عبارت shaparak.ir به پایان رسد.

درصورت برنده شدن در قرعه کشی و عدم واریز وجه، تا ۲ دوره نمی توان در طرح های فروش بعدی شرکت نمود.

از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزییات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می گیرد؛ متقاضیان با علم به کلیه مسولیت های مرتب بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش؛ اقدام به ثبت نام می نمایند.

اگر بعد از خواندن این مقاله، سوال یا ابهامی در خصوص سامانه یکپارچه فروش خودرو sale.iranecar.com داشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

سوالات متداول
۱- سامانه یکپارچه فروش خودرو چیست؟
همانطور که در مقاله توضیح داده شد، طبق دستور وزارت صمت، تمامی فرایندهای فروش خودروهای سایپا و ایران خودرو باید از طریق سامانه فروش یکپارچه خودرو sale.iranecar.com انجام شود.
۲- آیا می توان از طریق سامانه های فروش ایران خودرو و سایپا برای خرید خودرو اقدام کرد؟
طبق دستور وزارت صمت، دیگر ثبت نامی از طریق سامانه های فروش این دو خودرو ساز انجام نمی شود و برای خرید خودرو سامانه ای یکپارچه در نظر گرفته خواهد شد که در مقاله بیشتر توضیح داده شده است.
۳- ثبت نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو چگونه است؟
سامانه فروش یکپارچه خودرو هنوز رونمایی نشده است و در حال حاضر در دسترس نمی باشد که به همین دلیل، امکان ثبت نام و خرید خودرو وجود ندارد که به محض انتشار اخبار آن، در این مقاله نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

برای مشاوره خرید خودرو از سامانه یکپارچه فروش خودرو

نظرات کاربران

شیدا۱۴۰۱/۰۲/۲۸سلام برای من ثبت نام اولیه رو انجام دادم اما وارد مرحله ی بعد احراز هویت نشد هرچی سعی میکنم نمیشه میشه لطفا راهنمایی کنید چطور وارد احراز هویت بشم؟ ارسال پاسخ
ی۱۴۰۱/۰۲/۲۸سلام وقت بخیرما در ۱۳ بهمن سال ۱۴۰۰ صاحب فرزند دوم شدیم الان ثبت نام میکنیم ولی سامانه قبول نمیکنهپیام اخطار میده با این عنوان “امکان خرید برای شما وجود ندارد “البته ما هیچ خودرویی نداریم و تا حالا هم خودرو نخریدیم و چند بار در قرعه‌کشی ها شرکت کردیم ولی متاسفانه اولین بار با خطا مواجه میشملطفا راهنمایی کنید چکار کنم ارسال پاسخ
احمد۱۴۰۱/۰۲/۲۸سلام طرح مادرانه ،به جای شماره گواهینامه چه چیزی بنویسم گواهینامه ندارند ارسال پاسخ
علی۱۴۰۱/۰۲/۲۸سایت خرابه از صبح هر کاری میکنم خودرو انتخاب میکنی بعدش هنگ هس ارسال پاسخ
بدون نام۱۴۰۱/۰۲/۲۸سلام من هرچی سعی میکنم نمیتونم ثبت نام کنم..دلیلش چیه؟۲شب هم نشد وارد سایت بشم.لطفا راهنمایی کنید ارسال پاسخ
بدون نام۱۴۰۱/۰۲/۲۸مادران سه فرزندی که گواهینامه ندارن باید چیکار کنند؟ ارسال پاسخ
محمود۱۴۰۱/۰۲/۲۸چرا تو طرح مادران ماشین رو انتخاب میکنم میگه باید اطلاعات کاربری رو کامل کنیم بعدش گواهینامه رو خواسته خواستم بدونم گواهینامه باید مادر داشته باشه یا نیاز نیست ؟؟؟
پاسخ مشاور: سلام. به طور کلی، داشتن گواهینامه از شروط ثبت نام است اما در بخشنامه طرح مادران ایران خودرو و خودرو سازی های دیگر، شرط داشتن گواهینامه برای ثبت نام مادران قید نشده است، اما این بند از شرایط، در بخشنامه مربوطه بهمن موتور وجود دارد.
محمد بلوچ۱۴۰۱/۰۲/۲۸سلام خسته نباشی مشاور بنده امروز رفتم نمایندگی سوال کردم برای وانت زامیاد فروش فوری گفتن ۳۰ تومان بده برایت نوبت دهی بگیرم این فروش فقط برای خودنمایندگی بس ….؟؟ شماره مشاور خواستم یانه کسی از مدیران شرکت فروش سایپا…؟
پاسخ مشاور: سلام. ثبت نام طرح های فروش ارائه شده در سایت، برای تمامی افرادی که واجد شرایط بخشنامه هستند امکان پذیر است و نیازی به ثبت نام از طریق نمایندگی ها نمی باشد.
محمد۱۴۰۱/۰۲/۲۷چرا من هر چی میخام وارد بشم یا ثبت نام کنم نمیره ارسال پاسخ
عباس۱۴۰۱/۰۲/۲۷دارندگان خودرو با عمر بیشتر از ۱۰ سال میتوانند ثبت نام کنند ؟
پاسخ مشاور: سلام. تمام افرادی که پلاک انتظامی فعال دارند مجاز به ثبت نام نیستند.

 

سامانه یکپارچه خودرو چیست ؟ 

چند سالی است که فروش و پیش فروش خودرو از طریق سایت های شرکت های مختلف خودروسازی صورت می گیرد. فروش هایی که ردپایی از دلالی درون آنها وجود دارد و منجر به آشفتگی بازار خودرو شده است. اما اخیرا دولت برای سروسامان دادن به اوضاع بازار خودرو پا به میدان گذاشته است و از پلتفرمی متمرکز به اسم سامانه یکپارچه فروش خودرو سخن به میان آورده است.

بیشتر بخوانید:

زمان ثبت‌ نام سامانه یکپارچه فروش خودرو
فروش خودرو خارج از سامانه یکپارچه فروش متوقف شد
همه چیز درباره پلاک انتظامی ماشین ها
سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری بود که سیدرضا فاطمی امین،‌ وزیر صمت، فروش خودرو از طریق پلتفرم های مختلف را ممنوع اعلام کرد و درباره سامانه یکپارچه فروش خودرو به عنوان جایگزین متمرکز این سایتها، اطلاعاتی را ارائه داد. این طرح بر اساس دستورات رئیس جمهور مبنی بر شفاف سازی فروش خودرو و حذف تدریجی روند عرضه خودرو با قرعه کشی توسط وزیر صمت ارائه شد.

دوازده روز بعد از اعلام وزیر صمت درباره راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو، یعنی در روز بیست و پنجم اردیبهشت ماه، زمان آغاز به کار این سامانه اعلام شد. سامانه متمرکز فروش خودرو از امروز بیست و هفتم اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرده است و از این پس افراد برای ثبت نام خودرو تنها می توانند از این پلتفرم استفاده کنند. اما این پلتفرم چیست و چه می کند؟

در ادامه در خصوص جزئیات سامانه یکپارچه فروش خودرو و نحوه کار با آن برای شما مخاطبان عزیز خواهیم گفت.

 

 

راهنمای ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو 

 

چند سالی است که فروش و پیش فروش خودرو از طریق سایت های شرکت های مختلف خودروسازی صورت می گیرد. فروش هایی که ردپایی از دلالی درون آنها وجود دارد و منجر به آشفتگی بازار خودرو شده است. اما اخیرا دولت برای سروسامان دادن به اوضاع بازار خودرو پا به میدان گذاشته است و از پلتفرمی متمرکز به اسم سامانه یکپارچه فروش خودرو سخن به میان آورده است .

زمان ثبت‌ نام سامانه یکپارچه فروش خودرو
فروش خودرو خارج از سامانه یکپارچه فروش متوقف شد
همه چیز درباره پلاک انتظامی ماشین ها
سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری بود که سیدرضا فاطمی امین،‌ وزیر صمت، فروش خودرو از طریق پلتفرم های مختلف را ممنوع اعلام کرد و درباره سامانه یکپارچه فروش خودرو به عنوان جایگزین متمرکز این سایتها، اطلاعاتی را ارائه داد. این طرح بر اساس دستورات رئیس جمهور مبنی بر شفاف سازی فروش خودرو و حذف تدریجی روند عرضه خودرو با قرعه کشی توسط وزیر صمت ارائه شد.

دوازده روز بعد از اعلام وزیر صمت درباره راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو، یعنی در روز بیست و پنجم اردیبهشت ماه، زمان آغاز به کار این سامانه اعلام شد. سامانه متمرکز فروش خودرو از امروز بیست و هفتم اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرده است و از این پس افراد برای ثبت نام خودرو تنها می توانند از این پلتفرم استفاده کنند. اما این پلتفرم چیست و چه می کند؟

در ادامه در خصوص جزئیات سامانه یکپارچه فروش خودرو و نحوه کار با آن برای شما مخاطبان عزیز خواهیم گفت.