مشاوره روانشناسی به چه مقدار در جلوگیری از طلاق موثر است ؟

در چند هفته اخیر مواردی به اینجانب برای مشاوره حقوقی حانواده مراجعه می کنند که قصد دارند به دلیل نتیجه نگرفتن از مشاوره روانشاسی چه قبل از ازدواج وچه بعد از ازدواج به بنده بعنوان وکیل خانواده از بابت طلاق مراجعه می کنند اینجانب بعنوان وکیل طلاق که سالها سابقه وکیل پایه یک دادگستری دارم بیش از ۱۴ سال در وکالت متوجه شدم مشاوره روانشناسی شاید در اصلاح امور عادی موثر باشد اما در جلوگیری از طلاق ویا خوب در آمدن مثلا پسر یا دختر در ازدواج تاثیری ندارد ! لذا بعنوان مشاوره حقوقی خانواده که سالها تجربه حضور در دادگاه خانواده را دارم عقیده چندانی به مشاوره روانشناسی بخصوص بعد از درگیری زوجین در جلوگیری ازطلاق ندارم .

تاثیر مشاوره روانشناسی از نظر وکیل معروف خانواده جناب وکیل فتح اللهی دعوت شده به شبکه ۲ تلویزیون در جلوگیری از طلاق 

متاسفانه مشاوره روانشناس بنظر بنده نتیجه چندانی در جلوگیری از طلاق ندارد چراکه معمولا طرفین اطلاعات غلطی را در طلاق به روانشناس ارایه می دهند واز طرفی توصیه روانشناس از طرفین زوجین بکار بسته نمی شود و ضمانت اجرایی ندارد !خانواده به عنوان خواستگاه هر فرد برای حضور و فعالیت در اجتماع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین همه ما نسبت به خانواده ای که در آن حضور داریم یکسری وظایف و تعهدات داریم و می بایست برای حفظ خانواده به آنها متعهد باشیم. این تعهد بخصوص در زمانی که به عنوان راس خانواده یعنی همسر، مادر و یا پدر نقش داریم اهمیت بالاتری بخود می گیرد زیرا مدیریت و راهبرد خانواده به عهده ماست. اگر برای تشکیل خانواده و مدیریت آن نیاز به کمک دارید خدمات مشاوره روانشاس خانواده به همین منظور در نظر گفته شده است.

مشاوره قبل از ازدواج به بیان وکیل طلاق 

در صورت مراجعه انفرادی، این مورد یکی از خدمات مورد ارائه در مشاوره فردی است. البته در صورتی که موضوع انتخاب همسر را در پیش رو داشته باشید. با مراجعه دو نفره نیز امکان ارائه خدمات مشاوره وجود دارد و می توانید از آن بهره مند شوید. برای اینکار تنها کافیست به صفحه مخصوص مشاوره قبل از ازدواج مراجعه نموده و اطلاعات لازم در این مورد را کسب نمایید.

مشاوره بعد از ازدواج به بیان وکیل پایه یک دادگستری 

قاعدتا در زندگی زناشویی ممکن است مشکلاتی وجود داشته. همچنین اگر مشکلی نیز وجود نداشته باشد می توان مدیریت بهتر را در دستور کار قرار داد. این مورد یکی از راهکارهای مدیریت و دستیابی به عشق در زندگی مشترک است. مشاوره خانواده در قالب خدمات زیر قابل ارائه است که در صورت نیاز و تمایل می توانید از آنها بهره مند شوید:

مشاوره خانواده به منظور همسرداری
مشاوره خانواده به منظور تربیت فرزند
مشاوره خانواده به منظور حل اختلاف، خیانت همسر و مشاوره طلاق
کنترل پرخاشگری، مهارتهای ارتباطی، اعتماد به نفس
مهارتهای نه گفتن و ابراز وجود
مشاوره خانواده به منظور همسرداری و تربیت فرزند
مشاوره خانواده و تربیت فرزند

همسرداری و تربیت فرزند یکی از مهمترین مباحث در مشاوره خانواده است. رفتار مناسب با همسر برای دوام زندگی و همچنین تربیت صحیح فرزندان مهمترین مواردی هستند که باید به آنها توجه ویژه ای داشت. این امکان هم اکنون برای شما وجود دارد که از خدمات مشاوره خانواده دکتر لیلا جبلی (مشاور و روانشاس مجرب در حوزه مشاوره خانواده) بهره مند شوید.

مشاوره، خیانت همسر و طلاق به بیان وکیل و مشاور حقوقی 

وجود و بروز یکسری اختلافات ممکن است در هر خانواده ای اتفاق بیافتد. مهمتر از اینکه بدنبال چرایی این ماجرا باشیم به دنبال حل و رفع این مشکلات باشیم. بحث بی مورد و دامن زدن به این موارد چیزی را حل نخواهد کرد. توصیه می کنیم در چنین مواردی حتما با مشاور خانواده مجرب در ارتباط باشید تا بتوانید یک راهکار صحیح را برای پایان دادن به مشکلات بیابید.

اهمیت مشاوره ازدواج به بیان وکیل پایه یک دادگستری 


مشاوره ازدواج یکی از مهمترین کارهایی است که هر فرد قبل از ازدواج می بایست انجام دهد. مهم نیست که شما چقدر با نامزد خود تفاهم دارید، آنچه مسلم است اکثر افرادی که برای جدایی از همسر خود به مشاوره طلاق مراجعه می کنند بیان می کنند: ما فکر می کردیم همسر خود را به خوبی می شناسیم ولی بعد از ازدواج متوجه جنبه ها و معیارهای انتخاب همسر مناسب خود شدیم، یا : ما در انتخاب همسر خود احساسی عمل کردیم و نمی دانستیم زندگی پس از ازدواج خیلی با دوران نامزدی و دوستی دختر و پسر متفاوت است، ای کاش قبل از ازدواج این پندها را می دانستم یا با یک فرد با تجربه گفتگو می کردیم و یا از مشاور ازدواج کمک می گرفتیم. در مشاوره قبل از ازدواج شما و همسر آینده خود طی یک سری جلسات کاملا خصوصی و محرمانه توسط روانشناس هایی که تجربه بسیاری در زمینه همسریابی، انتخاب همسر مناسب ، انگیزه های ازدواج، سنجش صداقت همسر آینده شما، میزان آمادگی قبل از ازدواج شما، تصمیم گیری دور از احساسات و وابستگی عاطفی به خواستگار خود و بسیاری دیگر از موضوعات روانشناسی که در صورت عدم توجه به آنها شکست و درخواست طلاق از طرف همسر را به همراه دارد مشاوره می شوید. در حقیقت مشاوره ازدواج به شما اطمینان می دهد که در انتخاب همسر آینده خود اشتباه نکرده اید و متوجه خواهید شد که چقدر نسبت به همسر خود شناخت دارید. البته در مشاوره ازدواج معمولا پس از ایجاد شناخت دختر و پسر از یکدیگر، مشاور روانشناس نقاط قوت و نقاط ضعف، توانایی ها، میزان مهارت های زندگی، شخصیت شما و همسر تان را شناسایی و به شما یادآور می شود. همچنین بر اساس معیار های انتخاب همسر به شما توضیح می دهد چقدر برای دستیابی به یک ازدواج موفق آمادگی دارید و چه کارهایی را باید برای آمادگی در ازدواج خود انجام دهید تا با اطمینان خاطر زندگی مشترک خود را آغاز و ازدواج خود را برای همیشه جشن بگیرید.

اکبر فتح اللهی 

وکیل پایه یک دادگستری 

کارشناس دعوت شده به شبکه۲ سیما