وکیل تضمینی ملک | وکیل ملکی خوب در تهران میخوام !

وکالت در امور ملکی یکی از پیچیده ترین و تخصصی ترین وکالتهای مطرح شده در محاکم هستند امور ملکی از 

پیچیدگی های خاصی برخوردارند امور املاک و اراضی چه در شهرها وچه در روستاها بسیار تخصصی هستند .

وکیل متخصص امور ملکی با وکالت در محاکم حقوقی واعاده حقوق موکل زندگی مالی اورا به او بازمیگرداند 

هزینه وکیل دعاوی ملکی چقدر میشود ! 

یکی از سوالات حقوقی در مشاوره حقوقی با اینجانب بعنوان وکیل پایه یک دادگستری ومشاور حقوقی هزینه وکیل دعاوی ملکی است این که بنده چه مقدار برای وکالت در دادگاه امور ملکی حق الوکاله در یافت می نمایم دوستان عزیز هرینه وکیل بستگی به تجربه و داشتن تخصص و ارتباط دارد و هرگز هزینه مشاوره امور ملکی یک وکیل خوب ویا تجربه مانند یک کارآموز وکالت نیست مثلا دکتر وکیل اکبر فتح اللهی وکیل پایه ک دادگستری ۷۰۰ هزار تومان فقط حق المشاوره دریافت می کنند که هزینه مشاوره حقوقی امور ملکی سال ۱۴۰۰ ایشان می باشد . پس حق الوکاله الزام به تنظیم سند یک امر توافقی است ونه یک امر قطعی و تعرفه ایی . پس بدنبال دستمزد وکیل در نی نی سایت نباشید ! ویا اینکه هزینه وکیل بعهده کیست ؟ ویا فرمول محاسبه حق الوکاله وکیل دادگستری چراکه این امر یک امر توافقی است ! 

دعاوی ملکی که وکیل متخصص امور ملکی پی گیر انها در دادگاه حقوقی هستند شامل دعاوی ذیل هست 

۱.دعوای الزام به تنظیم سند رسمی 

۲.دعاوی تصرف عدوانی وممانعت از حق و مزاحمت از حق که توسط وکیل متخصص امور ملکی انجام  

می شود که البته دعاوی پیچیده ای هستند همچنین دعاوی سرقفلی و حق کسب و پیشه از دعاوی حقوقی 

محسوب می شوند .

۳.همچنین دعاوی خلع ید و دعاوی کلاهبرداری و فروش مال غیر و همچنین دعاوی تقسیم و افراز مال مشاع 

نحوه نوشتن قرارداد فروش ملک

یکی از مشکلات مردم که باعث اکثر دعاوی ملکی و حقوقی میشود اینست که نکات دعاوی ملکی را نمیدانند یکی از این نکات دعاوی ملکی نحوه نوشتن قرارداد فروش ملک از ابتدا است که در آغاز جلوی اشتباهات حقوقی را می گیرد آموزش دعاوی ملکی نه باکتاب قانون میسر است ونه با کلاس های آموزشی حقوقی بلکه فقط و فقط محصول تجربه است تجربه حقوقی محض در دادگاهها که بنده به آنها رویه قضایی می گویم ! جزوه دعاوی ملکی که مثلا در اتحادیه املاک منتشر می شود هیچ فایده ایی ندارد چون جای تجربه سالها وکالت و قضاوت نمی گیرد . لیست انواع دعاوی حقوقی بسیار پیچیده هستند که فقط با تجربه آموزش دیده می شود ولاغیر . وکیل دعاوی ملکی بر این امور مسلط بوده و هرگز این راه را اشتباه نمیرود پرونده ملکی یک پرونده حقوقی تخصصی است بدون مشاوره حقوقی نباید بی گودار به آب زد دعاوی مربوط به زمین هم همین طور ! 

 

الزام به اخذ پایان کار یک دعوی امور ملکی است که توسط وکیل متخصص امور ملکی انجام می شود .

در ذیل مراحل انجام الزام به اخذ پایان کار و اشنایی با پایان کار توسط وکیل متخصص امور ملکی تشریح میشود.

پس از اتمام عملیات ساختمانی، در صورتیکه ساختمان مورد تایید شهرداری باشد و مواردی همچون خلافی یا بدهی نداشته باشید، شهرداری و یا سازمان متولی امر مدرکی تحت عنوان “پایان کار” به شما می دهد. این مدرک پایان عملیات ساختمانی را تایید می کند. پایان کار یکی از مهمترین مدارکی است که یک ساختمان دارد و در آن کاربری ملک مشخص می شود.

گواهی پایانکار سندی است که پس از اختتام کلیه عملیات ساختمانی براساس تقاضای مالک یا وکیل قانونی آن توسط شهرداری و با توجه به شناسنامه فنی و ملکی ساختمان صادر می گردد .گواهی پایانکار باید به تائید کلیه ناظران ساختمانی رسیده که پس از صدور شناسنامه فنی و ملکی توسط سازمان نظام مهندسی در شهرداری صادر می گردد.

خریدار قبل از اقامه دعوی باید اطمینان حاصل کند که ملک مورد معامله، در رهن یا بازداشت نباشد؛ زیرا دادگاه به انتقال ملکی که در رهن دیگری یا بازداشت است، رای نخواهد داد. در این حالت باید فک رهن مورد معامله را نیز از دادگاه بخواهد.

در نهایت هرگاه مالک حاضر به امضای سند انتقال به نام خریدار نشود (بر خلاف تعهد) نماینده دادگاه سند انتقال را در دفتر اسناد رسمی به نام خریدار امضا می‌کند.

بنابراین تسلیم مبیع (ملک فروخته شده) بعد از صدور حکم الزام به تنظیم، دعوایی جداگانه محسوب میشود که از آثار حکم الزام به تنظیم سند نخواهد بود.که همگی توسط وکیل متخصص امور ملکی انجام می شود .

بهتر است تنظیم قرارداد توسط وکیل متخصص امور ملکی انجام شود همچنین قرارداد مشارکت 

 

اجاره عقدی است که به‌ موجب آن مستاجر مالک منافع عین مستاجره (مورد اجاره) می‌شود و تبعا می‌تواند در آن هرگونه دخل و تصرفی کند.

باید در نظر داشت که مالکیت به هر نحو و صورت و در قالب هر یک از عقود که باشد اختیار تام مالک نسبت به مملوک خود است. گرچه عنوان عقد اجاره ممکن است این توهم را به‌ وجود آورد که مستاجر مالک مورد اجاره نمی‌شود بنابر‌این نمی‌تواند همانند مالک در مورد سرنوشت آن تصمیم‌ گیری کند، لیکن به حکم ظاهر ماده قانونی یاد شده چون مستاجر مالک منافع مورد اجاره می‌شود، می‌تواند در مدت اجاره نسبت به منافع مورد اجاره دخل و تصرف مالکانه کند اعم از انتقال، هبه، صلح و غیره.

مراحل تنظیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی توسط وکیل متخصص امور ملکی 

 

 تجربه به ما ثابت کرده شما نیاز به وقت مشاوره حضوری با وکیل متخصص در ملکی را دارید. (برای دریافت وقت با دفتر تماس حاصل فرمائید)چراکه وکالت در امور ملکی کاملا تخصصی است . بنحوی که گاهی اوقات صاحبان املاک هم بسیاری اوقات در تشخیص موارد حقوقی ملکی اشتباه می کنند وراه را به بیراهه می روند 
پس از گرفتن وقت حضوری با وکیل، جزئیات پرونده را برای وکیل شرح داده و چنانچه مدارکی برای اثبات ادعای خود و یا دفاع از خود دارید به وکیل تحویل داده و وکالتنامه وکیل را امضاء می کنید.
در این مرحله وکیل با تنظیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی پرونده را پیگیری می کند.
مدارک لازم برای تنظیم دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی توسط وکیل
مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه و کارت ملی
ارائه سند و یا مدرک و یا قولنامه و توافقات دو طرف قرارداد

تحلیه املاک مشاعی از تخصص های وکیل متخصص در امور املاک است 

تخلیه املاک مشاعی به چه صورتی انجام میشود؟
مطابق یکی از تقسیم‌بندی‌های معقول، دعوای خلع ید به معنای اعم آن به ۳ دسته از دعاوی تقسیم می‌شود:

نخست، خلع ید به معنای اخص یا همان دعوای مالکیت که طی آن مالک ملک رفع تصرف دیگری را از ملک خود خواستار است.
دوم، دعوای تخلیه ید که در آن عدم مالکیت خوانده بر ملک مورد نزاع و در مقابل، قانونی بودن تصرف خوانده بر آن مورد قبول طرفین دعوا بوده و خواهان ادعا دارد که ادامه تصرفات خوانده بر آن ملک، خلاف قرارداد یا قانون است و باید از آن رفع تصرف شود. بنابراین در دعوای خلع ید مبنای قراردادی بین خواهان و خوانده وجود دارد.
سوم دعاوی تصرف هستند که خود شامل دعاوی تصرف عدوانی و مزاحمت و ممانعت از حق بوده و ممکن است به صورت کیفری یا حقوقی مطرح شوند.پس دقت داشته باشید که وکیل متخصص در اموراملاک وظیفه سنگینی

برعهده خواهد داشت که نگاه جامع و تجربه فراوان می طلبد . 

شماره تماس وکیل ملکی | بهترین وکیل ملکی تهران نی نی سایت ! 

یکی از مشکلات مراجعین به دفتر وکالت بنده دسترسی به وکیل امور ملکی و شماره تماش وکیل ملکی با تجربه است که معمولا با ارتکاب اشتباه بزرگ به سایت های غیر تخصصی و تبلیغاتی نی نی سایت وارد شده و عبارت بهترین وکیل ملکی تهران نی نی سایت را در ان جستجو و گوگل می کنند ! این یک اشتباه بزرگ است . ما وکیل ملکی ارزان نداریم مگر اینکه خودتان خودتان را فریب دهید ! یا وکیل ملکی آنلاین که مضحک ترین عبارتی است که تا به حال با آن برخورد داشته ام مگر می شود وکیل دادگستری آنلاین وکالت کند ویا مشاوره حقوقی بدهد خیلی ها از من می پرسند وکیل ملکی چیست ؟ ویا بدنبال وکیل ملکی غرب تهران می گردند ! ترجیح اینجانب وکیل خوب ویاتجربه با پروانه شهر تهران و حداقل ۲۰ سال تجربه است وکالت در دادگاههای حقوقی است ! 

اگر توافق یا قرار دادی بین طرفین باشد که در آن مبلغ ذکر شده است به آن مبلغ اجرت المسمی گویند و دیگر نیازی به اجرت المثل نیست.

اشخاص باید در قبال استفاده از اموال دیگران مبلغی را به آن ها بپردازند خواه استفاده آنها با اجازه ی صاحب مال بوده خواه بدون اجازه ی او.

برای مثال اگر شخصی خانه ای را غصب کند باید به مالک آن برای مدت تصرف خود مبلغی را بپردازد که به آن اجرت المثل گویند ولی مبلغی که مستاجر برای ملک اجاره ای می پردازد اجرت المسمی است.

اجرت المثل اموال را هم می توان در دادخواست ضمن خواسته ی اصلی مطرح کرد هم میتوان آن را در طول دعوا و قبل از صدور رای مطالبه کرد هم می توان برای مطالبه ی آن دادخواست جدا داد.

مبلغ اجرت المثل در مورد اموال توسط کارشناس دادگاه با توجه به میزان و نوع استفاده از مال ، نوع مال و… مشخص می شود. این مبلغ معمولا از نرخ اجاره های منطقه ی وقوع ملک کمتر است.

باید برای دریافت اجرت المثل اموال به دادگاه عمومی محل وقوع ملک مراجعه کرد.

به یاد داشته باشید که در دادخواست خود علاوه بر مطالبه اجرت المثل خسارت تاخیر تادیه را نیز مطالبه کنید تا در صورتی که شخص در پرداخت اجرت المثل تاخیر کرد بتوانید خسارت این مدت را مطالبه کنید.

بقلم وکیل متخصص امور ملکی 

وکیل پایه یک دادگستری ویادداشت نویس روزنامه ابتکار 

اکبر فتح اللهی نوشهر