چگونه طلاق در دادگاه خانواده انجام می شود از زبان وکیل معروف طلاق

طلاق به بیان وکیل معروف طلاق تهران و مهمان برنامه عصر خانواده در شبکه ۲ سیما 

طلاق در مفاهیم حقوقی به معنای قطع و از بین رفتن نکاح دائم طی قوانین و مراسمی خاص است که توسط مرد یا نماینده او که به عنوان وکیل طلاق شناخته می‌شود، صورت می‌گیرد. باید توجه داشت که منظور از عبارت ” توسط مرد یا نماینده قانونی وی” این است که طبق قانون این حق با مرد است.

باید توجه داشت که پرونده‌های آن به دلیل پیچیدگی‌های ناشی از مسائل اقتصادی، اجتماعی، تفاوت فرهنگ‌ها و دغدغه‌های روحی و عاطفی می‌بایست توسط یک وکیل متبحر انجام شود. با انجام یک مشاوره حقوقی تخصصی ، موکل به خصوص زوجه می‌تواند تصمیم درستی را در این مسیر پیش بگیرد که این امر در زمان و هزینه وی صرفه‌جویی نموده و آرامش از دست رفته وی را باز می‌گرداند.

 

از منظر وکیل طلاق در دادگاه خانواده طلاق از سه مسیر کلی زیر امکان‌پذیر است :

 

طلاق با درخواست مرد (زوج): با اصلاح قانون مجازات اسلامی، فرایند دادخواست از سوی زوج دشوارتر گردیده و در صورتی که زوج خواهان آن باشد، با رجوع به دادگاه صالح، قاضی با ارجاع پرونده به واحد مشاوره سعی در سازش طرفین خواهد نمود. در صورتی که دو طرف با یکدیگر تفاهم نداشته باشند، گواهی عدم سازش صادر گردیده و پس از آن، اجرای صیغه طلاق و ثبت آن انجام می‌شود. نکته بسیار مهم آن است که در صورتی که آن از سمت مرد باشد، مهریه، نفقه، اجرت‌المثل و جهیزیه‌ای که زن با خود به منزل شوهر آورده به طور کامل به زن تعلق می‌گیرد و علاوه بر آن، بر اساس شرط تنصیف، معادل نصف اموال مرد نیز به زن تعلق می‌گیرد.

طلاق
طلاق با درخواست زن (زوجه): باید اذعان داشت که با توجه به قوانین فعلی کشور ما طلاق با درخواست زوجه، از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است. اما در سال‌های اخیر، قانون موارد مختلفی به منظور صدور آن با درخواست زوجه درنظر گرفته است. از جمله: عدم پرداخته نفقه، عسر و حرج زن ناشی از ترک زندگی توسط مرد، اعتیاد، زندانی شدن مرد بیش از ۵ سال، ضرب و شتم، بیماری روانی و جسمی صعب‌العلاج. بنابراین در این جا استفاده از مشاوره حقوقی مناسب و بهره‌مندی از وکیل بسیار حائز می‌شود. به عنوان یک مشاوره حقوقی، باید ذکر کرد که در موضوع طلاق از سوی زوجه بهتر است از مسیر دادخواست نفقه آن هم به صورت کیفری اقدام نمود. در واقع، اگر زوجه خواهان آن است باید توجه داشته باشد، که از طریق مهریه به تنهایی نمی‌تواند در این مسیر موفق باشد و عوامل دیگر در این زمینه بهتر می‌توانند قاضی را در صدور مجوز مجاب کنند.

غیبت مرد بیش از ۴ سال: این مورد شامل تشریفات قانونی خاصی است از جمله درج آگهی در روزنامه و در صورتی که خبری از شوهر (نامبرده) نگردد، زن با مراجعه به دادگاه می‌تواند مجوز آن را از قاضی دریافت کند.

خط پاسخگویی وکلای بالیوا ۶۶۴۵۴۴۸۹

علاوه بر سه مورد فوق، در صورتی که حق طلاق در هنگام عقد به زن داده شده باشد و یا این که دو نفر بر سر آن و شرایط آن توافق نمایند (طلاق توافقی)، دادگاه براساس تحقق شرایط، حکم به طلاق خواهد داد.

موسسه حقوقی وکلای بالیوا  افتخار دارد با بهره‌مندی از بهترین وکلای تهران در زمینه طلاق، مهریه، نفقه، طلاق توافقی و … خدمات شایسته موکلین گرامی ارائه نماید. با انجام مشاوره حقوقی تخصصی و ارجاع پرونده به وکیل متخصص دیگر نگران روند پرونده و مسیر زندگی و آینده خود نباشید. کلیه پرونده های زیر نظر مستقیم جناب فتح اللهی وکیل معروف طلاق در تهران که بارها در تلویزیون بعنوان وکیل طلاق ووکیل خانواده دعوت شده اند انجام می شود .

تلفن مستقیم جناب دکتر ۰۹۱۲۱۴۶۳۲۴۸

اکبر فتح اللهی 

وکیل پایه یک دادگستری