حکم خیانت زن ومرد چیست ؟ مجازات خیانت مرد متاهل !

مجازات رابطه نامشروع زن شوهر دار چیست ؟ 

در رابطه با مجازات رابطه نامشروع زن شوهر دار قبلا در رادیو توضیحات فروانی داده ام اما موضوع مهم در این موضوع جیست مجازات رابطه نامشروع زن شوهربیش از آنکه یک موضوع خانوادگی باشد یک موضوع پرونده کیفری است یعنی این که موضوع موضوع زندان و اعدام کیفرخواست و جرم و متهم است ! بعضی می پرسند اگر رابطه نامشروع با رضایت طرفیین باشد بازهم موضوع پرونده کیفری رابطه نامشروع شامل مجازات رابطه نامشروع زن شوهردر قانون مجازات ۱۴۰۲ می شود ویاخیر ! ویا این که رابطه نامشروع برای زن بیشتر دردسر دارد ویا برای مرد متاهل باشند بدتر است ویا مجرد در این نوع جرم یعنی جرم رابطه نامشروع وبرای این موضوع وکیل بگیرند ویا نگیرند ! مجازات رابطه نامشروع زن شوهر وکیل کیفری می خواهد ویا وکیل رابطه نامشروع برای ارتکاب این جرم موضوع در دادسرا رسیدگی می شود ویا در دادگاه کیفری ۲ 

این نوشته توسط وکیل خانواده تنظیم شده است ودر آن مجازات خیانت مرد متاهل مورد بررسی قرار می گیرد . ودر این نوشته سعی شده است بتفصیل تمامی موارد حقوقی و علل روان شناسی مورد بررسی کامل قرار بگیرد .

در زندگی زناشویی برای یک زن هیچ چیز سخت تر و دردناک تر از این نیست که بفهمد مرد زندگی اش، تکیه گاهش، کسی که در زمان ازدواج متعهد شده تنها با او باشد، مخفیانه با زن دیگری ارتباط برقرار و به او خیانت کرده است. واقعیت انکار ناپذیری که این روزها پای ثابت دادگاه های خانواده شده و روزی نیست زنانی با چشمانی اشکبار و دلی پرخون، به دنبال جدایی و گرفتن حق و حقوق از دست رفته شان نباشند.مردان بیش از زنان در زندگی مشترک دچار خیانت می شوند و از سن ۲۸ تا ۵۰ سالگی بیشترین خیانت ها از سوی مردان صورت می گیرد.خیانت مرد

دلایل خیانت مردان |حکم خیانت زن ومرد چیست ؟ مجازات خیانت مرد متاهل !

 

پژوهشگران به دنبال علت خیانت برخی زوج ها هستند. با توجه به رواج عدم پایبندی به اصول اخلاقی در زندگی زناشویی در کشورهای غربی، محققان در پی کشف علت علمی شکل گیری روابط غیراخلاقی در این کشورها هستند. بر اساس نتایج یک مطالعه که سال ۲۰۱۱ منتشر شد، از هر پنج مرد و زن آمریکایی یک نفر با برقراری روابط ناسالم به همسر فعلی خود خیانت می کند.

مطالعات دیگر، حاکی از آن است که تعداد مردان خیانتکار به مراتب از زنان خیانتکار بیشتر است. این قبیل افراد دلایل متعددی برای توجیه اقدام غیر اخلاقی خود ذکر می کنند. عده ای بیماری و ناتوانی جسمی یا روحی همسرشان را بهانه می کنند و عده ای دیگر انسان های خودشیفته و مغروری هستند که فکر می کنند همسرشان به خیانت آنها پی نخواهد برد. پِپِر شوارتز، استاد جامعه شناسی دانشگاه واشنگتن معتقد است به تعداد آدم های خیانتکار روی زمین دلایل متنوع برای خیانت وجود دارد.

محققان توانسته اند مردان و زنان خیانتکار را به دو دسته تقسیم کنند؛ دسته اول شامل کسانی می شود که از زندگی زناشویی خود خسته شده اند و رابطه فعلی دیگر برای آنها جذابیتی ندارد. اینها اغلب افرادی هستند که مدت طولانی در یک رابطه بوده اند و اکنون به دنبال یک نشاط جدید می گردند. دسته اول به معنای واقعی خواهان شروع یک رابطه جدید نیستند و فقط تمایل دارند از آشنایی با آدم های جدید و شروع رابطه با آنها سرگرم شوند.

در نشست سالانه سال گذشته انجمن جامعه شناسی آمریکا عنوان شد زنان متأهلی که به شوهرشان خیانت می کنند عمیقا به دنبال یک زندگی به تعبیر خودشان عاشقانه تر می گردند. گفته می شود این زن ها با این که از شوهرشان راضی هستند و حرفی از طلاق نمی زنند، اما یک رابطه جدید را خارج از ازدواج شروع می کنند.

دسته دوم شامل کسانی می شود که از رابطه زناشویی فعلی خود احساس رضایت نمی کنند. اینها اغلب افرادی هستند که به دلایل مختلف ، شاید وجود فرزند یا منافع مالی ، قصد جدایی ندارند، اما به شدت به دنبال چیزی می گردند که احساسات شان را با آن ارضا کنند و متأسفانه در بسیاری موارد، تنها چیزی که به نظرشان می رسد وارد شدن به یک رابطه غیراخلاقی است. در این میان هستند عده ای که به قصد انتقامجویی اقدام به این کار می کنند. هرچند مطالعات اخیر حاکی از آن است که انتقام جویی علت اصلی این رفتار نابهنجار نیست.

کارشناسان معتقدند کسانی که به لحاظ اقتصادی به همسران شان وابسته اند، بیشتر در خطر اقدام به خیانت قرار دارند. آمارها نشان می دهد چنانچه سطح درآمد یک مرد از همسرش پایین تر باشد، احتمال ارتکاب خیانت از سوی او به مراتب بیشتر از عکس این حالت است. شاید علت این باشد که جامعه به مردان می آموزد مرد باید نان آور خانه باشد.

کریستین مانش، استادیار جامعه شناسی دانشگاه کانکتیکات توضیح می دهد مردان کم درآمد وقتی می بینند چرخ زندگی به دست همسرشان می چرخد احساس بی کفایتی می کنند. این مردان وقتی احساس می کنند نقش مردانه آنها با تهدید مواجه شده سعی می کنند به نحوی مردانگی خود را ثابت کنند.

آنها پریشان گونه به دنبال راهی می گردند تا به همسرشان گوشزد کنند اقتدار مردانه آنها همچنان پابرجاست، حتی اگر خودشان در شرایط فعلی نان آور خانه نباشند. از طرف دیگر، حتی اگر مرد به لحاظ اقتصادی خودکفا بوده و به همسرش وابسته نباشند، باز هم احتمال بروز این رفتار نابهنجار از سوی آنها بالاتر از زنان گزارش شده، زیرا فرصت خیانت برای آنها فراهم تر است. زنان نان آور پس از اتمام کار باید به انجام امور منزل برسند یا از فرزندانشان مراقبت کنند و عملا دیگر فرصتی باقی نمی ماند که به رابطه ای جدید فکر کنند.

در پایان کارشناسان یادآور می شوند اطلاع از خیانت همسر مسأله ای ناگوار است و فرد خیانتکار باید در انتظار واکنش شدید اخلاقی و قانونی باشد. التیام این زخم مدت ها طول می کشد، اما چنانچه بنیاد خانواده از استحکام کافی برخوردار باشد، امید است مرد یا زن خیانت دیده همسر خیانتکار را ببخشد و این بحران هر چند سخت از سر گذرانده شود. در این موارد مراجعه به مشاور خانواده نیز توصیه می شود.

مجازات خیانت مرد به همسرش |حکم خیانت زن ومرد چیست ؟ مجازات خیانت مرد متاهل !

البته نگاه قانون به خیانت بسته به نوع آن متفاوت اسن. خیانتهایی كه روحی هستند و خیانتهای جسمی نیز بر اساس فعل رخ داده مجازاتهای متخلفی دارند و برای خیانتهای منجر به زنا مجازاتهای سختگیرانه‌ای وضع شده است. هر چند در آخرین اصلاحات قانون مجازات اسلامی، سنگسار به عنوان سختگیرانه‌ترین مجازات برای روابط نامشروع منجر به زنا حذف شده است و البته برای آن مجازاتهای جایگزین در نظر گرفته شده است.

در شرع اسلام جرم خیانت در دو بخش زنا و رابطه نامشروع تعریف شده است. یك قسمت از این مجازات مشمول حد است كه از سوی خدا تعیین و در دین اسلام هم مشخص شده است و یك قسمت از این مجازات هم موجب تعزیر می‌شود. تعزیر هم مجازاتی است كه تعیین آن به اختیار حاكم است.

در ماده ۶۳۷ این قانون تشریح شده است كه در عرف به آن رابطه نامشروع گفته می‌شود. این جرم در قانون این‌گونه تعریف شده است كه «هرگاه زن و مردی كه بین آنها علقه زوجیت نباشد مرتكب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت «غیر از زنا» از قبیل تقبیل یا مضاجعه (تقبیل به معنای بوسیدن است و معنی مضاجعه نیز گردن به گردن شدن است) شوند، به شلاق تا ۹۹ ضربه محكوم خواهند شد.»

* ۹۹ ضربه شلاق در گام نخست…
زنای محصنه، زنای به عنف و زنای غیرمحصنه مواردی است كه انواع و اقسام آن در دین اسلام پیش‌بینی و شرح داده شده و مجازات آن نیز مشخص است كه معمولا در نهایت آنچه در اذهان عمومی به عنوان خیانت قبیح دانسته می‌شود وقوع یكی از این اقسام است. اما بخش تعزیری این جرم، در فصل ۱۸ قانون مجازات با عنوان جرائم ضد عفت و اخلاق عمومی معرفی شده و در ماده ۶۳۷ این قانون تشریح شده است كه در عرف به آن رابطه نامشروع گفته می‌شود. این جرم در قانون این‌گونه تعریف شده است كه «هرگاه زن و مردی كه بین آنها علقه زوجیت نباشد مرتكب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت «غیر از زنا» از قبیل تقبیل یا مضاجعه (تقبیل به معنای بوسیدن است و معنی مضاجعه نیز گردن به گردن شدن است) شوند، به شلاق تا ۹۹ ضربه محكوم خواهند شد.» این مجازات كمترین مجازات در نظر گرفته شده در قانون برای روابط نامشروع است كه البته منجر به زنا نمی‌شوند اما فعل حرام در آن به وقوع پیوسته است.

موضوع قابل بحث دیگر این است كه طبق آیین دادرسی كیفری، جرم رابطه نامشروع از جرائمی‌ محسوب می‌شود كه در صورت نداشتن شاكی خصوصی، هم قابل پیگیری است و نیاز به شاكی خصوصی ندارد. معنی ساده جمله این است كه نیروی انتظامی‌ یا مدعی‌العموم می‌تواند شخصا و بدون این‌كه شاكی خصوصی شكایت كند، وارد رسیدگی به این جرم شوند در صورتی كه جرم مشهود باشد كه البته جرائمی اینچنینی كمتر به صورت مشهور رخ می‌دهند و اگر در حد تقبیل یا مضاجعه باشد قابل پیگیری قضایی از سوی ضابط قضایی است. البته در اسلام و با استناد به روایات ماخوذه از شرع، تاكید شده كه تحقیق و تفحص درخصوص این جرم، ناشایست است. در دین اسلام موارد فراوانی ذكر شده كه درخصوص مسائل اخلاقی و جنسی تحقیق نكنید. حتی زمانی كه فردی نزد پیامبر اسلام آمدند و گفت زنا كرده‌ام ایشان آن را نشنیده گرفتند پس صحیح است كه در این باب تفحص صورت نگیرد. البته اینكه امكان دارد عده‌ای بر اساس توهمات خود افترایی در این زمینه را به كسی نسبت دهند كه این موضوع با عنوان مجرمانه افترا بهتان در محكام قضایی از سوی مفتری قابل پیگیری است.

حکم خیانت زن ومرد چیست ؟ مجازات خیانت مرد متاهل !

كمترین مجازات برای زنان خیانت‌كار
در بحث بررسی حقوقی خیانت زوجین، به موضوع خیانت زنان كه با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران از قبح بیشتری برخوردار است، می پردازیم. بر اساس قانون اگر در روابط زن و شوهر مرد به تکالیف خود عمل کرده و این زن بوده که مرتكب عمل خلاف عف عمومی قبل یا بعد از ازدواج شده باشد؛ یکی از اختیاراتی که قانون گذار به مرد داده حق مطلق طلاق است که به موجب ماده ۱۱۳۳قانون مدنی با رعایت شرایط مقرر در این قانون مرد هر وقت که بخواهد می‌تواند از دادگاه تقاضای طلاق همسرش را داشته باشد و اینجا بحث پرداخت حقوق شرعی و قانونی زن مثل مهریه نحوه وصول نفقه در قانون ایران  اجرت المثل مطرح می‌شود. در صورتی که مرد به این تکلیف قانونی عمل کند حکم طلاق صادره اجرا در غیر اینصورت بعد از سه ماه باطل می‌شود.

البته در زمینه پرداخت حقوق قانونی زن در این موضوع اختلاف نظرهای جدی وجود دارد. زمانی که انگیزه طلاق باشد تکلیف حقوق زن مبهم است از نظر عقل و عدالت فرد خائن به ضرر خود اقدام کرده و حق مطالبه را از دست داده است اما از نظر فقهی فقها نظرشان این است که باید حقوق مالی زن پرداخت شود. البته در شدیترین مجازات برای زنان زانی بحث حبس و مجازات اعدام كه می‌تواند جایگزین سنگسار برای فرد و البته به صلاح‌دید قاضی در نظر گرفته شده است.

نكته بسیار جالب ماده ۸۶ قانون مجازات اسلامی است كه می‌گوید زنای مرد یا زنی که هر یک همسر دائمی دارد ولی به واسطه مسافرت یا حبس و مانند انها از عذرهای موجه به همسر خود دسترسی ندارد موجب رجم نیست و حد زنای زن یا مردی که واجد شرایط احصان نباشد نیز صد ضربه شلاق در نظر گرفته شده است

نگاه قانون به مردان خیانت‌كار
از نظر قانون و شرع زوجین هر دو نباید به یکدیگر خیانت کنند. ولی اگر ازدواج مخفیانه مرد یا اختیار زن دوم را خیانت مرد به زن بدانیم قانون‌گذار به زن حق طلاق داده است. در صورت وقوع جرم رابطه نامشروع از سوی مردان قانون بر اساس همان قانون متبادر درباره زنا و محصنه و غیر محصنه بودنش صدور حكم خواهد كرد. البته نكته بسیار جالب ماده ۸۶ قانون مجازات اسلامی است كه می‌گوید زنای مرد یا زنی که هر یک همسر دائمی دارد ولی به واسطه مسافرت یا حبس و مانند انها از عذرهای موجه به همسر خود دسترسی ندارد موجب رجم نیست و حد زنای زن یا مردی که واجد شرایط احصان نباشد نیز صد ضربه شلاق در نظر گرفته شده است.

خیانت
در پایان نگاهی می‌اندازیم به آمار و ارقام وقوع خیانت در جامعه.

نتایج یک تحقیق علمی که چندی پیش در ۱۵ استان کشور انجام شده نشان می‌دهد «خیانت»، علت ۶۷ درصد قتل مردان از سوی همسرانشان بوده است. ۳۳ درصد مردان هم با واکنش در برابر خشونت، حمله ناگهانی یا تهدید از سوی همسر مواجه بوده‌اند. اگرچه ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامی، مردان را تنها در صورت مواجهه با خیانت همسر مجاز به قتل وی می‌داند اما نتایج این تحقیق تأکید دارد مردان نیز در اغلب موارد بدون حصول اطمینان از خیانت همسر و در صورت شکست در زندگی زناشویی، نافرمانی، عدم تمکین جنسی و حتی سهل انگاری زنان در انجام وظایف زناشویی، عمدی یا غیرعمدی و با تمسک به این قانون و توسل به عامل تحریک مرتکب رفتارهای خشونت آمیز و یا قتل شده و در عین حال خود را نیز تبرئه می‌کنند.

در پایان به این حدیث از امام علی بپردازیم كه فرمودند: آنچه را به خود نمی‌پسندیم به دیگران نپسندیم. اگر این حدیث مدنظر قرار گیرد كمتر كسی مرتكب خیانت می‌شود.

حکم خیانت زن ومرد چیست ؟ مجازات خیانت مرد متاهل !

باسلام جوانی ۲۸ساله ۵ سال است ازدواج کردم دارای دوفرزند دختر هستم از انجا که کار من در شرکت خصوصی هست ۱۴روز کار ۱۴ روز استراحت است متوجه دوری همسرم از خودم میشدم نبست، همبسرترشدنش ،اخلاق تندش، تصمیم به تحقیق گرفتم ،از خط تلفن همسرم که بنام خودش بود بصورت قانونی پرینت ریز مکالمات به مدت شش ماه گرفتم ومتوجه خیانت همسرم شدم ، او بایک پسرمجرد دوست شده، لازم به ذکر است که همسرم بعد از دیدن ریز مکالمات به منزل پدرش رفته، دوستان عزیز وکلا ایا متوانم از همسرم جدا شوم ،از او ودوستش شکایت کنم ،ایا ریز مکالمات در دادگاه قابل قبول هستند،درصورت اثبات به وسیله دادگاه مهریه به او تعلق میگیرد،با اینکه خود منزل را ترک کرده نفقه به او تعلق میگیرد لطفا راهنمایی کنید،باتشکر از شما

پاسخ از جناب وکیل :خیانت مستقلا موجبی برای طلاق نیست شما می توانید بعنوان رابطه نامشروع توسط 

حکم خیانت زن به شوهر در فضای مجازی چیست ؟ 

یکی از مسایل خیانت زن ویا خیانت شوهر نحوه رسیدگی به پرونده رابطه نامشروع با طلاق و مهریه است این که یکطرف چگونه از طرف مقابل جدا شود بدون کمترین ضرر و بیشترین فایده می باشد مثلا خیلی ها این جمله را در گوگل سرچ می کنند که حکم خیانت زن به شوهر در نی نی سایت ویا نشانه های خیانت در فضای مجازی چیست ؟ ویا راههای اثبات خیانت زن کدامند ؟ ومدارک لازم برای اثبات خیانت مرد چه هستند ویا اینکه مهریه وتکلیف آن بعد از خیانت زن به مرد چه می شود و آیا برای مرد واجب است بعد از خیانت زن حتی در حد پیامک مهریه را پرداخت بکند ویا خیر ! 

در ادامه بخوانید قرار منع تعقیب دادسرا چیست ؟