تفاوت صیغه ۹۹ ساله با عقد دایم

 

تفاوت صیغه ۹۹ ساله با عقد دایم به بیان وکیل خانواده دکتر فتح اللهی 

 تفاوت بین ازدواج دائم و ازدواج موقت نکاح منقطع از بسیاری جهات مانند نکاح دائم است شرایط و موانع نکاح موقت همان است که در نکاح دائم آمده است ضمن آنکه از این گفته خواهد شد آثار آن هم اصولا جز در موارد نفقه و از همان آثار نگاه دائم است به ویژه از لحاظ الا تفاوتی بین نکاح دائم نکاح منقطع نیست و فرزند ناشی از این کار از کلیه حقوق فرزند ناشی از نگاه دائم برخوردار است تفاوت عمده نگاه موقت و دائم در امور زیر است یک تعیین مدت در نگاهم نقطه شرط لازم است ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی در این باره می‌گوید نکاح وقت است که برای مدت معینی واقع شده باشد پس اگر مدت در نکاح منقطع ذکر نشود بی‌شک مکارم نقطه واقع نخواهد شد اما آیا نگاه اساساً باطل است یانه مسئله اختلاف است بنابر قول گروهی از فقهای امامیه نگاه به صورت دائم واقع خواهد شد زیرا لفظی جا می تواند مفید نکاح دائم یا موقت باشد و فقط ذکر مدت است که آن را به خود اختصاص می‌دهد و اگر مدت ذکر نشده باشد برای عقد دائم خواهد بود و یا مولا منتفی باشد دوم تحقق خواهد یافت به‌علاوه است در جهت و فساد بر خلاف اصل می باشد در تایید این ضربه پای این روایات و اخبار استناد شده است بعضی از واعظان علامه حلی و شهید در مسائل گفتند اگر مدت نشان نکاح باطل است زیرا هرگاه باغسنگان البته مدت را در عرضه کنند چون پست و نگاه به آن تعلق نگرفته است این کار نمی تواند به صورت دائم واقع شد به تعبیر دیگر تابع قصد است و در فرض مرغ سبز نکاح دائم منتفی است در مورد اصل صحت گفتن این هنگام قابل اجراست به دلیل برخلاف آن وجود نداشته باشد و در اینجا چنین دلیل موجود است روایات هم قطع نظر از ضعف سند دلالت بر آن دارد که اگر با قسم در مدت نشود عقد به صورت دائم واقع می شود و فقط این را می‌رساند که در عقد دائم در ذکر نمی‌شود جدید عربی و بیشتر قابل قبولی را در حقوق امروز نیز عقاب قصد ستارگان قصه با من قطع شده باشد و دائم مقصود نباشد نمی‌توان قائل به وقوع نکاح دائم شد ممکن است هنگام موقت مسلمان باشد و زن و شوهر در دائم یا موقت بودند نگاه اختلاف داشته باشند در این صورت می‌توان گفت یک لحظه نگاه یا ازدواج به کار رفته ظاهر در نکاح دائم است پس از آن هم می‌شد و با توجه به شما نخواهد آمد و به عبارت دیگر قول مدعی نگاه داریم که موفق ظاهر است مقدم خواهد شد که بعضی از وقابل اما گفتن هر یک از زوجین در این مورد هم مدعی و هم ممکن است از قول هیچ کس دیگری بدون دلیل مقدم نیست و در صورتی که هردو سوگند به خون نگاه منتفی است دو تعیین مرکز شرط اساسی نگاه مقدس و گاه و عدم ذکر منبع در امر موجب بطلان است ۳ در نکاح منقطع شوهرم دادن نفقه زن خوب نیست مگر اینکه دادن فشرده شده باشد و زمانی بر آن جاری شده باشد یعنی این انتخاب زن قبل از انقلاب توافق طرفین و برای زوجین در زمان عقد باشد ۴ در نکاح منقطع مقررات طلاق جان می شود ولی زن و شوهر با انقضای مدت یا فسخ نکاح تحقق می‌یابد بنابراین تلاوات در قانون راجع به آن آمده است ویژه نکاح دائم است پنج زوج البته پس از جدایی از شوهر در بر زن آبستن درد است جدایی به لطف سخنگاه یا از غذا یا بعد از مدت باشد در حالیکه فسخ نکاح یا طلاق در نگاه است هرگز به ملاقات با افزایش سن عادت نمایند و به این ۴۵ روز از حال آنکه عمده این گونه زنان در نکاح دائم سه ماه است البته عده و عده زن آبستن درمانگاه داور کاملا یکسان است در نکاح منقطع زن و شوهر از یکدیگر ارث نمی‌برند حال ببینیم در سالی که توانست و از زبان یکی از زوجین جوان اهل خانواده شرط شود آیا این شروع معتبر و نافذ است در فقه امامیه ۱۴ قرن در این مسئله دیده می‌شود اول نکاح منقطع هم حتی توانست اسمان نکاح دائم در هنگام نقطه نیست اما نتوانست یا عدم آن را شرکت کنند یا اصلاً شرکتی در این خصوص در میان نباشد بسیار است و این نظر را پذیرفتند و زارعی نظر اکثر مطهری از فقهای امامیه است و بعضی ها را قول مشهور تلقی کردند و در اثبات و اصل عدم استناد کردند زیرا ارتکم شرعی است که سقوط آن دلیل می‌خواهد و مطلق زوج‌های متقاضی استخدام نیست که بعضی از روایات در این زمینه استناد شده است سوم اصل عدم تقسیط عوارض نیست و این شرکت توانسته و ناپذیر امور المسلمین را در برمی‌گیرد شیخ طوسی و محقق و شهید اول و ثانی این قول را پذیرفتند و اخبار بر آن دلالت دارد و بعضی نقل و از شهر دانستند چهارمین نظر در نکاح منقطع زوجین از یکدیگر ارث می‌برند و اگر که سقوط آن شروع شده باشد از قانون مدنی همچنین در این مورد در مقام نقطه بر خلاف نکاح دائم اصول توازن وجود ندارد ولی در این که آیا می‌توان در آن شرکت توانست کردن قانون ساکت است ممکن است با توجه به ملاک ماده ۱۱۱۱۱ سوم که نظریه دوم دبستان شاهد تواضع قوی به نظر می‌رسد و تایید آن می‌توان دلایل زیر را آورد اولین سکوت قانونگذار در مقام بیان قرین است بر این که نخواست در اینجا از لزوم پیروی کنند اگر قانونگذاران می‌خواست در توافقنامه بر شمار عناصر هم ذکر می کرد چنانکه در مورد شرط انفاق تصویب صحت کرده است این شهر توانسته مقررات از قواعد و مقررات مربوط به نظم عمومی نیز نسبت به دیگر قواعد راجع به تعیین و سهام آن از قواعد ایستگاه مصلحت اجتماعی و منافع عمومی مقرر شده و افراد می‌توانند با قراردادهای خود آنها را زیر پا بگذارند قراردادی که غیر واریزی را وارد معرفی می‌کند و در سهام وراثت تغییر دهد بر خلاف قواعد تعامل و نظم عمومی محسوب و از درجه اعتبار ساقط است شرکت توانست در مورد نکاح منقطع از این قراردادها است که می‌تواند معتبر باشد بر خلاف شرکت الفا که مخالف هیچ‌یک از قواعد عام و نظم عمومی نیست و در واقع قرارداد مالی است که تعهدی برای کشور ایجاد می‌کند عکس انتقادی در مورد ازدواج موقت را مخالف هدف ازدواج و بر خلاف شئون زندگی انسان را با فرش مقایسه کردند که طرفداران این گونه نگاه به انتقادات مخاطبان پاسخ دادن موتور و هر چند که استفاده آن در عمل نادرست نهادی سودمند معرفی کردن خلاصه دلایل طرفداران مجموعه به شرح زیر است ۱ متهمان فحشا و فساد است و اجتماعی که متهم به رسمیت شناخته نشده است چون ازدواج و همیشه ممکن است روابط آزاد در بین مردم گسترش می‌یابد و فحشا و فساد توسعه پیدا می‌کند و روابط آزاد دارای نظم و انضباط نیست و تعهداتی برای اشخاص ایجاد نمی‌کند این ناراحتی های جسمی و روحی به بار می‌آورد اما البته دارای نظم و قاعده است و تعهداتی برای طرفین ایجاد می‌کند و به مراتب بهتر از روابط آزاد است البته بیش از لحاظ وضعیت قابل توجهی از مسابقات آزاد دارد که فرزندان ناشی از معاملات به پدر و مادر خود ملحق می‌شوند و دارای حقوق فرزندان نامشروع است و پدر و مادر برد در نگهداری و تربیت آنها به گوش ندهند که فرزندانشان از مواد صنعتی رقت بار دارد زیرا به پدر و مادر قانون حق نمی شود و آنان را خود مواظبت و نگهداری و تربیت و این فرزندان نمی‌دانند و اجتماعی به حقارت بینا نگاه می کند

حتما بخوانید : بهترین وکیل خانواده در تهران 

صیغه ۹۹ ساله چیست و چه حکمی در قانون جمهوری اسلامی دارد

نکات صیغه ۹۹ ساله زمان طرح اگر مقدار زیاد مثل ۹۹ ساله شد بعضی آن را باطل می دانند بعضی ها هم می فرمودند تبدیل به دائمی شود و عده‌ای می‌گویند صحیح است چون ممکن است مدت را ببخشید اما در مورد حداقل زمان نمادها باید به حدی باشد که یک لذت جنسی در آن تصور شود حلال بودن ازدواج موقت بستگی به قبول آن از طرف مسلمانان مسلمانی که بر خلاف قرآن معتقد به حلالیت و نباشد انجام می‌دهند که حرام باشد و چون شیعیان طبق نظر قرآن و اهل بیت آن را حرام می دانند و انجام می‌دهند و در هر جای دنیا شیعه صحیح صحیح اعتقاد وجود دارد امکان دارد ازدواج موقت را حرام می‌داند ازدواج موقت موقت به شکل نیست و در حقیقت از نظر اسمی و بعد از آن دوره زمانی مشخص و شروط گوناگون است با توجه به مسئله زمان ازدواج ازدواج یک ساعته صیغه ۹۹ ساله افراد می‌توانند در اینگونه ازدواج و نحوه ارتباط زمان و میزان آن را البته به عنوان مهریه به زن تعلق می‌گیرد را مشخص کند این ازدواج برای ازدواج انعطاف پذیر است که افراد می‌توانند خود را با متن آن دسته افرادی که نیاز به ازدواج دارند با این روش می‌تواند علاوه بر فریاد از مشکلات و گناهان ارتباطات غیر سالم هم رهایی یابد تفاوت صفحه ۹۹ ساله با صیغه موقت در این است که موقت می‌کنند فقط تا زمانی که مدت اقدام شده با هم زن و شوهر بعد از تمام شدن به دیگر زن و شوهر زنه سربرآورده روز ازدواج کرده و بعد از ۱۰ روز دیگر نیستند و در ازدواج موقت تهران صیغه موقت رضایت زن و مرد و خوانده شدن عقد مشخص کردن ملی و مدت لازم است اگر دختر باکره باشد به نظر بیشتر مراجع معظم تقلید از پدرش رضایت بگیرد صیغه موقت هرگز به صیغه دائم تبدیل نمی شود یعنی اینکه اگر ما مثلا بگوییم ازدواج موقت ۹۹ ساله است این مطلب صیغه موقت را تبدیل به دائم نمی‌کند و چنانچه در ازدواج موقت مدت ذکر شود اما اول و آخر را نمایان شود مانند که مردی زن و بعد ازدواج موقت خود در مدت یک سال ها مربوط به آغاز یک سال است و از بیان شده که در آن از زمان انقلاب محسوب می گردد زیرا اطلاع شروع شود زمان عقد موقت اگر مقدار زیاد مثل ۹۹ ساله تعیین شود بعضی ها آن را باطل می دانند بعضی ها می فرمودند غیردائم می‌شود به این می‌گویند صحیح است و ممکن است مدت را ببخشید اما در مورد حداقل زمان مرتبط به حدی باشد که لذت جنسی در آن تصور شود زمان نکته مهمی که طلاق وجود ندارد و یا بذل مدت یا فسخ نکاح و درشت که از ۹۹ ساله باشد باید بابت این موضوع به دادگاه خانواده مراجعه کرد

اکبر فتح اللهی وکیل پایه یک دادگستری 

تلفن دکتر اکبر فتح اللهی مهمان دعوت شده به شبکه ۲ سیما  جهت انجام مشاوره 

 

۶۶۴۵۴۴۸۹ دفتر خیابان ولی عصر جنب پارک ساعی 

۵۵۰۸۲۳۵۲ دفتر منطقه نازی آباد نزدیک فرهنگسرای بهمن 

تلفن مستقیم ۰۹۱۲۱۴۶۳۲۴۸