رابطه نامشروع دیگری با همسر چگونه باید پی گیری شود

حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین 

یکی از سوالات حقوقی مراجعیین در مورد حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین  است که بیشتر در مورد زنها و مردهای متاهل صدق می کند  چراکه طرفین از استعلام پیامک و بی آبرویی هراس بسیار دارند . فلذا در مورد حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین باید بگویم که استعلام پیامک تلفن همراه بسیار مهم است .  مثلا سوالی از بنده شده بود که !  با سلام و خسته نباشید خدمت استاد فتح اللهی داماد ما چندین بار تلویحا به دنبال ایجاد رابطه نامشروع با همسرم بوده که در ابتدا به صورت حال و احوال واین که دوست دارم باهات صحبت کنم ابراز کرده است وجدیدا به همسرم پیشنهاد دوستی به صورت علنی داده که از پیامک های همسرم متوجه شدم آیا رابطه نامشروع شکل گرفته چراکه این رابطه نامشروع باعث سلب اعتماد من از همسرم شده است چراکه خانم بنده اکثر پیامک ها رو به خواسته داماد مون پاک می کرده واین باعث شده من خیلی دلچرکین بشم واین اواخر خیلی بد پیش می ره و احتمال جدایی هست واز همه بدتر ۱۵ سال زندگی مشترک من به فنا رفته با ۲ تا بچه چه کار باید بکنم می خوام انتقام همسرم رو از این مرد ودامادمون بگیرم . 

تعریف رابطه نامشروع به بیان استاد فتح اللهی 

طبق قانون هر گاه زن و مردی که بیت انها علقه زوجیت نباشد {یعنی زن و شوهر نباشند چه دایم وچه موقت یا صیغه ایی } مرتکب رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل بوسیدن و لمس یکدیگر شوند به شلاق محکوم می شوند واگر عمل با عنف و اکراه یعنی {با زور } باشد طرف اکراه کننده محکوم به مجازات می شود .

برخورد با متهم در رابطه نامشروع در عمل و رویه قضایی دادگاه کیفری 

اما انچه که در عمل برای متهم در امور کیفری اتفاق می افتد اینست که در صورت ارتکاب رابطه نامشروع متهم که معمولا پسر است بازداشت و در وهله اول با سند ویا فیش حقوقی آزاد می شود ودر صورت عدم ارتکاب عملی ویا عدم اثبات جرم پرونده بسته شده و قرار منع تعقیب صادر می شود ولی در صورتی که رابطه نامشروع ثابت شود بجز زندان احتمالا شلاق در انتظار متهم است . البته معمولا اثبات موارد فوق نکات خاصی دارد 

رابطه نامشروع با زن شوهردار باعث صدور حکم اعدام است .

گاهی رابطه نامشروع بین یک پسر جوان با زن شوهر دار ویا یک مرد متاهل ویا زن متاهل در این موارد متاسفانه در صورت اثبات رابطه نامشروع که تا مرحله دخول پیش رفته باشد و فرد مرتکب زنا شده باشد متاسفانه حکم اعدام صادر خواهد شد . حتی اگر طرفین به این عمل رضایت داشته باشند و همچنین حبس طولانی مدت در انتظار طرفین است .

رابطه نامشروع با زنا فرق دارد ولازم است این ۲ از هم تفکیک شوند 

دقت کنید رابطه نامشروع جرمی است غیر از زنا ویا زنا کاملا فرق دارد رابطه نامشروع هر رابطه ایی که بر خلاف شرع می باشد و بدون محرمیت را شامل می شود و مجازات کمتری دارد ولی زنا جرمی است که حتما باید در آن دخول صورت بگیرد و تا آن جرم ثابت شود پس جرم رابطه نامشروع جرمی است بسیار ضعیف و ساده تر از زنا البته در صورت موافقت دختر و پسر هم در رابطه نامشروع اثبات این جرم بسیار سخت ترمی شود .ضمننا رابطه تلفنی زن شوهر دار با دیگران رابطه نامشروع محسوب می شود .

حتما بخوانید :چگونه مهریه قسطی می شود و حدود پیش قسط آن چقدر است