بهترین وکیل مهریه در تهران

بهترین وکیل مهریه در تهران

در مورد وکیل برای مهریه باید بگویم بهترین وکیل مهریه در تهران هم باید ۳ نکته را بداند .  اولین نکته اینست که وکالت مهریه در موضوع پرونده طلاق بسیار موثر است . اگر بهترین وکیل مهریه در تهران پی گیر کار وکالت دادگاه مهریه شما باشد باید بداند که وکالت مهریه در طلاق موثراست . اگر واقعا به بهترین وکیل مهریه در تهران مراجعه کرده باشید باید بدانید طلاق در مهریه و مهریه در طلاق بسیار مهم است . در مورد وکیل مهریه این را بگویم که حتما باید در مورد مهریه و نحوه اجرای مهریه و توقیف مهریه و فرار از دین مهریه اطلاعات کافی داشته باشد . درمورد وکیل مهریه ویا بهترین وکیل مهریه در تهران این سوال حقوقی و مشاوره حقوقی انجام میشود که چند درصد مهریه به وکیل تعلق می گیرد در پاسخ باید گفت همه چیز توافقی است اما بدنبال ارزان نباشید که وکیل مفت و ارزان و وکیل رایگان نه تنها کاری انجام نمی دهد بلکه کار را خراب تر می کند . اگر از بهترین وکیل مهریه در تهران سوال شود که جند درصد مهریه به وکیل تعلق می گیرد قطعا پاسخ اینست که اولا مال چیست ؟ و پرونده در چه مرحله ایی است و حساسیت کار چقدر است ؟ آیا مهریه اموال فراوان میلیاردی است و یا چند ملک ثبتی مهم است و قطعا پاسخ ده درصد نیست ! در مورد این سوال حقوقی هم که هزینه وکیل برای اجرای مهریه نی نی سایت چقدر است پاسخ وکیل و بهترین وکیل مهریه در تهران اینست که چقدر از وکالت پرونده انجام شده است . چراکه گاهی اوقات اجرای پرونده سخت تر از اصل پرونده در دادگاه خانواده است . خیلی از خانمها این رو می پرسند که مراحل اجراء گذاشتن مهریه چی هست و اولش باید خیلی هزینه کنم .

نوشته پیش رو توسط وکیل خانواده در خصوص موارد عدم تعلق مهریه به زن و شرایط پرداخت نکردن مهریه زن برای آشنایی شما عزیزان تنظیم گردیده است. موارد عدم تعلق مهریه زمانی است که عقد میان زوجین به دلیلی باطل باشد و همچنین زمانی که نکاح بین زن و شوهر قبل از ایجاد روابط زناشویی فسخ شود.

موارد عدم تعلق مهریه به زن

۱ – یکی از موارد عدم تعلق مهریه زمانی است که عقد میان زوجین باطل باشد. بر اساس ماده ۱۰۸۹ قانون مدنی هرگاه عقد میان زوجین به دلیلی باطل بوده باشد و میان آنها رابطه زناشویی واقع نشده باشد و در این شرایط مرد می تواند مهریه ای نپردازد وزن حق دریافت مهریه نخواهد داشت.

۲ – مورد دیگر از موارد عدم تعلق مهریه فوت زن قبل از رابطه زناشویی است. زوجین پس از عقد و ازدواج در مورد مهریه به توافق برسند ولی قبل از تعیین مهریه زن فوت کند و بین زن و مرد رابطه زناشویی واقع نشده باشد، زن مستحق مهریه نیست و مرد از پرداخت مهریه معاف است اما اگر رابطه زناشویی شکل گرفته باشد زن مستحق مهر المثل است.

۳ – بر اساس ماده ۱۱۰۱ قانون مدنی هرگاه نکاه بین زن و شوهر به دلیلی فسخ شود و بین آنان رابطه زناشویی انجام نشده باشد، زن مستحق دریافت مهریه نخواهد بود بجز یک مورد عنن بودن مرد است که زن در صورتی که بخواهد نکاح را فسخ کند مستحق نصف مهریه است و اگر بین زوجین نزدیکی واقع شده باشد و نکاح فسخ شود زن مستحق مهرالمثل است نه مهریه ای که در عقدنامه توافق شده است.

در ادامه بخوانید : شکواییه خیانت در امانت جهیزیه و سرقت جهیزیه توسط زوج ومسایل آن 

اقسام نکاح باطل
الف ) محارم نسبی شامل مادر،پدر، خواهر،برادر، هرچه بالاتر رود و هم چنین عمه و خاله و عمو و دایی هرچه بالاتر روند و همچنین فرزند و فرزندان فرزند و فرزندان خواهر و برادر و هرچه پایین تر روند.
ب ) محارم سببی شامل پدر و مادر همسر و فرزندان همسر می باشد.

ج ) محارم رضایی کسانی هستند که در زمان شیرخوارگی شیر یک زن را طبق شرایط عمومی خورده باشد بر آن زن و فرزندان او و فرزندان مردی که این زن از او شیر دارد و همچنین خواهر و برادر این زن و خواهر و برادر این مرد حرام و محرم می شوند.
نکاحی که حرمت موقت دارد.
الف ) ازدواج با خواهر زن مادامی که او را طلاق نداده یا از دنیا نرفته است و هنوز همسر اوست.

ب ) زنی که در عده می باشد (عده طلاق، وفات).

پ ) زن کافری که مسلمان نشده باشد.

ج ) ازدواج با مرد کافر چه اهل کتاب چه غیر اهل کتاب مادامی که مسلمان نشده است.

د ) ازدواج در حال احرام اما اگر در حال احرام عقد کرد این زن علی الابد بر او حرام میشود.

ه ) ازدواج با زن شوهردار

مطالب مرتبط :مثتثنیات دین چیست و شامل چه مواردی می شود

فسخ نکاح چیست؟
یکی از روش های بر هم زدن ازدواج فسخ نکاح است. وقتی ازدواج موجب زیان فاحش یکی از طرفین باشد برای رهایی از قید ازدواج می توان با شرایطی ازدواج را فسخ نمود.

الف ) عیوبی که برای زوجه حق فسخ ایجاد می کند. عیوب مختص مرد می باشد در ماده ۱۱۲۲ قانون مدنی بر شمرده شده است که هرگاه مرد به دلیل عارضه ای ناتوان از عمل زناشویی باشد قانون به زن حق می دهد که ازدواج را فسخ کند.عیوب مرد عبارتند از :

عنن : ناتوانی مرد در نعوظ به شرط آنکه بعد از گذشت مدت یک سال از تاریخ رجوع زن به دادگاه رفع نشود. عنن در صورتیکه پس از عقد ایجاد شود نیز زن را صاحب حق فسخ نکاح می کند.
خصاء: عارضه مربوط به اخته شدن مرد است.
مقطوع بودن آلت تناسلی
ب ) عیوبی که برای زوج حق فسخ ایجاد میکند عیوب ویژه زن می باشد که در ماده ۱۱۲۳ قانون مدنی برشمرده شده است که قانون به مرد حق فسخ نکاح را میدهد :

قرن: استخوانی در فرج که مانع جماع شود.
جزام
برص : نوعی بیماری پوستی است که به صورت لک های بزرگ سفید یا سیاه در بدن بوجود می آید
افضاء: یکی شدن مجرای بول و حیض را می گویند.
زمین گیری
نابینایی از دو چشم
نکته : جنون هریک از زوجین تنها مصداق عیب مشترک در زوجین است که موجب حق فسخ می شود.
نکته : فریب در ازدواج یا تدلیس در ازدواج یکی دیگر از مواردی است که به طرفین حق فسخ نکاح را می دهد.

مطالب مرتبط :رابطه نامشروع دیگری با همسر چگونه باید پی گیری شود

آیا تخلف از شرط صفت در نکاح ایجاد فسخ نکاح را می نماید؟
شرط صفت یعنی اینکه صفت خاصی در شخصی شرط شده باشد، ولی بعد از عقد معلوم شود که فرد فاقد آن وصف بوده است البته صفت باید دارای نفع عقلایی و مشروع باشد و همچنین صفتی باشد که فرد را ترغیب برای ازدواج کند حال این صفت میتواند مربوط به اوصاف ظاهری باشد یا شخصیت مادی یا معنوی فرد.